Aksjon varme tenåringer, del 1

Siden tenåringene har levert en lang smørbrødliste med ønsker om hjemmestrikk, falt det naturlig å begynne med et raskt prosjekt. Det gir følelse av god progresjon og viser at jeg til og med får ferdig ting. At jeg stort sett har strikket på sinnasaujakka til meg selv trenger de jo ikke å vite.


Dette er lue av nesten enkleste sort. Nesten enkleste, fordi det er vridd rett i vrangborden, noe som ikke gjør den veldig avansert likevel. Lua er strikket løselig basert på Annepålandets Cocoon hat. Jeg har brukt tynnere pinner og flere masker og litt annen avfelling.


Garnet er myke Abuelita tjukk merino fra Pickles. Veldig godt egnet til luer, siden det er supermykt og kløfritt for de fleste. Det gikk med 60 gram til denne lua. Hvis du vil vite mer om maskeantall og pinnetykkelse har jeg lagt inn beskrivelse på Ravelry.

Vridde vrangborder er tydeligvis in i år. Nøstebarn har kommet med nytt oppskriftshefte og der er også oppskrift på enkel lue med vridd vrangbord.

Lue i farta!
Jeg sendte ut 16-åringen og straks 18-åringen for å ta et par bilder av lua. Jeg tenkte det kunne være et fint prosjekt for dem. Det var det visst til gangs, for i stedet for å komme inn med 10-12 bilder som jeg hadde tenkt, tok de jobben alvorlig og kom inn med ikke mindre enn 300! Alvorlig og alvorlig forresten, det virket jo som de hadde moret seg ganske godt under fotoseansen.

Et lite utvalg bilder. Litt ergelig med tekst tvers over bilde, men jeg orker ikke å betale for å bruke dette en eneste gang.

Så mange bilder for en lue, jeg tør ikke tenke på hvor mange bilder de kommer inn på når jeg får ferdig et litt større plagg.

Ungdommen morer seg, og her leker vi ikke husking!
Den yngste tenåringen ble forresten veldig fornøyd med lua, så da kan vi fortsatt hevde at "det enkleste er ofte det beste". Ha en fortsatt fin uke! :)

Kommentarer

Pillan sa…
Helt enig, det enkle er ofte det beste.
Lua ble kjempefin, bra at hun ble fornøyd.
Pernilla
Innestemmen sa…
He he, så ut som om de hadde det gøy, ja - og fin lue! =))
hobbyvenn sa…
Fin lue. Og morsomme bilder.
Quiltefia sa…
Fin lue!! Fine ungdommer!! Jeg strikker lite, jeg quilter!! AnneK:-)
Hej Vibeke
Dejligt med ivrige fotografer - og hurra for de digitale billeder .
Smart hue :)
Hilsen Mona
Kjempefin lue og morsomme bilder! Tydelig at de har hatt det morsomt her ja :-)
Tovepia sa…
Herlige bilder, flott modell og fin lue:))
Ha ei fin uke videre, klem;)
Guro sa…
Her var det er mye fint!
Tenåringer, lue, bilder ...
Det enkle er ofte det beste ja.
Morsomme bilder :-)
Blåbærlina sa…
fin og enkel lue -
og så godt at de vil bruke ull :O)
morsomme og fine bilder!!
Nina :O)
Helle sa…
Så herlig med så mye liv og vitalitet. Da kan vel alltids leve med 300 bilder. Det hadde neppe gått i de tider hvor vi hadde ruller med 24 bilder i kameraet og det kostet en liten formue å få dem fremkalt.

At du strikket mest på sinnasauene skjønner jeg godt. Den må jo være mye morsommere å strikke på, og som du sier: de trenger jo ikke å vite alt. :)
nragnhild sa…
Haha, så moro å overraske med 300 bilder da! :p
Og heldige tenåringer som får akkurat det de ønsker seg mot vinteren :) Fin lue, og inspirerende stripehals!
Linda Aasan sa…
Enkel og veldig stilig lue - og fantastiske bilder! Skulle ønske det var meg som kunne svinge meg sånn :)
Digget bildene! Og jeg fikk jommen lyst på en sånn enkel og grei lue.
by Vero sa…
Enkelt er best! Lua er fiiiin :)
Sysleglad sa…
Fin lue og ikke minst skikkelig kule bilder!