Whisper-cardigan og Wisper sykkel

Et livstegn herfra igjen og et innlegg i viskingens tegn, siden jeg har to nyanskaffelser som heter henholdsvis Whisper og Wisper.


Først viser jeg fram Whisper-cardigan, siden dette tross alt er en strikkeblogg. En lett og sommerlig jakke strikket i et utrolig deilig ull/kasjmir-garn fra Rasmilla, som dessverre bare var et restparti og som ikke lenger er å få tak i.

Denne jakka har en litt spesiell konstruksjon. Først strikkes det ene ermet på rundpinne, så fortsetter man tversover ryggen, før den andre armen strikkes. Deretter plukkes det opp masker rundt rygg og nakke til ribbestrikk i 7-8 cm, før det felles ved nakke/skuldre og av de resterende maskene strikkes rygg/sider.


Denne strikkemåten gjorde at det ble litt variasjon og dermed tok det bare en drøy uke å bli ferdig med denne. Relativt tykke pinner (3.75) i forhold til garnet, hjalp også på tempoet.

Prosjektside på Ravelry

Den andre nyanskaffelsen er en Wisper el-sykkel. Den har en elektrisk motor som gjør at selv de bratteste bakkene kan forseres uten bruk av nevneverdige krefter.


En helt fantastisk oppfinnelse for oss som ikke har så mye krefter å ta av i utgangspunktet. Motoren har fem trinn, så det er mulig å bruke egne krefter også for de som ønsker det. Det mest slitsomme med syklingen er faktisk å være en aktiv trafikant igjen, etter noen år på buss og i sofaen.

Tanken er blant annet å sykle til jobben og ellers komme meg litt mer rundt. Første sykkeltur til jobb ble tatt forrige uke og det gikk unna på et kvarter. Både raskere enn kollektivt, morsomt og miljøvennlig, mere kinderegg kan det vel nesten ikke bli.

Nå skal det visst bli godvær, så da er det gode utsikter både til sykling, hagearbeid og utesitting til uka. Håper det blir fint der du er også! Ha en fin uke! :)

Kommentarer

Gratulerer med ny og kjempeflott sykkel..., spennende med el-sykkel. Flott måte å komme seg ut hvis man ellers har lite energi/krefter til vanlig sykling!

lekker jakke, både garnet og modellen så veldig spennende ut!

Ha en fin uke!
GNIST sa…
Så søt liten cardigan, perfekt nå mot sommeren! Spennende konstruksjon også. Gratulerer med ny sykkel, håper du kommer deg mye rundt med den :) Fine tulipaner du har!! Nydelige bilder!!!
Birgitte sa…
Det var en spesiell måte å strikke cardigan på:) Den ble veldig fin! Ser ut som den blir skikkelig tynn og god til bruk på sommeren. Gratulerer med ny sykkel!
trinemamma sa…
Jeg blir litt misunnelig på den sykkelen. Virker veldig forlokkende å slippe strevet opp bakkene...
Rålekker jakke :-)

Ha en strålende uke
Hvor er den bare flot din jakke. Jeg er da helt vild med ryggen. Whisper kommer hermed på "one-day-maybe" listen. Tillykke også med cyklen. Jeg kan godt se det fornuftige i at få et ekstra skub bagi, når det går opad.
Helle sa…
Gratulerer med sykkel, ganske smart den sykkelmotoren. kunne godt tenkt meg en slik selv enkelte ganger, spesielt når motbakkene er seige.

Morsom jakke, og spesiell fremgangsmåte. Den ble både sommerlig og lekker.
Det var en flot cardigan - og meget speciel måde, den er strikket på. Den sidder godt.
Tillykke med el-cyklen. Den skal du nok få glæde af :o)
hilsen Mona
Linda Aasan sa…
Lekker jakke! Irriterer meg litt at jeg ikke heiv meg på og kjøpte noe av det garnet, kjenner jeg...

Sykkelen ser også veldig stilig ut. Synd jeg fullstendig har mistet balansen, så tohjuling utgår for øyeblikket. Men jeg er veldig sugen på en sånn elektrisk firehjulsmoped, eller kanskje en el-bil. Nå er mannen ferdig med studiene snart, så da kanskje...

Kos seg med godvær, sykkel og hage! Og hagen min er verken stor eller ryddig - det er bare om å gjøre å velge utsnittene med omhu :)
Blåbærlina sa…
Så morsomt å se jakken din, holder på med samme prosjekt, la ut en epistel om det i dag faktisk ... :O)
din ser jo kjempefin ut!
Inspirerer meg til å fortsette på min :O)
Sykkelen din ser også super ut!
hilsen Nina
Kjempe fin jakke;) den sykkelen så fristende ut du!
Quiltefia sa…
Hei!! Så fin jakke og SÅ FLOTT sykkel!! Jeg har sett noen av dem i trafikken og det ser så flott ut å komme seg seg avgårde uten nevneverdig tråkking!!:-) Men jeg skjønner godt det med trafikken!! Det er en utfordring! Du får velge de stilleste gatene hvis du kan. Fine bilder også!! AnneK:-)
BodilE sa…
Kjempefin jakke! Jeg har lagt den til i favoritter, ser helt perfekt ut til å ha utenpå den lette sommerkjolen.
Gratulerer med ny sykkel!
Bodil sa…
Det var ein herleg og flott jakke.
Og gratulerer med super sykkel :)
Torilpia sa…
Kjempeflott jakke .. :o)

.. og veldig smart sykkel .. tror nesten jeg skal ønske meg en sånn :o)

Håper du har fine dager og at godværet har funnet deg - klem!
Hanne sa…
Gratulerer med både sykkel og cardigan - utrolig lekre, begge deler. Håper du får mye glede av sykkelen!
Pludrehanneklem
Blåbærlina sa…
nå har jeg gjort min jakke ferdig, og lagt ut bilder om du vil se :O)