Bridgewater

Sjalet Bridgewater har vært ferdig en kort stund, men blokkingen har latt vente på seg. Det var en utfordring å få blokket dette store sjalet skikkelig og det fikk jeg heller ikke gjort. Årsaken var først og fremst at jeg mangler blokkematter. Det er for lite hold i madrassen på senga når jeg bruker blokkewaiere, og dermed fikk jeg ikke strekt det ut ordentlig og det er faktisk blitt litt rektangulært i stedet for kvadratisk.


Målene nå er ca 120 x 130 cm. Skal det brukes som sjal bør det nok blokkes på nytt, men jeg tror dette blir et babyteppe i stedet og da gjør det ikke noe at det ikke er kvadratisk synes jeg. Det var en stor jobb å blokke dette, så det frister ikke så veldig å blokke det  på nytt.


Det er digert og kan fungere som et lite teppe for voksne også.


Firkanten i rillestrikk strikkes først. Man starter med en maske og øker til man har mange nok og feller gradivis til  det er en maske igjen på pinnen. Litt langdrygt, men veldig grei tankeløs strikk til tv. Så plukkes det opp masker rundt hele og  lace-borden strikkes. Jeg synes det var litt vanskelig å plukke masker pent, men det ble bra etter vask.


Lace-borden strikkes på rundpinne, så her er det ingen vrangmasker, så det gikk ganske radig til tross for at det ble over 700 masker etterhvert.


Det som tok mest tid var bladkanten som skulle strikkes rundt hele, den var drøy. Vakkert ble det til slutt, så det var verdt strevet. Siden jeg ikke skal ha denne selv, lurer jeg på å starte på et til - i mitt eneste lilla Wollmeise lace-hespe.



Fakta
Mønster: Bridgewater
Garn: Filcolana New Zealand lammeull i fargen lys grå, 245 gram
Pinne nr 4
Modell: Litt motvillig tenåringsdatter, som sporty stilte opp
Prosjektside på Ravelry

Kommentarer

Innestemmen sa…
!! Imponerende arbeid! Lekkert =)
Quiltefia sa…
Hei!! Så fint sjal/ teppe!! Du er tålmodig!! Annek:-)
Quiltefia sa…
Hei!! Så fint sjal/ teppe!! Du er tålmodig!! Annek:-)
Hold da op hvor er det smukt.
Kan være lige så godt som tæppe som sjal, om ikke andet fantastisk at krybe sammen i en sommeraften på terrassen.
Et imponerende arbejde.
Linda Aasan sa…
Wow, det ble lekkert! Skjønner godt at du ønsker deg et til skjerf også. Men den laaange kanten ytterst... litt skeptisk, kjenner jeg :)
Berit sa…
Så flott og for en jobb. Ha en god søndag
trinemamma sa…
utrolig lekker!! Ser ut som en veldig jobb, så jeg beundrer deg for å ha lyst til å strikke et til :-)
hej Vibeke
Det var dog helt fantastisk smukt !
og sikken et arbejde.
Imponerende !
tillykke med det færdige resultat :o)
mange hilsener Mona
Utrolig flott arbeid!!! For en tålmodighet!! Jeg fikk tak i en sånn lekematte (med store puslebrikker) hos Nille som er fin å blokke på. Da slipper du å bruke senga!!
Blåbærlina sa…
Fantastisk flott!! Mye jobb, vet jeg, holder på med et lignende med bølgemønster. Blir jo bra til slutt da!
Kos deg med ditt ferdige verk!
Grete sa…
Nydelig sjal! Høres ut til å ha vært en kjempejobb, men det må da være veldig tynt garn om du bare har brukt 245 gram på et så stort sjal!
Meta sa…
Lekkert! Og jeg ville gladelig brukt det som sjal OG som teppe. Kjekt med ting dom har multifunksjoner.;)

Klem fra Meta
Kjempe nydelig teppe/sjal! uansett hva det skal brukes til, var det heeelt nydelig;)
Janne sa…
ÅÅÅ det var et nydelig sjal
Kort og Søm sa…
Veldig, veldig fint!! :O)
Berit sa…
Alldeles nydelig sjal!
hobbyvenn sa…
Du verden for et flott teppe/sjal! Imponerende arbeid. Så flink du er.
Helle sa…
For en jobb det må ha vært. Sjalet ble aldeles vakkert. Synes da det var mer enn stort nok til å brukes som sjal? nesten synd å gjemme det bort i en barnevogn..
GNIST sa…
Utrolig fint!!!
Virkelig, virkelig vakkert!
Gitte sa…
Meget, meget smukt!
Så lækker og smuk
LivM sa…
Dette ble jo skikkelig flott. Brettet dobbelt er det jo supert som sjal. Lykke til med neste!
Stine sa…
Kjempe nydelig!