Color affection

Ganske ofte tar det lenger tid å få fotografert ferdige posjekter enn planlagt. Denne gangen var intet unntak, men da sola traff kjøkkenveggen i passe tid før jeg skulle på jobb, grep jeg sjansen.


Sjalet heter Color affection og er designet av Veera Välimäki. Sjalet er veldig populært på Ravelry for tiden og det er foreløpig 815 stykker som har laget det.


Det vanskeligste med dette sjalet er å velge farger. For meg ble jobben enklere, siden jeg hadde tre ganske store rester med Wollmeise som passet fint sammen. At jeg fikk brukt garn fra lageret var heller ikke noe minus.

Dette er et enkelt sjal å strikke. Masse kjedelig rillestrikk som blir spritet litt opp av utallige short rows-runder for å få den spesielle effekten av stripene i de forskjellige seksjonene.


Sjalet ble digert, eller i hvert fall veldig langt og jeg var litt i tvil om det var praktisk i bruk. Da jeg fant ut at jeg kunne surre det en gang rundt halsen på sedvanlig vis, skjønte jeg at dette var fine saker. Det fungerte fint både til/fra og på jobb og sannelig har jeg det ikke på meg fortsatt, så det lover godt.

Atelier
Siden det er restegarn i sjalet, så antar jeg at det går finfint sammen med både Atelier-jakken og Honeybee-cardiganen som jeg opprinnelig strikket av garnet. Det matcher vel til og med.
Honeybee
 Prosjektside på Ravelry



Kommentarer

Kjempestilig sjal i flotte farger:))
trinemamma sa…
Utrolig lekkert :-)
Grete sa…
Morsomt sjal! Og så flott at det har fargene fra flere jakker du har!
Vanella sa…
Du er så flink! Nydelige fargesammensetning! Smart å matche garn fra disse to jakkene, så passer sjalet udmerket til begge to. Hm!
Birgitte sa…
For et nydelig sjal! Likte fargene kjempegodt:)
Mette sa…
Jøss så flott. Ante ikkje at det sjalet hadde nådd ein slik popularitet, men det er stilig med alle dei derre short rows'ane.
Quiltefia sa…
Hei!! Sjalet ditt ble kjempefint!! Jeg har kjøpt mønsteret og garnet er klart!! Må bare gjøre ferdig et par andre ting først...... Ha en fin helg!! AnneK:-)
karna sa…
Bare helt nydelig . . . . .
strikketine sa…
Kjempefint sjal og nydelige farger, men det så ut som en liten tålmodighetsprøve òg.. ;-)
Jane sa…
Ferdig allerede?? Wow! Og så lekkert det er!!
Og den Honeybee.... Åååååå!
Rekkehuset sa…
Det ble kjempefint! Nydelige farger, og såklart det passer til de andre plaggene:-) Det står i køen min også, men som du sier er fargevalget litt vanskelig. Riktig god helg, hilsen Hanne.
Veldig flott og fargene er så fine sammen. God helg!!
Brit sa…
Dette ble farlig fristende flott sjal- gikk rett inn å handlet og håper selv å få laget ett til meg selv i løpet av 2012!! Utrolig hærlig sjal synes jeg nemlig!!
Dette var flott!
Frister å prøve en gang.
Nydelige farger også:)
Miriam sa…
Flotte bilder og selvfølgeli et nydelig sjal
Charlotte sa…
Wow! Det var vanvittig stilig! Det var utrolig fint på! Nydelige farger også! :)
Trulte sa…
Kjempe stilig sjal i flotte farger :)
Torunn sa…
For et nyydelig sjal i flotte farger!! Forstår godt at det er et populært sjal og strikke.
Så masse fint du lager :) Jeg har lagt meg som følger og gleder meg til å komme tilbake :)
Linda Aasan sa…
Så flott det ble! Kjekt med sjal som matcher jakkene :)