Teppe til en liten ny en

Jeg har litt problemer med bloggen for tiden. Den er veldig motvillig til å bli oppdatert i blogglistene, både her og på blogger rundt om kring har jeg forstått. Det gamle blogginnlegget blir stående langt nede i blogglistene, også oppdateres det kanskje etter et døgn eller to hvis jeg er heldig. Er det noen som har forslag til en løsning på dette så blir jeg glad, siden jeg føler at jeg blogger nesten bare for meg selv for tiden. Ikke for det, da har jeg jo ihvertfall én interessert leser.


Vi venter på et nytt barnebarn på mannen sin side, og et bonusbarnebarn for meg. Siden mottakeren ikke kan posere foreløpig, steppet Ulla velvillig inn som modell.

Jeg har strikket rilleteppet som det er oppskrift på i boka Strikk til Nøstebarn. Jeg har ikke boka dessverre, men det er ikke rakettforskning å strikke et teppe på diagonalen. Jeg la opp fire masker og strikket en runde. Så strikket jeg to masker lagde et kast og strikket pinnen ut. Dette gjentas på hver runde til teppet er så bredt som ønsket. Jeg økte til 196 masker før jeg snudde.


Fellingene strikket jeg sånn: strikk en maske, så to sammen, et kast og så to sammen igjen og rett pinnen ut. Dette gjorde jeg til jeg hadde fire masker igjen før jeg felte av.


Teppet er strikket i Holst supersoft i fargene Flannel grey og Glacier, en rille av hver farge i striper. Pinnenummer 5.5 ga et  mykt, luftig og og ikke minst stort teppe på ca 1x1 meter. Tipper det holder en god stund selv om de vokser fort disse små.


Det var litt langtekkelig tålmodighetsstrikk, men fint til tv og lydbok. Med litt iherdig innsats ble det ferdig på ca en uke. Nå håper vi mottakeren bestemmer seg for å hilse på verden snart, og kan ta i bruk teppet.

Prosjektside på Ravelry

Kommentarer

Hanne sa…
Så nydelig teppet ditt var. Kjedelig med bloggtrøbbel, men du har nok mer enn kun en leser.
Jane sa…
Fint tæppe til en lille ny verdensborger :-)

Innestemmen sa…
Jeg leser :) og så fint teppe til vesle ny, da :))
Huldr sa…
Jeg tror det varierer litt, for nå kom bloggen din opp i min bloggliste ganske kjapt! Kanskje det ikke har noe å gjøre med bloggen din i det hele tatt, men med bloggplattformen. Jeg har i alle fall opplevd at det tar lang tid før innlegg kommer opp fra flere blogger.

Jeg har kommentert det før, men det var så fint med striper i det enkle teppet! Og lyseblått ER fint :) Ble veldig koselig bilde med dokka inni!
Jeg gjetter på at det er blogger som har hikke. Om en stund er trolig alt ok igjen.

Fint teppe! Striper er bra!
Hvor er det bare et fint tæppe :o)
Og spændende med den lille nye :o)
Kort og Søm sa…
Veldig fint teppe til en liten baby :)
Kan desverre ikke hjele til med noen råd ang bloggen.
Birgitte sa…
Fint teppe! Du må da være effektiv med strikkepinnene når du ferdigstilte dette på en uke:)
torirot sa…
Nydelig teppe!
Jeg tror også det varierer litt dette med bloggrullene. Noen ganger står det stille, og så kommer plutselig mange nye på en gang. Jeg følger i hvert fall med på bloggen din, jeg :-)
Ina sa…
Dette teppet er bare så fint! Jeg strikket et til lillebror, og det brukes fortsatt daglig. Veldig søt versjon du har laget med striper i delikate farger :)

Fine luer og vanter i forrige innlegg også, du lager så masse lekkert!
BrittB sa…
Nydelig teppe, så fint med striper i delikate farger! :-)
Ha en fin søndagskveld!
Stine sa…
Kjempe søtt teppe, og disse er så herlige! Ullprinsessen er 6mnd og vi bruker fortsatt teppe hver dag :)
Berit sa…
Kjempefint teppe, mykt og deilig.
Jeg har hatt samme problem med blogglista, men krysser fingrene i dag kom det raskt opp.
Tror det er plattformen som har litt trøbbel av og til.
Bodil sa…
Det var eit nydeleg teppe, og så smart det var med striper :)
hobbyvenn sa…
Så deilig teppe. Ser så mykt og varmt ut.. Du må ha god tålmodighet som har fått det ferdig. Her er jeg redd det hadde blitt liggende etter en stund... Lykke til med bonusbarnebarnet.
Husmorspira sa…
Nydelig teppe!
Og så fint med striper :)
Lykke sa…
En skøn gave at få som lille nyt menneske :-)
Helle sa…
Så koselig med den ventende familieforøkelsen. Da tipper jeg at teppet kommer godt med. Husker at jeg hadde en mengde som ble godt brukt.

Har dessverre ingen tips vedr. treg oppdatering av bloggen i statusoppdateringen. Nå skal det sies at jeg sjelden rekker innom bloggland annet enn i helgene, så jeg vet ikke om det er et kjent blogger-problem?