Nyttårsgaver til heldiggris

Tiden flyr og plutselig var det nyttårsaften. Tiden har blitt delt mellom koselige julebesøk og oppladning/hvile. Bloggen har dermed fått litt juleferie den også.

Innimellom er jeg med på blogglotterier hos gavmilde håndarbeidsbloggere. Plutselig var jeg så heldig å vinne hjemmelagde gaver i to stykker, og begge to dumpet ned i postkassa i forigårs. Da hadde jeg nesten julekvelden på nytt. Skikkelig flotte gaver var det også, bare se:


Dette må være en av de kulestes luene som finnes: Pepperkakelua som Torirot både har designet og strikket selv. Denne er det mønster på på Ravelry, under navnet Ginger bread hat, så den kan strikkes av de som måtte bli fristet.


 Helt fantastisk flott og den sitter som et skudd. Passer helt perfekt og sitter passe stramt rundt ørene. Mine har en tendens til å bli litt løse, så denne blir god på kalde dager. Tusen takk, denne skal brukes mye! :)

Fra Danmark og Mona med bloggen dqpage var jeg så heldig å få tovede tøfler. Skulle tro Mona visste hvor kalde føtter jeg har hatt i vinter og at jeg har savnet tykkere tøfler til innebruk. Nå går jeg varmere tider i møte, tusen takk Mona! :)


De passet fint disse også, og gode og varme!

Ellers har jeg hatt som mål å gjøre ferdig ufoer før det nye året ringes inn. Målet var å klare tre av fire, men foreløpig har jeg visst bare klart en:


Aidez-jakka ble vasket og lagt til tørk i går, og der blir den liggende en stund. Den er tykk, men kanskje er den tørr i morgen. Bortsett fra at armene er litt trange, ser den lovende ut.

Muligens klarer jeg å gjøre ferdig et sjal i løpet av kvelden også. Her blir det nemlig rolig hjemmefeiring. Uansett om jeg blir ferdig, så har dette vært det mest produktive strikkeåret noen sinne og oppsummering av innsatsen kommer etterhvert.

Jeg vil gjerne si tusen takk for et særdeles hyggelig bloggår til alle som har vært innom og tittet og lagt igjen kommentarer. Det er både inspirerende og koselig med alle hilsnene jeg har fått og det har blitt satt stor pris på. Dessuten er det en fin måte å ha kontakt med omverdenen på en "ikke-fysisk" måte, som er viktig når det ikke blir så mye i "levende live" som jeg kunne ønske.

GODT NYTT ÅR TIL ALLE SOM ER INNOM! :)

Kommentarer

trinemamma sa…
Så fine gaver du har vunnet .-)
Jakken ser veldig lovende ut. Gleder meg til å se den i tørr tilstand.

Ønsker deg er riktig godt og kreativt nyttår!
Innestemmen sa…
Fantastisk kul lue! Grattis =)
Og riktig godt nyttår til deg og dine.
Klem Siv
Quiltefia sa…
Hei!! Morsom lue!! og fine tovede sokker!! Heldig du!!:-) Godt nyttår til deg også!! Hos oss har barna bestemt at de skal feire her hjemme sammen med oss, så jeg regner med at jeg får muligheten til å smugle frem hekletøyet i løpet av kvelden....... Håper vi kan treffes på nyåret!! Klem fra AnneKari:-)
Iselin sa…
Super morsom lue, jakken kommer til å bli nydelig.
Godt nytt år!
Hei... :O)
Så utrolig flotte ting du har vunnet..., en skikkelig heldiggris... :O)

Takk for de hyggelige kommentarene du legger igjen på bloggen min... :O)

Du har en kjempeflott blogg..., gleder meg til å følge deg i 2012 også... :O)

Godt Nytt år til deg og dine!

klem
Pillan sa…
Kjempefine gaver du har vunnit, da kan du holde deg varm og god fremover.
Tusen takk for et fint bloggår med mye inspirasjon, jeg gleder meg til å følge deg videre i 2012!
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!
Pernilla
Tovepia sa…
Flotte gaver! Har selv et forsett om å gjøre ferdig noen ufoer til neste år;)
Takk for trivelig lag i 2011, og et godt nytt år ønskes deg og dine!!..så blogges vi igjen!
Nyttårsklem fra meg;)
Nina sa…
Ønsker deg ett riktig godt nyttår og takker for bloggåret som har vært!

Hilsen Nina
Mette sa…
Gøy med gåver og artig hatt :-). Ein klassiker. Godt nytt år.
torirot sa…
Så hyggelig at lue passa så bra! Det er ull og alpakka, så den bør være varm, i hvert fall :-)

Ønsker deg et riktig godt nytt år, Vibeke!!
Xhantippe sa…
Godt nyttår til deg også! Utrolig kul lue!
Arielle sa…
Så flotte gaver du har fått.
Så synn jakken ble litt trang men den var fin.
Sylke sa…
Så fine gaver, både lue og sokkene! Og jakken ser ut til å bli kjempefin, spennende flettemønster.

Jeg ønsker deg alt godt for året som kommer!

Klem
Merete sa…
Så fine gaver du har vundet.
Du ønskes et rigtigt godt nytår, tak for al inspirationen i året som gik!
Helle sa…
Fantastisk kul lue du vant. var innom bloggen og så på luen selv, og tenkte at akkurat den kunne jeg tenkt meg selv. Grattis med vinnerlykke i romjulen. :)

Ønsker deg et riktig godt nyttår.
strikkedilla sa…
Ønsker deg et godt nytt år