Bare et "bittelite" strikkeprosjekt...

Ok, så gikk jeg på en liten sprekk og har lagt opp nye masker på pinnene. I forrige innlegg skrev jeg at jeg ikke strikket på grunn av en vond venstrearm, men da den ikke ble bedre etter nesten en ukes avholdenhet så ga jeg opp.


Siden armen liker best rettmasker strikker jeg bare rettmasker. Rettmasker i lange baner faktisk, siden jeg har begynt på det "bittelille" firkantsjalet Bridgewater som skal bli ca litt over to kvadratmeter når det er ferdig. Ikke veldig smart å begynne med et stort prosjekt når jeg bare kan strikke litt om gangen, men her går strikkingen etter lystprinsippet så da ble det sånn.


Garnet jeg endte opp med var New Zealand lammeull fra 123.knit. Tre hesper garn og porto fra danmark til under 200 kr er slettes ikke verst synes jeg.  New Zealand-ulla minner veldig om Nøstebarn sitt 2-tråds garn, og det har jeg hørt mange andre si også. Tynt, lett og relativt mykt garn, så jeg tror det skal bli et bra resultat.


Ellers er det et fantastisk vårvær her i Oslo for tiden. Hvert år feirer vi at kan sitte ute igjen med champagne, og det ble gort forrige helg. Riktignok ble det Cava i glassene i år, men sprudlet gjorde det i hvertfall. Egentlig kunne vi gjort det en uke tidligere også, men et eller annet kom i veien. Nå er det varmt og fint å sitte ute og det er utrolig godt å kunne sitte ute å strikke igjen etter vinteren.


Jeg har til og med optimistisk plantet ut årets første påskeliljer og stemorsblomster og krysser fingrene for at de skal klare seg.

Nå skal jeg ut i sola og strikke litt igjen, ha en fin helg! :)



Kommentarer

så koselig at det er vår!! skjønner godt du har sprukket! det er jo når man ikke kan, man virkelig vil;)
Grete sa…
Deilig med vårværet! Så fin tradisjon, da, å feire verandaværet med sprudlende dråper!
Stemor og påskeliljer tåler heldigvis noen kuldegrader, og om de skulle fryse, er det ingen katastrofe sammenlignet med gleden de allerede har gitt.
Blir sikkert et deilig sjal! Strikker du full bredde fra begynnelsen, eller begynner du i et hjørne?
Berit sa…
Ja det er deilig at det er vår og man kan sitte ute. Forløpig bare litt men såååå herlig. Ha en flott solfyllt helg.
gyldenkron sa…
Ååå, det sjalet kommer til å bli så fint! Nå må du ikke overanstrenge armen din. Strikke litt og litt, og drikke champagne mellom slagene :) Ha en flott helg
Quiltefia sa…
Hei!! Fint garn, fint sjal!! Dette været er ikke til å tro!! Superdeilig!! Ha en fin helg!! AnneK:-)
Vanella sa…
Håper du får en fin helg i vårværet!!
Linda Aasan sa…
ha, ha, ja det var jo bare et bittelite sjal, ja :) Firkantet sjal står på lista mi også, med mye rillestrikk. men først strikker jeg glattstrikk på rundpinne.

Fysioterapeuten jeg gikk hos pleide forresten å si at sånne smerter trengte berøring og bevegelse, forutsatt at det er sånne "ME-nervesmerter" og ikke en faktisk betennelse. Jeg synes heller ikke jeg blir noe bedre av å holde armene i ro, men det hjelper vel kanskje ikke å herje rundt i hagen heller...

Men det er så deilig med vår!
Husfruen sa…
Wow det var ikke et lite prosjekt.
Linken din på hobbyboden linker kun til blomsterbilde ditt.
LivM sa…
Ja er det ikke deilig med vår (på tross av pollen!) ! Dette sjalet kommer til å bli luftig og lekkert. Må nok sette det på listen min! Takk for tips.
Kort og Søm sa…
Kos deg med strikkingen, og forsatt god bedring meg armen din!

