To ferdige votter!

Det hjelper å være litt streng mot seg selv. Så da jeg ga meg selv beskjed om at det ikke ble noen oppstart på nytt sjal før vottene var ferdige, så var det bare å sette i gang. Rart at det som regel er verre å utsette vott eller sokk nr 2 enn faktisk å strikke den. Den første enslige votten uten tommel har ligget og skult anklagende på meg i strikkekurven. Når jeg først fikk startet var strikkingen unnagjort på ganske kort tid. Det var også fordi jeg jukset litt.


Jeg startet å strikke votter etter oppskriften Woodruff mittens av Jared Flood. Mansjetten på vottene er fra denne oppskriften. Da jeg skulle begynne med flettene oppdaget jeg at det krevdes to flettepinner til flettene og i tilegg var det nupper på midten. Jeg liker forseggjorte mønstre det er ikke det, men jeg var ikke motivert for så avanserte votter akkurat nå. Det var viktigere å bli ferdig.


Løsningen ble å bruke en variant av flettene i oppskriften Bittas mittens, tilpasset maskeantallet på mine votter. Dette mønsteret er forresten gratis på Ravelry. Jeg er i grunnen fornøyd med min latskapsløsning, spesielt kombinasjonen mellom mansjetten og flettene liker jeg godt.


Nå har jeg for første gang et matchende vintersett med votter, skjerf og lue og er forberedt på kaldere vær.

Fakta:
Oppskrift: Woodruff mittens og Bittas mittens
Garn: Shelter
Pinner: nr 4 Knitpro harmony wood
Prosjektside på Ravelry

Siden jeg fikk ferdig vottene har jeg startet opp med Miranda's triangular shawl som har stått på ønskelista lenge. Bilde kommer når jeg har noe å vise fram. Det strikkes nedenfra og opp så nå har jeg over 300 masker på pinnene og det går derfor sakte framover.

Ha en fin uke! :)



Kommentarer

siwi sa…
For et flott sett, ser aldeles ikke forenklet ut spør du meg!
Lisbeth Bula sa…
"Trykker på Liker-knappen" :-) Ha en god søndag kveld!
gyldenkron sa…
Så flott, og så herlig farge. Og latskapsløsningsvottene ble aldeles nydelige
Tovepia sa…
Flotte votter i herlig farge! Jeg synes ikke jeg får unna noe for tiden, men det kommer vel dager etter disse:)
Klem fra meg;)
Skikkelig flotte votter! Mønsteret er helt spesielt, og fargen er dyp og lekker :)
Iselin sa…
Det var nydelige votter. Eg er helt enig at det er lettere å strikke nr2, tenke på det er slitsomt:)
Ha en fin kveld!
Pillan sa…
Nydelig sett du har laga, og i MIN farge lilla.
Likte og godt det sjalet med ugler du laga i det forrige innlegget.
Pernilla
Linda sa…
Flotte vottar og for eit fint sett du har laga. Kjem godt med no når vinteren set inn for fullt.
Quiltefia sa…
Hei!! Fine votter! Jeg har funnet en quiltebutikk og en garnbutikk men de var selvfølgelig stengt på søndag!! Det er faktisk utrolig deilig med sol og varme!! AK:-))
trinemamma sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
trinemamma sa…
Kjempefine votter, og hele settet er helt utrolig lekkert .-)
De så deilige ut! Og minst like fine som noen av originalene :) Jeg klarte ikke å holde mitt løfte til meg selv - jeg skulle ikke starte på noen ny jakke før jeg var ferdig med minst en til... Men i dag har jeg startet på en likevel. Ja, ja. Det tar bare litt lenger tid før noe blir ferdig.

Formen er for øvrig bedre i dag, så jeg er optimist med tanke på morgendagen. Vi sees!
Bodil sa…
Det er eit superflott sett du har strikka, og fargen er heilt nydeleg :)
Trulte sa…
Flotte votter i flott farge :)
Inger sa…
Kjempefine votter. Er ikke helt der ennå, ettopp fordi det må være 2 stk.
Tiriltunge
karin sa…
Vakkert sett!! Som alt det andre du lager. Jeg er også glad i lilla. Nydelig farge var det:)
Sannelig har du god kustus på deg selv! Vottene ble flotte - og fargen er så fin!!!
Ha en fin uke!
Ruth sa…
Knallfine ble de. Jeg får ikke til J. Floods vottemønstre. De blir alt for brede. Det må jo være jeg som har helt feil hender.

Disse ble i hvertfall flotte og jeg syns forbedringene dine ble supre også. Og den lua må jeg se loitt nærmere på.
((Akkurat det jeg trenger mest - enda flere ting i strikkekø!! ) Ha en flott uke.