Camomillesjal nr 3

På tide å tørke støv av bloggen etter sommeren. Eller med den sommeren vi har hatt blir det vel heller å øse den tom for vann og henge den til tørk.

Akk ja, jeg skulle egentlig lage et innlegg med oppsummering over alt jeg har fått strikket i løpet av sommeren. Det viste seg imidlertid at den opptellingen var veldig raskt utført med et relativt magert resultat. Det viste seg også at de to tingene jeg har fått ferdig, var godt påbegynt før ferien startet.


Camomillesjal nr 3 kom av pinnene i løpet av ferien. Det er første gang jeg har strikket fra samme mønster tre ganger, men det er jo godt at noe er nytt når jeg har begynt å strikke det samme flere ganger.

Det er noe med dette mønstreret. Det er veldig enkelt å strikke og blir veldig fint med borden nede og i tillegg veldig anvendelig.


Dette har jeg strikket i Geilsk tynd uld og Rowan fine lace. Rowan-garnet er i alpakka og veldig tynt og lite elastisk, nesten som sytråd. Jeg er ikke så begeistret for tynn apakkalace nettopp av den grunn. Jeg foretrekker ullgarn som er mer "fluffy" og mer behagelig å strikke med.


Denne gangen har jeg i tillegg til dusker også pyntet med perler på sjalet. Så jeg oppgrader litt for hvert sjal. Første sjalet var uten dusker eller annen pynt, nummer to var med dusker og nå altså imed perler i tillegg til duskene. Hva skal jeg finne på hvis jeg strikker et fjerde mon tro?

Perlene ble innkjøpt på Bornholm, da vi var på biltur i Danmark. Bornholm var flott, det kommer jeg nok tilbake til i et senere innlegg. Inspirasjonen til å putte perler på sjalet kommer fra den fine bloggen til Flowermouse. Hun har mange kreative innslag på sjalene sine, ta en tur innom og se.
Prosjektside på Ravelry

I tillegg til sjalet, så avsluttet jeg et par sokker i ferien.


Mønsteret heter Brainless og er gratis. Det er mine første sokker som er strikket fra tåen og opp, så helt "hjerneløse" var de langtfra for min del. Det var morsomt å prøve å strikke sokker denne veien, og noen store problemer var det ikke. Det var helt greit, men foreløpig er jeg ikke helt frelst, det er ganske greit å strikke ovenfra og ned også.

Garnet er Drops Fabel longprint i fargen Rosentre.

Prosjektside på Ravelry

Denne strikkeoppsummering viser at det har blitt innkjøpt atskillig mer garn, enn det som er strikket opp. Det var nesten ikke til å unngå når Københavns mest populære garnbutikk, Sommerfuglen ble besøkt. Den utskeielsen kommer jeg også tilbake til i et senere innlegg.

Denne helgen er det faktisk meldt fint vær i mesteparten av landet også. Håper alle som er innom får kost seg litt i finværet vi forhåpentligvis får.

Kommentarer

by Vero sa…
Fint sjal med fin farge! Bornholm er bare nydelig, lenge siden jeg var der, men har siden drømt om sykkelferie på den lille øya med de fine husene, blomstene og langstrakte strender...
amylin sa…
Flott sjal! Har hørt mye bra om Bornholm!
Innestemmen sa…
Veldig flott sjal, deilig farge - nam =)
Her skal solsrålene nytes også =) God helg!
Ååå, sjalet er jo bare nydelig! Og det er jo bra at garnlageret holder seg på et bra nivå, så har du litt å velge i når høststormene setter inn :-)
Quiltefia sa…
Hei!! Hyggelig å lese bloggen din idag!! :-) Fint sjal!! Jeg fikk opskriften av deg, men klarte ikke å finne riktig garn. Har strikket Damask istedenfor. Men jeg skal strikke det. Er det ikke deilig med nytt garn!? Særlig når man besøker steder man ikke er støtt...... Jeg har begynt på nr 3 av Shellseeker, det ble min yndlingsstrikk denne sommeren. Ha en fin helg!!AnneK:-)
Hej Vibeke
Velkommen hjem fra ferie.
Jeg glæder mig til at læse om din tur til Bornholm - et af de få steder i Danmark jeg aldrig har været.
Det er et fint Camomille du har lavet - og smuk detalje med perlerne på kvasten.
Jeg glæder mig også til at se dine indkøb fra Sommerfuglen - en butik jeg heller ikke har besøgt (endnu). Skal til Kbh på tirsdag - men må lige minde mig selv om, at jeg er idømt garnembargo ;oD
hilsen Mona
Herlig Camomille!!! Og endelig litt sol i denne delen av landet!!!
Veldig fint sjal!!
Blir spennende å se hva dere opplevde på Bornholm. Og nå - helg med sol på!
Kort og Søm sa…
Ja, regn har vit hatt nok av i sommer!
Nydelig sjal, og fine sokker du har strikket i sommer.
Fin lørdag til deg :O)
Bodil sa…
Det var eit lekkert sjal, og fargen er jo nydleg. Flotte sokkar du har strikka og.
Petronella sa…
Lekkert lekkert :-)
BodilE sa…
Helt enig i at det er noe med Camomille,og dette eksemplaret gjorde ingen skam på rasen :) Fint med perler på duskene.
De sokkene så gode ut og kommer nok godt med ut på høsten!
Bornholm er noe helt for seg selv, har vært der en gang men har store planer om at det blir fler!
Helle sa…
Blir minnet om hvor lekkert Camomille er og hvor lyst jeg egentlig har til å sette det på pinnene. Men er skremt av maskeantall og blondeborden som jeg synes ser en smule uoverkommelig ut.

Finværet kom sent i år, men vi får bare nyte det når det først er her. Vi vet ikke hvor lenge det er til neste gang. :)