Dagens outfit

Hva blogger man om i en strikkeblogg når man ikke kan strikke? Betennelsen i armen har ikke blitt bedre og jeg har innført strikkeforbud i en uke i verste fall to. Et alternativ er jo å ikke blogge, et annet er å skrive om snøen som falt i fjor. Eller om strikkeplaggene som ble strikket i fjor eller i foriforifjor.


Jeg bruker hjemmestrikk hver dag, så og si uten unntak hele vinteren. I dag er det jobbdag og siden jeg skal ut i verden, må det se ut som jeg har forsøkt å finne noe som passer sammen. Siden temperaturene har vært litt mildere den siste tiden falt valget på vesten til Lene Holm Samsøe fra boka Feminin strikk og Hypernova-skjerfet i Wollmeise.

Begge deler har i grunnen blitt lite brukt. Vester har jeg et problem med generelt, siden jeg blir kald på armene og når jeg ikke blir det er det som oftest for varmt for vest.


Vesten ble strikket høsten 2009 og var et av de første plaggene jeg strikket etter at jeg kom i gang igjen etter noen års strikkepause.Det var også et av de første forsøkene med alpakkagarn, Mirasol fra Du store alpakka.

Det jeg lærte da er at alpakka og ribbestrikk ikke er de beste vennene. Spesielt ikke hvis man strikker litt løst sånn som jeg gjør. Vesten er litt slapp og det er fort gjort å føle seg litt ekstra bollete rundt midjen, særlig hvis det er der man har samlet det meste av overskuddet fra før.

Strikking er en læreprosess, så skulle jeg strikket den igjen ville jeg brukt ullgarn og tynnere pinner.

Grunnen til at skjerfet er lite brukt er nok de heftige fargene, men jeg synes det fungerer ganske godt til vesten.

Ellers er det faktisk litt vanskelig å få tiden til å gå uten strikking. Det har jo vært jobben min når jeg har vært borte fra arbeidslivet. Lydbøker og tv-titting mister en viktig dimensjon når strikketøyet mangler.

Men noe kan man da finne på:

Ut i sola og lese om Mindfulness

Sortere restegarn etter farge ble plutselig artig



Lukte på Ta bilde av blomstene i veikanten og prøve å overse alt søppelet som tyter fram.
Innse at det av og til er best å snu i tide for å beholde armer og ben.

Nå venter det snart to timer med jobbing og det er faktisk helt overkommerlig. Selv om jeg blir sliten så blir jeg også i veldig godt humør av å være på jobb, treffe kolleger og gjøre noe faglig.

Ha en fin dag! :)

Kommentarer

Likte godt skjerfet til vesten. Et perfekt par. Fint når det er litt grønfarge fra vesten i skjerfet. Føler med deg - å ikke strikke er jo forferdelig. God bedring!!!!
trinemamma sa…
Så utrolig dumt at du har fått betennelse:-(
Dagens outfit :-)
Grete sa…
Det gjelder å finne lyspunktene i tilværelsen! Lekkert mønster på vesten din! Jeg har vært en ikke-strikker i 35 år omtrent, kun noen småplagg da guttene var små, men de flotte strikkeplaggene dine har inspirert meg! Er i gang med hals nr. 2, må ha en ensfarga, nøytral også.
Heldige du som har funnet hestehov alt!
God bedring!
Jane sa…
Du har min aller største medfølelse, det er forferdelig å ikke kunne strikke på så lang tid. Men det ser jo ut som om du klarer å fylle dagene med noe meningsfult og nyttig allikevel.

Det gleder meg at du koser deg med jobben også!
Og outfiten er upåklagelig, spør du meg... Skjerfet passet supert til vesten!!
Rekkehuset sa…
Du er fin i dag da:-) Full forståelse for at det er kjedelig å ikke kunne strikke, jeg kjenner jo desperasjonen stige når jeg nærmer meg ferdig med et prosjekt og ikke har et nytt på vent.. Får håpe det hjelper med litt ro for armen, og at du finner nok av hyggelige ting å gjøre mens du venter. Kjempebra at det går greit å jobbe litt også nå! Hjertelig hilsen Hanne.
Ruth sa…
Strikkeforbud er ille, du har min fulle medlidenhet. Men det er ille med vonde armer også. Det er nesten en skjønner hvordan Antabus virker på alkoholikere.

