Glade farger på regntung fredag

Det har vært mye regn i det siste, og selv om det begynner å grønnes utenfor tar det tid i år synes jeg. En liten fargevitamininnsprøytning var påkrevet og da passet det bra å sy en ny prosjektbag til strikketøyet.


Først tenkte jeg på å bruke noe brunt og turkis stoff jeg hadde liggende, men så begynte de mer fargeglade stoffene å rope høylytt da jeg åpnet stoffskuffen. Det er ikke så ofte jeg hører på dem, men i dag var de masete. Selv de veldig lenge neglisjerte rosa og røde stoffene ble jeg nødt til plukke fram i dag.


Jeg er fortsatt i sjokk, men foret på denne tosidige strikkebagen ble altså rosa og rødt. Skjønner nesten ikke hvordan det gikk til, for dette er farger jeg sjelden bruker. Turkis var den eneste av de opprinnelige fargene som fik være med, men bare på kanten øverst.


Den rødrosa siden kan gjemmes bort på innsiden for sarte sjeler. Nytt strikketøy har jeg også, som faktisk matcher strikkebagen. Et nytt Camomille-sjal er på pinnene. Dette har jeg hatt planer om lenge, men har ikke funnet garn jeg var fornøyd med før nå. Dette er lagergarn: rester av Wollmeise lace etter Featherweight-jakka og et nøste Sildre fra Fiber and art.


På dager jeg føler meg ekstra vågal, skal jeg ha denne siden ut. :)

Denne bagen er relativt enkel å lage, gjort på en liten formiddag. Har du lyst til å lage en du også, så finnes det en god forklaring med bilder på hvordan det gjøres HER

Nå lover værmeldingen bedre vær framover, så da krysser jeg fingrene for det og ønsker alle en god helg! :)

Kommentarer

trinemamma sa…
Kul bag, og farger til å bli glad av og litt vovet :-o
Ha en riktig god helg
Kort og Søm sa…
Frisk, fin og praktisk strikketøy mappe du har sydd :O)
God helg til deg også!
Linda sa…
Frisk og fin i fargane denne her.
Sylke sa…
Det var jo bra at stoffene maste på deg, for resultatet ble flott! Jeg liker slike knallfarger :)

Ha en fin helg! Klem
Linda Aasan sa…
Den var sprek! Det er et eller annet som er i ferd med å forandre seg, tror jeg, plutselig er det farger overalt etter årevis med beige og brunt :) Og det er faktisk ganske deilig, kjenner jeg.
Torunn sa…
Den baggen var veldig kul!! Deilige farger syns jeg :D
Helle sa…
Godt med litt knæshe farger. Det gir litt ekstra energi. Bruker selv stort sett aldri rosa, men bruker det gjerne som små "energi" bomber som notisbøker og i små detaljer på syrommet.

Koselig vest du laget i innlegget under. har samme utfordringen med å gjette meg til størrelser når jeg strikker eller syr til småfolk. Husker ikke lenger hvor små 2,4,6.....åringer er- :)
Grete sa…
Skikkelig knallfarger, synes du skal ha den rødrosa ut! Den kommer til å gi deg masse energi!
Dejlige friske farver!
Det forårerlige om hjørnet.
Hilsen Mona
Kari Anne sa…
Hei!

"Fant" deg i dag, så mye fint du lager!! Gleder meg til å se Bridgewatersjalet ditt. Jeg har brukt mitt mye. Det er utrolig deilig og varmt!!

God helg :o)
Bodil sa…
Smart og flott strikkepose, og spennande sjal :) God helg.
Berit sa…
Kjempefine strikkebager. Alltid godt å ha. Ha en flott søndag
hobbyvenn sa…
Så friske og fine farger. Denne ble jo kjempeflott. Lurt å utfordre seg selv litt.