Oppgjørets time

2012 går mot slutten og det er tid for å gjøre forberedelser til det nye året som straks melder sin ankomst. Siden jeg har meldt meg på en along på hobbyforumet Uformelt som går ut på å bruke mere garn enn man kjøper, tenkte jeg det var på tide å gjøre opp status i garnlageret.

Det fornemme Wollmeise-garnet må selvfølgelig veies for seg selv ;)


Selv om jeg har det meste av garnet ført opp på Raverly, er det noen kurver med restegarn av ymse slag som har sluppet unna.

Det var litt å velge mellom her...

Det var på tide å få en aldri så liten oversikt. Utstyrt med kjøkkenvekt og en stor bolle til å putte garnet i, ble det veid i atskillige omganger. Tallene ble skrevet opp for hver veiing, og til slutt skulle det summeres.

Jeg går definitivt ikke tom for garn med det første...
Sluttvekta stoppet på rundt regnet 14 kilo og det var faktisk litt mindre enn jeg trodde. I tillegg til vekta, har jeg nå litt større oversikt over hva jeg har av garn og det er mye fint, som ikke er noe problem å få brukt av. Annet enn at jeg venter på det perfekte mønster til de fineste hespene selvfølgelig.

Målet for 2013 er å få brukt opp noe av det ukurante garnet også (ikke avbildet selvfølgelig), enkeltnøster, rester og garn jeg har kjøpt før jeg visste hva jeg likte.

Veier du garnet før nyttår og har du mer eller mindre enn du tror?

Kommentarer

Birgitte sa…
Her var det mye fint garn! Det må være godt å ha fått så god oversikt over restegarnet. Du tryller nok frem vakre strikkplagg av disse. Jeg sliter med å finne prosjekter til de små restegarnnøstene mine. Har så mange ulike i helt ulike farger. Men tror dette er et kjent problem hos strikkere...
Ønsker deg en fin romjul videre!
Morsomt å se hva folk har på lur! Definitivt mye lekkert her!
Tror jeg bør melde meg på den alongen jeg også, for å holde meg litt i ørene. Men nei, jeg veier ikke garnlageret mitt - er redd jeg skal få sjokk. Tror jeg veide det sist i 2009 eller noe sånt, da var det sju kilo tror jeg, og det har definitivt vokst...
Ha en riktig fin nyttårshelg!
Hej Vibeke
Det kunne også være en god målsætning for mig - at få brugt noget af restgarnet.
Jeg synes lageret vokser - trods garnembargo og flittig strik.
Spændende at følge dine strikkeprojekter.
hilsen Mona
Har ikke veid men har tatt en skikkelig opprydding og fått en god oversikt. Ikke så å store mengder det er snakk om hos meg som hos deg..
by Li sa…
ble inspirert da jeg så bilde på instagram :)
Tømte garnkista mi, men innså at å veie alle de ulike garntypene på kvelden var en oppgave som ikke frista. Har sortert og lagt alt i brødposer nå, så jeg har mer oversikt ;)er ikke opp i 14 kg, kanskje 5?

hilsen Linda (ls_k på instagram)
Så utrolig mye lekkert garn. Er redd jeg har cirka dobbelt så mye som deg.. men da trøster jeg meg bare med at Vibbedille har mye mer enn meg :-)
Det var mye flott garn. Tror jeg har bestemt meg for å ikke veie mitt. Bra med oversikt!
Helle sa…
Jeg har en rimelig god oversikt over lageret etter et hylleinnkjøp som ga rom for sortering av garn etter farge. Kan enkelt og greit konstatere at jeg fikk meg en overraskelse over omfang, og at jeg har veldig mye garn i brun-toner....
Også et mål for 2013 å bruke mer enn jeg kjøper. Tror ikke jeg lyktes spesielt godt med det i 2012.
Grete sa…
D verden, her kan det bli mye fint strikket i månedene framover!
Jeg har ikke så mye garn, så det er ikke så aktuelt å veie. Men jeg har en del stoff, men det veies ikke. Prøvde meg på et lite "årsregnskap" for et par år siden, for å se hvilke "verdier" som ligger lagret! Summene ble så høye at jeg sluttet å regne! Skatter er det okke som!
Veie vet jeg ikke om jeg skal, men etter at garnet fikk eget skap i desember, så har jeg full oversikt. Og det ble redusert i år med mer ut enn inn, fornøyd, fornøyd.
Linda Aasan sa…
Garnveiing tør jeg ikke å begi meg ut på, tror jeg :D Men vi skal ha byttekveld i strikkeklubben over nyttår, så da håper jeg å bli kvitt litt ukurant (arve-)garn, i hvert fall - og det kurante utvalget ditt er i hvert fall misunnelsesverdig!