Solar Plexus - nå med knapper

Det hjap å blogge om knapper som ikke ble sydd på. Siden ca 100% av dere som uttalte dere var enige i valget av de rødbrune knappene, var valgets kval ikke lenger grunn til fortsatt utsettelse. Da jeg i tillegg øynet fotohjelp tok jeg meg sammen og fikk jobben gjort. Som vanlig tok det atskillig kortere tid å bare gjøre det, enn å utsette det. Når skal man lære?


Heldigvis så passer den også med knappene isydd og lukket igjen. Jeg må bare holde inn magen mens fotografen tar bildene.

Denne genseren er som nevnt før både artig og anderledes å strikke og i tillegg er det ferdige resultatet litt utenom det vanlige. Mønsteret minner meg om spindelvev, og jeg synes det er en veldig fin effekt som gir genseren det lille ekstra.

Knapper på plass

Jeg kommer nok til å strikke mer av Annette Danielsen, for dette var et positivt bekjentskap. Lagergarn fikke jeg også brukt opp til denne og Geilsk bomuld/uld er ikke noe problem å ha rett på kroppen. Halvparten ull i garnet kjennes i grunn ganske godt og lunene til den kjølige sommeren vi har hatt her foreløpig.

Jeg rakk å sy i knapper før fotografen skulle på jobb, men hårfiksing og sminke var det verre med.

Fakta:
Mønster: Solar Plexus. Hefte eller enkeltmønster
Garn: Geilsk bomuld/uld farge C9, ganske nøyaktig tre nøster.
Pinne: 3.5
Endringer: seks knapphull istedetfor åtte og I-cord i halsen for at den skal ligge penere.
Prosjektside på Ravelry


 
Strikke en størrelse større neste gang kanskje? Så blir det lettere å holde inn magen med suksess...

Ønsker alle som er innom en flott sankthanshelg! :)

Kommentarer

GNIST sa…
Åååå så fin den er til deg!!
Så utrolig flott den ble og veldig speciell!! Skikkelig flot jobb du har gjort - og knappene ble jo perfekte!!
Felisi sa…
Lekker, lekker! Artig konstruksjon, og veldig kledelig til deg!
by Li sa…
bra du valgte de fineste knappene ;)
Resultatet ble kjempefint!!

Må bare kommentere hagen din også, når jeg først er i gang her ;)
For en hage!! Kjempeflott!!
Jeg har helt flat hage og et staudebed på 10x1,5 meter.
Kunne gjerne tenkt meg litt mer kupert, slik at det blir litt mer spennende...men akkurat nå er det kanskje best med flat plen... kjekt for en som akkurat har lært seg å gå ;)

Olive genseren ligger sammenkrøllet i en pose nå. uten armer og kant nede. Har helt mistet piffen. Nå strikker jeg på en kjøkkenklut i bomull...
Og jeg som ikke liker å strikke med bomullsgarn...
Innestemmen sa…
De knappene gjorde seg veldig bra! Superfin genser :)
Kort og Søm sa…
Så fin genseren ble, og fine knapper!
God helg til deg også :O)
Hygge-Strik sa…
Super lækker, den sidder jo fantastisk på dig. Flot farve, den er jeg vild med.
Quiltefia sa…
Hei!! Morsom genser!! God helg til deg også!! Anne k:-)
Den er blevet meget meget vellykket :)
Og knapperne perfekte.
Tillykke med den
Hilse n Mona
Nydelig;) de knappene gjorde det sååå fint:)
LivM sa…
Helt annerledes og utrolig lekker. Flotte detaljer!
Bodil sa…
Så nydeleg den var. Fin farge, og kult mønster. God helg.
Blåbærlina sa…
Kjempefin genser, ser rimelig komplisert ut å strikke, men det er jo morsomt med litt nye framgangsmåter og vinklinger!!
Passer veldig godt til deg :O)
og garnet ser så flott ut.

Knappene pynter fint på kanten, denne må du være superfornøyd med!

God St.Hans til deg også!
Tovepia sa…
Den ble kjempefin!!..og den passet perfekt!..den magen misunner jeg deg;)
Artig mønster dette, og den ble flott med knappene!
Ha ei flott helg, klem fra mæ;)
wims sa…
Knallfin genser som ser ut til å passe perfekt! Digger fargen også :O)
hobbyvenn sa…
Du verden så flott genseren ble på deg!! Et flott arbeis som ser ut som den sitter perfekt. Tror ikke jeg ville strikket den neste et nr større for denne satt jo så fint. Nydelig farge også.
Veldig, veldig fin! Kjempestilig med konstruksjonen, den havner rett i køen.
Helle sa…
Kjempeflott modell. Synes det er så mange flotte modeller fra Anette Danielsen, men har aldri hatt noen av hennes prosjekter på pinnene.

Syntes knappevalget var midt i blinken. : God St Hans.
GNIST sa…
Takk for hyggelig kommentar hos meg Vibeke! Siden du har strikket så mye top-down fra før og er en mye mer erfaren strikker enn meg, så tror jeg nok du kan det eller meste som vi lærte på kurset allerede. Og det er jo generelle prinsipper ang. top-down med raglan (Barbera G. Walker) hvor masketallet regnes ut etter ønsket lengde på nakken (og strikkefastheten) og antall masker på skuldrene = antall masker over nakken delt med 3.
Hvor er den flot til dig og knapperne er super gode til :-) Godt valgt.
God søndag
Majbritt
Dette var en utrolig flott genser! Nydelig utført arbeid, og den sitter jo som skreddersydd!
(Det er forresten ikke sunt å holde inn magen, har jeg lært på yoga. Ingen fare for deg, du er jo så slank og sprek uansett!).

Du kan glede deg til Bornholm! Skulle gjerne feriert der hvert år, jeg! Et lurt tips er å stikke innom turistkontoret når dere kommer i land. Vi dro dit helt uforberedt første gangen, men fikk mange fine brosjyrer og fant frem til ting vi hadde lyst til å gjøre. Det er noe for enhver smak!
Fortsatt god søndag!
Linda Aasan sa…
Den ble flott! Liker veldig godt det litt melerte garnet, og mønsteret kom samtidig godt fram. Satt pent gjorde den da også?
Madam Munch sa…
Den er virkelig blevet flot. Det er en smuk model, elegant med knapperne i siden. Tror du ikke det er bukserne som buler ud på maven, jeg synes størrelsen ser ud til at passe.
Mette sa…
Nydeleg genser både mønster, farge og fasong. I tillegg var den spesielt pen over skuldrene. Eit funn!
Marit sa…
Wow - denne var nydelig!
Så flott med plagg som har annerledes konstruksjon og design.