Du har jo som vanlig strikket utrolig mye lekkert da. Stripesjalet ditt tror jeg at jeg måp strikke ganske snart, jeg må bare finne noe garn følrst

Jeg håper virkelig du blir bedre veldig raskt og at jobbingen går bra. Og så er det jo VÅR snart. HURRA!
Quiltefia sa…
Hei!! Så leit at du har fått betennelse i armen!! Ikke bra for en som strikker MYE...... Du må være flink å la være slik at du blir fort bra!! Jeg har igrunnen tenkt at det er rart ikke jeg har fått betennelse også.... Damask sjalet ditt i forrige innlegg er utrolig vakkert..... Jeg tror det er det fineste sjalet jeg vet om!! God jobbing, og god helg!! Nå er jeg ferdig med en bolk, og skal ha fri!! Deilig!!AnneK:-)
hei! jeg synes det er helt greit med slike innlegg også jeg;) får en feel-good-følelse av farger og små blomster som vitner om vår;) flotte farger sammen i antrekket ditt! to timer jobb høres akkurat passenut spør du meg;) har selv fri i dag og skal igang med vinduspuss, stryking av gardiner og støvvask... kjedelig.
Outfit-bilder - det kan vi like!!

Hestehoven har dukket opp her også - herlig! På denne tiden av året glemmer man lett at den egentlig er et ugress.

Jeg har samme erfaring som deg med vester - de blir dessverre ikke så mye brukt. Men den grønne vesten din er veldig fin!

Synd med betennelse i armen! Jeg har brukt akupunktur mot mine betente skuldre, og det har hjulpet bra. Ønsker deg god bedring!!!
Så fin du var!
Vesten så kjempelekker ut og den passet veldig godt til skjerfet.
Lene Holme Samsø har laget mange flotte oppskrifter, og jeg har strikket en del av barnetøyet hennes, men ikke noe voksentøy. Den boken du skriver om står på ønskelista.
Så leit at du har fått betennelse i armene og ikke kan strikke. Jeg føler virkelig med deg, for jeg hadde hatt problemer med å få dagene til å være innholdsrike uten strikking.
Får håpe det ikke blir altfor lenge til du kan strikke igjen!
God bedring!
strikketine sa…
God bedring! Håper betennelsen gir seg fort! Vesten var lekker den da, nydelig grønnfarge! God helg! :-)
Linda Aasan sa…
Jeg har også et veste-problem, har jeg skjønt, vanskelig å finne dager det passer å bruke. Men denne årstiden burde jo være perfekt? Skjerfet passet i hvert fall godt til! Håper du klarer å strikke igjen snart - og bra at det går bra med jobben!
Renathe sa…
God bedring og håper du får lov og strikke fortest mulig <3
Lisbeth Bula sa…
Føler virkelig med deg ang armen! Men vær lydig, så blir du snarere belønnet! Og hva bblogginnlegg angår så er jeg bare glad for å se at du er der, vet du!
Bra det er fint for mentalhygienen med jobben din!
Var på jobb selv i dag, i en og en halv time. Fant bøker å ta med hjem, avtalte ting for neste uke med rektor og drakk kaffe med personalet. Halv jobb til uka (men all skravlinga på lærerrommet- som jeg ofte er en ivrig bidragsyter til- tror jeg at jeg må passe meg litt for. Ble gruelig sliten etterpå. Men måtte gjøre ærend også ,da)
Lisbeth Bula sa…
God helg skulle jeg si ,da!!
Huff da! Ønsker deg god bedring!
Helle sa…
Så kjedelig med betennelse i ermene. Ut fra hva jeg kan se på bildet kan et av alternativene være å anskaffe brodder og fortsette å lukte på vårblomstene?