Som hånd i hanske

Omsider har jeg fått gjort ferdig vantene jeg har holdt på med så lenge. Jeg synes jeg har strevd med de vridde rette og vrange maskene så lenge at jeg var sikker på at jeg begynte på disse i høst en gang. I virkeligheten var det visst i januar, så da synes jeg ikke tidsbruken var så verst likevel.


En periode var jeg så lei av vantestrikking at de stod i fare for å ikke bli ferdige i det hele tatt. Heldigvis fikk jeg tatt meg sammen og plundret ferdig alle fingrene med de mange vridde og vrange.


For når jeg først har blitt ferdig, må jeg si meg veldig fornøyd med disse vantene. De er veldig gode på, sitter som støpt, sikkert takket være de tidligere nevnte vridde og vrange. Mønsteret er veldig gjennomarbeidet og alle økningene og også fellingene passer inn i mønsteret, så resultatet er veldig helhetlig og fint.


Var det verdt strevet: Ja absolutt.Strikker jeg de på nytt: Tvilsomt, til det var det for mye jobb. Derfor håper jeg at de varer mange sesonger. Denne vintersesongen ser visst forresten aldri ut til å ende, og det ser ut som det kan bli bruk for vanter både vel og lenge fortsatt.

Fakta:
Mønster: Crème de Noyaux
Garn: Holst supersoft (atter en gang) i fargen Truffle
Garnforbruk: Litt under 50 gram
Pinner: 2.25 (Nye Karbonz-pinner der tuppen løsnet til slutt etter tre vrange sammen x-antall ganger, deretter tilbake til Addi lace-pinnene)
Tidsforbruk: ca 2 måneder
Prosjektside på Ravelry

Kommentarer

hobbyvenn sa…
Wow, et mesterverk er ferdig. Og du snakker om at jeg har god tålmodighet... Tror aldri jeg hadde fått ferdig slike vanter. Men du verden så flotte de ble. God helg.
hobbyvenn sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Stine sa…
Oj! Bøyer meg i strikke-støvet! Disse tok nok like lang tid å strikke som de er fine å se på .. imponerende :)
Linda sa…
kjempe fine hanskar.
Sigrid sa…
De var veldig flotte! Nesten så jeg funderer på å legge dem i min egen strikkekø, selv om det skulle være noe pirk.
Blåbærlina sa…
Fantastisk flotte hansker -
er såå imponert over jobben med dem, mønsteret ble kjempekult!!
Får håpe de varer leeeeenge ja, for de fortjener et langt liv :O)
Innestemmen sa…
Bare, bare nydelige! :))
Christina sa…
Nydelige vanter! Ser ut til å ha vært litt av en jobb. Men flotte ble de.
Elin sa…
Veldig flotte! Veldig mye jobb med dem, men så ble de jo så fiiiine:-)
Da kan man tenke at det er verdt arbeidet når man er ferdig, selv om man mest har lyst til å gi opp underveis. Du kommer nok til å bruke dem veldig mye. Ha en fin lørdagskveld!
Bodil sa…
Å, så flotte, og for eit arbeid :) Nydeleg mønster, og sikkert veldig holdbare på grunn av alle vridde masker. God helg.
Hej Vibeke
hvor er de handsker bare totalt skønne !
godt du holdt ud og gjorde dem færdige :o)
fantastiske hansker - smukt mønster.
mange hilsener
Mona
a9ta sa…
Disse ble nyyydelige, og jeg ble veldig fristet til å prøve selv om du skriver det var mye plunder. Og de nevnte karbon pinnene med tupp har jeg nettopp kjøpt meg, ikke lovende at tuppen faller av under press.

Strikket du disse med enkel tråd Holst?
Anne sa…
Superlekre hansker! Det lønner seg å være tålmodig:)
Fru Larsen sa…
De ser meget lækre ud. Godt arbejde. Jeg har besluttet at jeg er så lidt glad i at strikke fingre, at votter er vejen frem. De er også varmere. Her vil vinteren heller ingen ende tage. Nu lyder det som om vi skal have snestorm, nærmest hele næste uge.
Rigtig god søndag til dig.
Knus Dorte
Miranne sa…
Verdt strevet!
Nydelege hanskar du har strikka deg.
Åh, så nydelege! No fekk eg skikkeleg lyst til å strikka hanskar! Du er utruleg flink med pinnane. :-) Fargen passa også supergodt til mønsteret.
Kort og Søm sa…
Wow..veldig, veldig fine vanter du har strikket :O)
Strikkepiken sa…
De ble fine :) Jeg har også planer om å strikke slike :) Men jeg må nok bruke litt tid på å barske meg opp :P
Bea86 sa…
De var aldeles nydelige. Og så flotte bilder du har tatt.
Likte også stripegenseren lenger nede på bloggen :)
Shun sa…
Flotte vanter!
De fikk meg til å laste ned mønsteret, så får jeg ta en kikk i lageret etter passende garn :-)
Godt du blev færdig med dem for de er godt nok blevet flotte!
Lithe sa…
Så flotte :) De hadde jeg aldri hatt tålmodighet til å starte på en gang......
Utrolig fine og spesielle vanter du har strikket. Ja, når man kommer et godt stykke ut i et langvarig prosjekt må man virkelig være viljesterk for å fortsette. Det kommer som regel en down-periode som er hard å komme over...
torirot sa…
Nydelige! For en jobb - du har all grunn til å være stolt over dem :-)
wow! Så fine! For en jobb!!!
Berit sa…
Nydelige vanter, men skjønner at dette var litt av en jobb. Godt gjort :)
Rekkehuset sa…
De bla utrolig flotte! Og jeg er såå imponert over at du har kommet deg gjennom alle de vridde maskene.. Håper de varer riktig lenge! Ha en fin uke, hjertelig hilsen Hanne.
Helle sa…
For et mønster og arbeid du har lagt ned i disse vantene. Da håper jeg de i alle fall blir godt brukt fremover. Det ser ut som om vi kan få bruk for vanter en god stund til.
Birgitte sa…
Nyyydelige vanter!
Linda Aasan sa…
Fantastisk lekre! Jeg hadde aldri orket alle de vridde maskene, så jeg er mektig imponert!
Skautrollet sa…
Fantastisk flotte :)
VarmeMasker sa…
De vantene var bare helt nydelige:-)
Jeg er imponert over tålmodigheten din, fordi jeg synes vridde rett tar utrolig lang tid, men resultatet var helt flott. Nesten så jeg har lyst til å prøve selv!
DoktorIngrid sa…
Utrolig fine! Bruk dem med stolthet (og forsiktighet, -så varer de leeenge!)
Lisbeth Bula sa…
Strevsomt- men herligaland så nydelige vanter!!God påske!
Husmorspira sa…
Wow, så lekre de ble!!
Gratulerer med vel utført jobb :)
God påske
Lithe sa…
Du finner oppskrift på genseren jeg strikker i drops katalog 146:)
God påske!
Jeg legger meg langflat! Aldeles nydelig! Er det mulig å lage noe så flott? (Tydeligvis :)