Til sjøs!

Om ikke til direkte til sjøs, så gikk turen i går til kysten, nærmere bestemt Playa del Ingles.


Om vi har hatt litt vind her oppe på fjellet, kunne vi (litt skadefro) konstantere at det var barnemat i forhold til den kraftige kulingen på stranden. Ikke noe badeliv her nei.

Det var som forventet masse turister, restauranter og støyende musikk. Vi spiste en rask lunsj før vi bega oss opp i fjellene igjen. Man skal ikke langt unna kysten før fjelllandskapet begynner og med det svingete og bratte veier. På Gran Canaria er man tydeligvis ingen tilhengere av broer og tunneler, og veiene slynger seg opp og ned fjellsiden.


Så bratt er det at det tydeligvis er ypperlig trening til Tour de France, for i dag kom hele Saxo bank-laget med Contador i spissen innom hotellet for forfriskninger. Nevnte jeg forresten at det er mye svinger?

På veien til kysten stoppet vi tilfeldigvis ved et slags utendørs museum, der de hadde bygd opp en hel landsby slik den opprinnelige befolkningen bodde.



Selv om jeg er arkeolog må jeg bare innrømme at jeg ikke ble så betatt av litt slitne dukker som poserte rundt.




Landskapet og omgivelsene var mer betagende.




Jepp, jeg foretrekker levende mennesker som poserer.



Fine kaktusen!




Nå på vinteren blir jeg barnslig begeistret over alt som blomstrer. Det virker som et lite mirakel at det faktisk er mulig midtvinters.



Nevnte jeg at det er mye fjell her?

Som for å understreke at vi har valgt det rette feriestedet, hadde vinden stilnet da vi kom hjem og det var mulig både å kaste klærne og å bade i det deilig varme bassenget.

Jeg beklager lite kommentering i blogger for tiden, men internettforbindelsen her er usigelig treg. Kommer sterkere tilbake etter hjemkomst.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Los Trijanas

Kommentarer

Quiltefia sa…
Hei!! Det ser ut som dere har det fint!! Litt annerledes sydenferie!! Det viktigste er jo å få komme vekk fra det vanlige, og få dager sammen. Og ikke minst varmere klima!! Kos dere videre!! AnneK:-)
Kort og Søm sa…
Deilig med litt sol :O)
Kos dere på ferie!
Berit sa…
fantastiske bilder du har tatt.. den kaktusen kunne gjerne fått stå i stua mi : ))

vel, ikke alle attraksjoner som er like fine ; )

ha en fortsatt fin ferie og nyt dagene !
karna sa…
Kos deg/dere på tur, fine bilder og artig å se mer av kanariøyene. Kjenner igjen den følelsen av å se blomster når vi har vinter. Her er det snø på gang, så nyt dagene videre.