Windward - årets første sjal

Eller skjerf er vel nærmere sannheten, langsmalt som det er.

Det snør "bittelittegranne" i dag...
 Windward ble ferdig 1. januar, så mesteparten er strikket i fjor. Det var vanskelig å få tatt gode bilder av dette, langt og litt ufotogent som det er, men med litt fotohjelp gikk det bedre.

Skjerfet er designet av en av mine yndlingsdesignere på Ravelry: Heidi Kirrmaier. Det har en fiffig konstruksjon, og består av felter der man feller og øker underveis. På den måten ble det hverken kjedelig eller uinteressant, noe jeg vanligvis pleier å plages av under skjerfstrikking.


Jeg brukte et helt hespe Wollmeise 100%  i fargen Die Auster. I følge mønsteret skulle jeg hatt nok garn, men det hadde jeg visst ikke likevel. Dermed måtte jeg lage en alternativ avslutning som var enklere enn på originalmønsteret.


Jeg strikker litt løst, så hadde jeg brukt pinnestørrelse 3 istedenfor 3,5 så hadde det holdt og skjerfet hadde blitt litt fastere i fisken.
Prosjektside på Ravelry

Nå gjenstår det bare å se om det blir en favoritt. Det er vanskelig å forutsi om et sjal eller skjerf blir mye brukt eller ikke. Et av skjerfene (eller det ene skjerfet, rettere sagt) jeg strikket i fjor er definitivt ingen suksess.

Wayfarer-skjerfet er fint, men altfor smalt og det blir fullt av glipper som slipper inn kald luft i halsen. Siden det er strikket i ekslusivt Shelter-garn, vil jeg gjerne at det skal bli brukt, så jeg skal rekke det opp og strikke et stort deilig Terra-sjal isteden. Det blir helgens strikketøy i snøværet tenker jeg.

Ha en fortsatt fin helg! :)



Kommentarer

Innestemmen sa…
Aaaa, deilig farge! Har aldri prøvd wollmeise selv.
God snø-helg =)
Klem Siv
Stilig skjerf - flotte farger fra det garnet. Synd med det andre lilla skjerfet - det er jo veldig flott. Men god idé å strikke Terra - det er så flott. Har aldri våget meg på hullstrikk... Lykke til!!! Snøvær?? Her skinner solen på Sørlandet og vi har ikke hatt snø enda... Men jeg strikker da for det. He He
Quiltefia sa…
Hei!! Morsomt skjerf, eller sjal!! Enig i at designeren har mye fint!! Liker godt den genseren som heter Shellseeker.....Det må bli min sommergenser!! Jeg har kjørt fra Kragerø til oslo idag og det var ganske pyton.....Ha en fin helg!! Annek:-)
Charlotte sa…
Vanvittig fin farge på skjerfet ditt! Mye annet flott du har laget her også!
Xhantippe sa…
Super lekker farge!!
Berit sa…
Flott skjerf i fin farge. Enig i at et sjal/skjerf med for mange gliper slik at det trekker ikke blir brukt så mye. Ha en flott lørdag.
Ulla-Bella sa…
Dette var et artig skjerf/sjal. Jeg holder med deg i å rekke opp det du ikke vil komme til å bruke i alle fall.
minon sa…
Kjempestilig skjerf!
trinemamma sa…
Kjempefint skjerf.
Og i dag måtte man ha et ordentlig skjerf for uteaktiviteter. Makan til snø og vind. Så det skjerfet får du nok god bruk for de nærmeste dagene :-)
Bodil sa…
Fint og annleis sjal :)
hej Vibeke
Det er flot !
Og du har helt ret - det kan være vanskeligt at forudsige om noget bliver en favorit. Nogle ting man regnede for sikre favoritter bliver knapt brugt - og omvendt.
Men mon ikke dette skjærf går hen og bliver en favorit?
her i Nordjylland kan vi knapt tale om sne. Lidt slud, ja, og lidt nattefrost - men ikke noget at regne.
god strikkelyst.
hilsen Mona
Helle sa…
Fargen var i alle fall herlig. Frisk og fin og sikkert veldig kledelig. Dessverre likevel ikke alltid at prosjekter blir det nye yndlingsplagget. Det får tiden vise.
Randi sa…
Trivelig blogg med mye flott håndarbeid:)
Kjempe fint skjerf i fine farger;)
Kort og Søm sa…
Kjempe fint, og så fint garn da! :O)