Vanter på gang

Da har vanter faktisk kommet på pinnene, og for sikkerhets skyld valgte jeg et par med ganske komplisert mønster. Skulle nesten tro jeg ikke ville ha to ferdige vanter?


Mønsteret heter Cremé de Noyaux og jeg strikker i Holst supersoft i fargen Truffle. Jeg tester de nye karbonpinnene fra Knit Pro og de er utrolig gode. Lette, spisse og med sømløs overgang til myk vaier. Jeg takker de nye pinnene for at det å strikke tre vrangt sammen på pinne 2,25 går forholdsvis smertefritt. Helt klart nye favorittpinner til vanter, sokker og annen strikk som krever tynne pinner.

Så gjenstår det å se om det blir to stykker av disse vantene. Foreløpig er de ganske morsomme å strikke og det virker som de sitter godt på. Litt mange masker vridd rett bare.

Ha en fortsatt fin uke! :)



Kommentarer

by Vero sa…
Nydelig mønster! Tenkte å spørre på Instagram hva det var for et mønster :) Jeg er nok litt for ny i vottestrikkeverden til at jeg kan gå på et slikt prosjekt, men er skikkelig imponert. Wow!
nragnhild sa…
Så flotte vanter - disse må jo bare bli ferdige så de kan brukes! :D

Forresten veldig mye fint i bloggen din, er innom av og til, men er dårlig på å huske å kommentere...
torirot sa…
Vakkert mønster!
Judith sa…
Takk for pinnetips!
Dette var et nydelig mønster, det blir kjempefine votter dette.
Merete sa…
Så fine de er. Når jeg har strikket hånden, starter jeg gerne på vante nr. 2. Til sidst strikker jeg en finger skiftevis på hver vante, så synes jeg, at det er lettere at få strikket begge vanter.
Rekkehuset sa…
Åh, det ser helt nydelig ut! Gleder meg til å se når de blir helt ferdig:-) Spennende med nye pinner, høres ut som om de holder det de lover!
hej Vibeke
Det er et både spændende og smukt mønster.
Jeg har også investeret i knit pro - de lever helt op til forventningerne :o)
jeg er spænde på at se dine vanter når de er færdige.
Kort og Søm sa…
Åh...de var veldig fine :O)
Så avansert kan ikke jeg strikke,
har strikket 3 par votter denne mnd, men de er ganske så enkle.
Ensfargede og et par stripete, men de duger til barna skolebruk :O)
Quiltefia sa…
Hei!! Så fine!! Du må begynne med nr to nå!! Ikke vente til du er ferdig!! Spennende med ny pinne!! De finner på noe nytt i pinneverdenen også......AnneK:-)
Mønsteret på vantene ser så utrolig avansert ut og lekkert.
Kanskje jeg må investere i nye pinner... :-)
hobbyvenn sa…
Oj, dette ser ut til å være litt av en tålmodighetstest... Ville nok paralellstrikket slike vanter om jeg skulle våget meg på noe slikt. Kjenner meg selv, og vet at vante nr 2 ville blitt temmelig tung å få ferdig.. Lykke til!
Blir utrolig lekre. For et mønster. De pinnene høres interessante ut!!!
Guro sa…
Disse må du jo bare få ferdig, det blir skikkelig lekkert!
Gitte sa…
Hold da op hvor ser det mønster flot ud. Glæder mig til at se det færdige resultat.
Helle sa…
Det var litt av et mønster du har valgt. Det kommer til å bli de lekre vantene. :)
Disse blir utrolig fine! Trikset for å få to vanter, er å strikke dem parallelt - det gjør jeg alltid, for det er så kjedelig å strikke nummer to etterpå.
Har også kjøpt sånne pinner - skal snart teste dem ut. Det blir spennende.
Ønsker deg en fin, ny uke!
Utrolig fine, kommer til å legge dem i køen min på Ravelry.
Nina sa…
Fantastisk lekre!!! Mønsteret må lagres her, det er helt sikkert.

Når det gjelder de nye strikkepinnene - vet du om de går an å få kjøpt på nett?

Ha en fin uke!!
Hilsen Nina