Deilige Danmark

Etter å ha forlatt Oslo i regn, fant vi etter en lang biltur, sommeren og sola i Helsingør.

Takket være min danske bloggvenn Mona med bloggen Decoupage (iPhone vil ikke lenke), overnattet vi på det koseligste og flotteste lille pensjonat: Villa Snekkersten med nydelig havutsikt.

Frokosten her er den lekreste jeg har fått servert noen sinne. Morgensol på veranda med utsikt til sjøen gjorde ikke opplevelsen dårligere.

Det var bare noen minutters kjøretur til Louisiana museum of Modern arts. En av utstillingene var om hva som var typisk nordisk, og da falt jeg for dette strikketablået.

Sola er fortsatt med oss og det er skikkelig sommervarmt i København. Strikkebutikken Sommerfuglen er allerede besøkt og første garnkjøp utført. Jeg var litt sliten, så jeg ble litt overveldet, men jeg fikk da med lii. Håper på ny tur i morgen for å komplettere litt.

I morgen går ferden videre til Bornholm, og mer av det deilige ferielandet Danmark. :)

Bildene kommer visst i vilkårlig rekkefølge til slutt når man blogger med iPhone. Ovenfra og nedover er det bilde av: frokosten, stranden nedenfor Villa Snekkersten, Villa Snekkersten, garnfangst, Louisianas inngangsparti, rommet på Snekkersten, strikketablået fra Louisiana.

Kommentarer

Kristin72 sa…
Dette så deilig ut:) Jeg savner allerede Danmark (kom hjem natt til søndag). Vi hadde blandet vær men for et nydelig land. Kos deg videre :-)
Fru Larsen sa…
Må jeg have lov til at sige tillykke. Du er lige nøjagtig kommet på den første rigtige sommerdag vi har haft i laang tid.Rigtig god ferie på Bornholm.
Blåbærlina sa…
Lekkert garn og fin ferie, da er livet verdt å leve :O)
Gleder meg til å se garnet in action!
Quiltefia sa…
Så stas!! Danmark er flott!! Lousianna et strålende museum!! Heldige deg!! Kos deg masse!! Har hørt rykter om at det er fint vær der også......... AnneK:-)
Dejlige billeder. Kan godt forstå I nød morgenmaden. Den ser fantastisk ud. Lækker garnfangst du har gjort dig.
Rigtig god tur til Bornholm.
Kos dere videre på ferie! Dette så virkelig deilig ut!
Jeg er rigtig glad for at høre, at I var glade for Villa Snekkersten. Jeg nyder at være der hver gang jeg er afsted på min efteruddannelse og synes også det er sådan et fint sted.
Kunne desværre ikke åbne alle dine billeder. Det kan skyldes min langsomme netforbindelse her i sommerhuset.
Louisiana er også er rigtig godt museum - og smukt beliggende.
Bornholm har jeg endnu til gode ;o)
hav en fortsat god ferie - mon ikke sommervejret er kommet for at blive ?
hilsen Mona
hobbyvenn sa…
God ferie videre. Flott garnfangst..
Helle sa…
Danmark er et deilig ferieland, så lenge været står en bi. Vi har hatt mang en deilig sommer der, og litt derfor vi til stadighet vender tilbake.

Vi har endelig fått litt varme her også. Endelig. :)
Kort og Søm sa…
Var i Danmark tidligere i sommer, mye fint sommervær!
Så fint garn du har kjøpt.

Forsatt god sommer :O)
Merete sa…
Hvor hyggeligt at du har besøgt min hjemby Helsingør. Fortsat god ferie!
Linda Aasan sa…
Dette så jo helt fantastisk ut :) Og jakken i forrige innlegg også, jeg planlegger en stripete versjon selv. men da må jeg jammen sette opp strikketempoet litt... Fortsatt fin sommer!
2ne sa…
Flotte bilder :-)
Sylvia sa…
Hei Vibeke
Er du også på ferie i Danmark i sommer?! Nå har jeg rukket 2 turer dit i sommer, og jeg simpelthen ELSKER Danmark!
Vi kom hjem i natt, så her er hverdagen plutselig tilbake igjen. Kos dere masse, og så får vi blogge samtidig om herlige strender og deilig mat i Danmark!!!
Klem