God søndag :O)
hej Vibeke
ifølge min garnpusher skal alle den slags armsmerter strikkes væk ;o)
tak for linket til 123knit - den webshop kendte jeg slet ikke. Det ser ud til at være yderst lækre - og billige - sager de har !
Også her er der det skønneste forårsvejr, og jeg har også været i haven og har sat stedmoderblomster. De skal nok klare sig - de plejer at være hårdføre.
hilsen Mona
trinemamma sa…
Sjalet kommer til å bli helt nydelig :-)
Selvsagt må man kunne strikke på et ørlite prosjekt med vonde armer :-)

Ha en koselig vårhelg
Sylvia sa…
Uff, har du ikke blitt bra i skuldra di ennå????
Godt du strikker litt alikevel.
Jeg begynner å kjenne det i fingrene nå, strikker som besatt på den røde kjolen min. Skal jo bli ferdig.......
Dessiten ar føttene også ømme for tiden. Tror det er pga noen høyhælte sko, jeg skjeldent bruker, men brukte en travel dag på jobb. Og det gir seg altså ikke med verking. jeg kan jo ikke slutte å gå heller!!!
Ang det forrige innlegget ditt med vesten fra feminin Strikk. den har jeg også strikket en gang, men i tynn alpakka, så den seg ikke så mye i hullmønsteret.
Men jeg har oppdaget det, jeg også, at med alpakkagarn og hullstrikk, går det ikke særlig bra. jeg strikker også litt løst, og det er en dårlig kombo. Har nemlig FLS jakka, som er strikket i Mirasol, og den kan man nesten si er en kåpe nå, og ikke en lett jakke!!
Vesten ble lite brukt hos meg også, så jeg gav den bort!
Ønsker deg en deilig søndag!
strikketine sa…
Å heldige vårnytere sørpå! ;-) Her snør det vannrett i dag!
Skjønner godt frustrasjonen over strikke-armen, lykke til og strikk forsiktig! :-) God søndag!
Helle sa…
Vi har gjort terrassen klar for å nyte vårværet ute, og husbonden innvier de første grillmiddagen i dag.

Og Cava i glassene skal ikke undervurderes. :)

leit det der med armene dine. Vær litt forsiktig for det kan sitte i en lang stund om det er en betennelse. Da er dessverre en uke veldig kort rekonvalesens. Skjønner dog at det blir kjedelig å sitte med hendene i fanget, spesielt når det betyr at du må gi avkall på noe du opplever som lystbetont.

Fortsatt god søndag.
Herlig med deilige varme vårdager:)
Håper det går greit med armen og strikkinga. Jeg forstår godt du gikk på en smell:)
berit.. sa…
vonde skuldre kan man vel være foruten !! nytter liksom ikke hva man enn gjør eller ikke gjør.. vondt uansett..

akk, ja skulle gjerne sittet i go´vær.. her er det full vinter og drittvær.. kanskje jeg bare skal spandere et glass bobbler på meg åkkesom : )

god bedring ! og ha en fin uke : )
karin sa…
Heldige du som bor i "syden". Her i Trøndelag regner vi bort (som du sikkert har sett på nyhetene.
Strikking er ikke for pyser, og litt vonbdt i ei venstrearm..pytt pytt, jeg gjorde som deg, når det vonde ikke hadde gått over etter ei lita stund med "armen i fatle" startet jeg like godt opp igjen:)
God påske til deg og dine!
Innestemmen sa…
Perfekt kombo, spør du meg; vårsol, påskeliljer, bobler og strikketøy ;) Håper på snarlig rekonvalesens - god bedring
Har lest meg opp etter lang tids fravær, både på egen og andres blogg! Så veldig hyggelig at du jobber litt igjen.
Og så masse fint du har lagd!! Du er virkelig kjempedyktig!
Nydelige farger, nydelige ting og så hyggelig å se vårbilder.
Det er virkelig fint når det går mot varmere tider ;)
Klem og ha det fint så lenge!