Strikkestopp

Et eller annet sted i pakkingen gikk noe feil, og resten av garnet jeg trenger ligger hjemme.


Jeg strikker tværstripet poncho av Lene Holm Samsøe. Hvordan jeg lenker med iPaden har jeg ikke funnet ut, men den kan søkes opp på Ravelry.

Garnet er en tråd Drops alpakka og en tråd Drops kid silk. Det blir overraskende mykt og loddent sammen. Det er interessant å se hvordan to forskjellige garntyper virker sammen, og det skal jeg prøve mer av framover.

Nå har altså Kid Silken sagt takk for seg, men strikkeavhengig som jeg er, har jeg selvsagt en plan B.


Riktignok er det hekling, men det duger. Dessuten passer det bedre til det varme været vi har fått nå, en et digert loddent "teppe". Litt mer passe størrelse til flyturen hjem i morgen også.


Været er som nevnt varmere og finere enn noen sinne. Vinden har forsvunnet, så nå skal vi straks ut og nyte den siste dagen her. - Posted using BlogPress from my iPad

Location:Los Tirijanas

Kommentarer

hej Vibeke
Sikke noget sådan at løbe tør for garn !
godt du havde nødplan B klar ;o)
og så er det da forrygende flotte billeder fra din ferie. Hvor må det være skønt at være nede i varmen.
fortsat god ferie til jer.
mange hilsener
Mona
trinemamma sa…
Ekte garndame som alltid har en plan B :-)
Linda Aasan sa…
Godt du er proff og har mer enn et prosjekt å velge i :) God tur hjem!
Quiltefia sa…
Hei!! Det har vært så fint å se fra ferien din!! Den blå ponchoen ser så deilig ut i blandingen av garn. Det er på Stovner det er salg. Det er "heldigvis" langt unna deg:-) Ha en fin dag! AnneK:-)