Endelig desember


I dag har kalenderen bikket over fra november, til langt mer lovende desember. I denne måneden blir det bursdag, jubileum, julaften og ikke minst snur sola og gir oss lengre dager igjen. Mye å glede seg til med andre ord. Så er det bare å håpe på at manglende juleforberedelser ikke fører til stress og kav i siste liten.


 For å ta ting litt på forskudd har jeg kjøpt en førjulsgave til huset. Det er sjelden jeg kjøper noe nye interiørting, men huslyktene i serien Urbania fra Kähler har jeg falt pladask for. Det er tydeligvis fler som har gjort det samme, for de er vanskelige å få tak i. Jeg var heldig og fikk tak i det nest siste de hadde på Illums i Oslo.


Jeg har hatt mer hell, faktisk skikkelig vinnerflaks. Dette fine skjerfet vant jeg i blogglotteri bloggen Mitt litt om mere. Fargen har jeg fått velge selv og det er veldig hyggelig å få noe andre har laget til en forandring. Spesielt siden det er heklet, for det gjør jeg veldig lite av selv. Tusen takk! :)

Det er ikke bare november som er ferdig, men også to av prosjekter jeg har holdt på med i den siste tiden.


Både lappeteppet og Miraldas sjal er ferdige, men fotolys er det verre med. Jeg tror jeg kommer tilbake med nærmere presentasjon av begge når det blir mulig å ta bilder i dagslys uten at det regner og blåser fra en mørk himmel som i dag. Foreløpig konklusjon er at jeg er strålende fornøyd med både sjal og teppe, og at begge ble finere enn jeg hadde håpet på.

Ellers får jeg koselig strikkebesøk i dag, så da får jeg vel ta en liten oppryddning rundt om kring.

Ha en fin desemberdag! :)

Kommentarer

Stilig hus! Og teppet og sjalet... Kjempeflotte begge to, men for en jobb!
Quiltefia sa…
Hei!! Takk for hyggelig formiddag!! Håper ikke jeg slet deg helt ut med skravlinga mi!!:-) Jeg er imponert over både sjalet og quilten!! Du er flink!! Klem fra AnneKari:-)
Ruth sa…
Åhh de lampene var lekre. Nåble jeg helt forelsket altså. Kan jeg få komme å bo hjemme hos deg - for jeg vet ikke om jeg finner noe lignende her.

Koselig med pakker i posten og gevinster. Spesielt når de er så fine som denne. Og det sjalet ditt ble nydelig. Jeg har holdt meg hard og ikke strikkeet sjal i det siste, men skjerf og hals-strikkingen har tatt helt av. jeg er ikke sikker på om det egentlig er noen forskjell. For nå fikk jeg lyst til å strikke sjal jeg også.
Ha en deilig kveld.
trinemamma sa…
Både lappeteppe og sjalet er kjempefine :-)
Lyshuset er bare så lekkert.
Sylke sa…
Så fint lappeteppe du har laget! Det ser ut som det har fine og glade farger, selv om du har fotografert det inne :) Fint med svart-hvitt kontrasten inntil det andre! Flott sjal fra deg også.
BodilE sa…
De er stilige de lyktene der, har sett dem rundt omkring jeg også. Heldig du var som fikk tak i!
Lappeteppe og sjal var nydelige! Liker måten du har kombinert store og små ruter, og veldig fin fargesammensetning!