Godt Nytt År!


På årets siste dag, debuterer jeg, Vibekes mann, som gjesteblogger. Vi har gjort unna en rask fireretter, og ligger nå på sofaen og ser engelsk krim på svt1 mens rakettene eksploderer rundt oss. Til forrett hadde vi toskansk skinke og Cantaloupemelon. Skinken er en julegave fra jobben som jeg ens ærend måtte hente i kjøleskapet på jobben i dag da jeg har glemt den ca. 5 ganger J.

Til hovedrett hadde vi ytrefillet av kornfødd elg. Det passer fint med mine dype røtter i kornkammeret på Hedemarken. Et eksotisk tilbehør var Nordlysgelé, som er mørk og søt med en litt bitter ettersmak, - pluss for uanstendig pris!

Sausen til Vibeke var for øvrig helt utrolig deilig. Gulrøtter, sukkererter og ris tok vi med for å minne oss på at hverdagslige ting også kan skape fest ;-)


Desserten var hjemmelaget sjokolademousse med varm flytende sjokolade som ble påført rett før servering. Kraftige saker som vi så oss nødt til å nyte i litt mindre mengder enn servert.

Til både forrett og hovedrett hadde vi champagne. Det funket ganske bra på grunn av melonen og at «viltsausen» ble laget med hvitvin. Til sjokolademoussen måtte vi imidlertid ty til en italiensk dessertvin som vi hadde i kjøleskapet. Champagnen ble alt for tørr til den søte moussen, så vi sparte litt av den til den fjerde retten.


Ta godt vare på dere selv i det nye året! Hilsen Tor.

Kommentarer

Quiltefia sa…
Hei Tor!! Det hørtes fortreffelig ut!! Bra med menn som lager mat!! Det liker koner...... Nå lurer jeg på om Vibeke sitter med nesa ned i Mystery Sock 2012. Hils henne å si at det gjør jeg. På pinne nr 2!! Godt nyttår forresten!! Hilsen AnneKari:-)
Lisbeth Bula sa…
Wow, mannen-til-Vibeke! For en meny! Lover godt for 2012! Godt nyttår til begge to
For et herlig innlegg og for en fristende meny. Ønsker dere et riktig godt nyttår.

Trude :)
lise sa…
Godt nytt år til Vibeke og hennes heldige Tor!
Godt nyttår - og jeg håper Vibeke strikker sokker til deg. Slike menn er verd å ta vare på!!!
For en herlig middag! Godt nytt år!