Sikre vårtegn

Etter en marsmåned som har vært isende kald til tross for sol og stadig lysere dager, har vårtegnene endelig begynt å dukke opp.

 1. Siste dag i mars var det omsider varmt nok til å sitte ute på verandaen i 2. etg. med bare noen få tepper, jakker og luer på. Det ble tradisjonen tro feiret med sprudlevann. Etter ca tre måneder uten et solglimt bak åsen, er dette veldig etterlengtet!

2. Nesten enda bedre enn det sprudlende er at strikketøyet også kan nytes utendørs. Utestrikking er et av de beste vårtegnene etter min mening. Her er også ullteppe unødvendig. Våren kommer seg jammen fra dag til dag. Her strikkes det Lavender Honey i Wollmeise pure i fargen Igor.


3. Hestehov i grøftekanten er observert.


4. El-sykkelen er ute for sesongen. Den største utfordringen er den bratte, isete bakken utenfor huset. Her måtte broddene på for første gang i år. Tung sykkel og glatte sko er en litt dårlig match. Vel nede på den bare asfalten kunne jeg igjen erfare at el-sykkel er et genialt fremkomstmiddel  med minimalt forbruk av energi, og oppoverbakkene går som en lek.

Regner med at vårtegnene spretter opp rundt om kring over alt framover nå. Ha en fin vårhelg! :)

Kommentarer

Sommertid sa…
Herlig farge på strikketøyet. Tror det blir veldig fin ferdig.
Ja, våren den er lunefull, men man gledes over hva som skjer dag for dag.

God helg !
Grete sa…
Ja, deilig vårtegn du viser! Verandaen er sommerrommet framfor noe! håndarbeid, måltider, kos.....
Strik på terrassen og boblevand - det er nu ikke det værste ;o)
og når alle forårsblomsterne ovenikøbet også titter frem - så tør vi håbe det bliver sommer :o)
god strikkelyst
Jatte sa…
Dette så da virkelig herrrlig ut!:)

Ønsker deg en fin helg,
♥KlemKlem♥
Helle sa…
Utestrikking er absolutt et deilig vårtegn! Våget meg så vidt ut på verandaen godt innpakket med ullpledd de siste dagene i påsken sammen med strikketøyet. Koselig tradisjon å feire med sprudlevann, for min del er det et tegn på at det er blitt sesong for rosévin.

Ha en fortsatt fin helg (og solrik får vi håpe).
Sylvia sa…
Å, så godt det så ut med sprudlevann på terrassen, og strikketøy i nærheten. Den tradisjonen deres er jammen hyggelig!
Linda Aasan sa…
Den bakken der er jeg ikke sikker på om jeg hadde våget meg på med elbil en gang :) men nå tiner det som bare det! Dårlig med hestehov her enda, men jeg har i hvert fall krokusspirer i sørveggen!
hobbyvenn sa…
Så herlige vårtegn. Nydelige farger på messen din også. Elsykkel høres smart ut.
Lithe sa…
Deilig med noen vårtegn nå :)
Jeg satt ute noen timer i helgen, med kaffekoppen og boka. Det er herlig det!