Ugler!

For å slippe å strikke på vott nr 2 (den første kan beskues her), har jeg strikket et lite uglesjal i stedet.


Jeg har lenge vært svak for de flettede uglene, som jeg først så på denne fine uglegenseren. Dette sjalet heter Hogwarts express og det er rimelig express-raskt å strikke også siden det er så stort felt med rettmasker. Sjalet eller skjerfet, for det er ganske langt og smalt, ble strikket med Fin fra Du store alpakka.

Hm, ugler! Veldig interessant. Jeg klarer nok å fange en av disse ganske kjapt. De virker ikke så spretne akkurat.

Fin er et veldig deilig, mykt og litt blankt garn, med halvparten hver av silke og alpakka. Ikke det mest velegnede til rettstrikk kanskje, siden fiberinnholdet gjør at garnet er lite elastisk og ujevnheter synes godt. Det blir nok uansett et behagelig sjal å surre rundt halsen i vinter.

Til øyne har jeg brukt Rocailles perler i str 6/0, også de fra Du store Alpakka. De er festet på underveis med heklenål.

Og vottene? De er faktisk ferdige de også. Kryss i taket og fortsettelse følger. 

Ha en fin dag! :)



















Kommentarer

Berit sa…
du store alpakka.. dette var flott !! jeg som elsker ugler : ))

perler.. heklenål.. gå å kjøp en perlenål istedet.. på hobbybutikk..

fikk pusen fanget en ugle ? ; )

ha en fin dag.. klæm fra mæ
Wenche/chawo sa…
Kjempefint sjal og herlig katt
Iselin sa…
Det var kjempe stilig!!! Må sette det mønsteret på " lyst å strikke listen"..
karna sa…
Det var fint sjal, så artig med uglene. Håper katten fikk ei ,-)
BodilE sa…
Kjempefint! Digger de uglene, og har strikket to sånne gensere men ikke sett dem i sjal før. Veldig fint med perler i stedet for knapper også, har alltid syntes at knappene blir så voldsomme og har aldri kommet dit hen at jeg har sydd dem i. Men neste gang blir det perleøyne!
Hmmm, et sånt sjal må da være en perfekt julegave?
Lekkert! Og hørtes veldig deilig ut med skjerf i Fin, passe tungt og mykt og varmt rundt halsen. Og fine Persille som vil smake på uglene! Her har jeg rigget til puse-tv i vinduskarmen i dag, med fuglemater utenfor (og utenfor rekkevidde), så får vi se hvor lang tid det tar før fuglene oppdager maten og kattene oppdager fuglene...
Kort og Søm sa…
Wow...utrolig flott!! :O)
Quiltefia sa…
Hei!! Så fint sjal!! Jeg har også sett på ugle-genseren. Det er morsomt mønster!! Idag er siste dagen i prosjektet på jobben, imorgen tidlig stikker jeg på ferie!! Jeg kommer gjerne på besøk når jeg kommer hjem!! Ha et fint! AnneK:-)
Nydeleg sjal i desse ugletider. ;) Og eit nydeleg sett i innlegget under, og ikkje minst ein flott Brownstone!! For ein fantastisk flott produksjon!! Ønskjer deg ei fortsatt fin helg og ei fin veke.
Ulla-Bella sa…
Så vakkert sjal! Jeg likte fargen godt også:)
Lisbeth sa…
Jeg ble så opptatt av katten at jeg ikke så sjalet helt med en gang, he he. Nydelig pus!

Sjalet er også lekkert! Syns du har valgt en nydelig farge. Jeg har samme erfaring med Fin som deg, men er så glad i garnet at jeg klarer å overse at det ikke blir perfekt. Jeg har planer om et uglesjal jeg også, men er så usikker på garnet. Tynn alpakka eller Fin? Eller Malabrigo kanskje?
Det var da bare rigtig fint med indstrikkede ugler i mønsteret . Hvor fin en idé.
hilsen Mona
Bodil sa…
Så kult med uglesjal :)
Kjempefint og lekker farge!
Det gjorde seg med perler til øyne.
Jeg har aldri prøvd det garnet, men det er et av de som står på ønske/handlelista mi. Er det godt å strikke med?
amylin sa…
For et flott sjal! Sånt fikk jammen jeg lyst på også.
Gitte sa…
Hvor er det fint!!! Skønne, skønne ugler i et sjal.
wia sa…
Herlig ny bri med disse artige uglene.
Dette var lekkert og festelig!
Tussa sa…
Kjempefint sjal!Og søt katt også:)
Nina sa…
Nydelig pus! Jeg hadde en litt lik for en del år siden. Veldig kosete kar som likte å leke med alt jeg holdt på med!
Og sjalet er også kjempefint. Stilig med ugler og øyne :)
God helg!!
Kort og Søm sa…
Bloggboken min har jeg bestilt hos
sharedbook.com

God helg :O)
SÅ lekkert!! Og du så fint navn på bloggen!! Passer jo SÅ bra!!
Og ugler på sjalet, kjempefin! - de lilla perlene ble priken over i`en! - og siden det het Hogwarts express trekker jeg slutningen at du er på vei for å møte Harry Potter da skulle man tro... :) Spooky greier :)
God helg fine du!!
klem
karin sa…
Ugler er sjarmerende dyr, men det er jammen kattepuser også! Du har en søt katt... men tilbake til sjalet: Det var kjempefint! Tror nesten jeg har lyst til å strikke noe med ugler på jeg også. Sjal og lue kanskje...hm.. Takk for inspirasjonen :)
Sylke sa…
Så fint det ble med uglene! Perlene gjorde seg godt som øyne!

Ha en god helg.