Om Kaizers Orchestra, matte og genser-photoshoot

Heisann Sveisann på Degsann!

Som de fleste oppegående lesere kanskje har fortsått allerede, er det ikke Vibeke, men hennes 17-år gamle datter som skriver dette inlegget her. Jeg syntes dette er en selvfølge i og med at jeg ikke fikk noen betaling for modelljobben jeg har prestert (som dere ser på bildene er det ikke Vibeke som er modell, det er meg hehe). Jeg spurte derfor om jeg ikke kunne få skrive følgende inlegg på bloggen noe som jeg fikk lov til.

Jeg ble veldig glad. Her er et bilde av meg med en genser mamma har strikket til meg.
Se så glad jeg ble!
Ellers så syntes jeg egentlig å ta disse bildene (og blogge) er en veldig fin avlastning fra å øve til mattetentamen.. i p-matte.. Ja jeg vet hva dere tenker "Trenger man øve til p-matte tentamen?" Ja det trenger jeg.. SHUT UP.. Det er egentlig det helgen min har bestått av, øving til mattetentamen altså. Som dere kanskje har skjønt er jeg ikke så god i matte, derfor trenger jeg å øve masse på det. Ellers har denne helgen har vært ganske betydningsløs i og med at jeg har sittet inne 24/7 og øvd og øvd og øvd. To høydepunkt er verdt og nevne da. På lørdag dro jeg og en vennine til løkka og tok en kaffe, det var selvføgelig veldig koselig. Mamma ble bare litt snurt siden jeg ikke kom hjem når det var lyst, da måtte vi vente med å ta bilder av genseren til i dag(søndag)

Applaus, applaus for nå braker det laus
 OG et også helt fatastisk høydepunkt var at jeg på fredag etter norsktentamen, stakk en tur til pappa for å hente et par greier så jeg at jeg hadde fått post... Og ikke hvilken som helst post heller. Kaizers Orchestra hadde nemlig sendt meg den signerte blu-ray DVDen de hadde lovet. Personlig var jeg 80% sikker på at de hadde glemt det eller bare ikke gadd å sende den, men kudos til Kaizers som aldri svikter!! Jeg ble forresten så glad at jeg glemte å hente det jeg egentlig dro til pappa for.

Og ja resten av helgen har jeg tilbrakt forever alone oppe på rommet mitt sammen med potenser og pytagoras og andre gode venner. Jeg har hatt selskap fra Tore, Bjarte og Steinar fra radioresepsjonen på øret, men det viser seg at det er litt vanskelig å både følge med på det RR snakker om og matten. Så da prøvde jeg å høre på Kaizers istedet, men det funker rettt og slett ikke sånn ekstremt bra å synge med av full hals mens man driver med matte. Til slutt fant jeg ut at Foo Fighters er gull verdt å pugge matte sammen med.


For å hylle Kaizers Orchestra siden de var så greie å sendte meg dvden bestemte jeg meg for å pose som Janove Ottesen på de resterende bildene. Så her:
En av mine forsøk på den velkjente Janove-posen
Er ikke helt perfekt, men you know how you get to Carnigde Hall? Practice! Husk at Janno tross allt har hatt 19 mer år enn meg å øve seg på. Er forresten veldig verdt å nevne at Kaizers Orchestra vekket meg en mandagsmorgen, en nettsak om det finner du her:
Kan godt vekkes slik hver dag

Det var jo mildt sagt en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Dere trenger ikke se på videoen da, ser helt dust ut i den..
Dype tanker kreves for en god pose
Det skad ikkje å prøva
Men selvfølgelig vil jag aldri bli noen Janove Ottesen akkurat, og man skal jo være glad for at det bare fins en Janove hæ?

Fra venstre: Geir Zahl og Janove Ottesen
Dere får bedømme om jeg er noe flink på posen eller om jeg å øve mer :):)
 Legger med et siste bilde fra da Kaizers vekket meg.

Fra Venstre: Rune Mink Kaizer, Geir Hellraizer Kaizer, Crazy Stalkerfan Nr.1 Starstruckesen og Janove The Jackal Kaizer
Håper dere likte blogginnlegget mitt, men hvis dere ikke gjør det, har det ikke nooeee å si fordi jeg gir dette blogginlegget 99RRer av hundre mulige SUCKERS!

BTW hvis dere vil ha flere innlegg fra meg og færre fra mamma er det helt forståelig, bare å si i fra hehe! 

Sincerely Idunn <3

Kommentarer

Anonym sa…
Wow! Helt fantastisk morsomt blogginlegg!
Birkus sa…
Artig lesing. Og synes du gjør det bra på bildene :-)
Lykke til meg matte tentamen!
Guri Andersen sa…
Heisann tilbake
Jeg synes det er veldig artig med Geir som likner på nevøen min i frankrike, Pierre.
Er forøvrig lite kjent med orkesteret, er det nyklassisistisk eller mer barokkmusikk de spiller? Coveret minner meg jo mye om 1600 tallets dramatiske toner som jeg er så glad i, vurderer sterkt å kjøpe et eksemplar!
Strikke-Guri
Anonym sa…
Mer Idunn mindre mamma:)
Hilsen Vidar;)
Anonym sa…
Dette var et meget artig innlegg. Mye morsom språkblanding og flotte bilder av en flott jente.
Dunet sa…
Hei Strikke Guri :)
Kaizers Orchestra er ikke egentlig et sånt orkester som spiller klassisk. De spiller en slags type musikk som ikke kan katogiriseres, men hvis jeg skal beskrive det er det en slags gypsi-inpirert skranglerock sunget på jærsk til frenetisk cowbell-spilling og tromming på oljespann. Kanskje ikke helt din cup of tea, men anbefaler de virkelig! hook up "Knekker deg til sist" på youtube da vel, vieoen er veldig kul og man får så vidt sett Janove i baris ett par ganger der :D
Klem Dunet
Ok Vidar, der henger årets julepresanger i en tynn tråd! Mamma;)
Jon Lahlum sa…
Trodde alle gaver fra Vibeke hang i tynne tråder, jeg.
amylin sa…
Bra posering! Så kult å bli vekket av Kaizers! Fin genser du har fått også, da, siden jeg nå er inne på denne bloggen av strikkeårsaker. Lykke til med tentamen!
thorzo sa…
Takk, Idunn! Jeg lærte noe nytt her :-) La jentene stå modell, så jobber de gratis for deg etterpå, og ser det som en belønning! Det skal jeg jammen benytte meg av på jobben!

PS! Litt skummelt at du sitter oppe på rommet ditt "sammen med potenser" :-D Får du virkelig konsentrert deg om matematikken da?
BodilE sa…
Genseren sitter som støpt! Morsom video :)
Lykke til med matten! :)
Hej Vibeke
Der er da vist en dygtig blogger gemt i dig :o)
Spændende ! og tillykke med den s ignerede DVD.
Flot genser din mor har strikket .
hilsen Mona
Og så var det selvfølgelig ikke Vibeke jeg skrev til, men datteren :o)
hilsen Mona
Berit sa…
flire så jeg skriker her : )) tøff du Idunn !! både å skrive.. bli vekket av av the heroes.. og posere !! synes du skal få deg egen blogg : )

genseren var virkelig flott.. herlig farge og mønster..

fin dag til dere begge : )
Jane sa…
Fantastisk!!
Lykke til på tentamen. Og superfin genser :D
Bodil sa…
Artig innlegg, og flott gensar :) Lukke til med tentamen :)
Todd Langeland sa…
What a nice jumper. I think your mother is a real knitting master! I specially loved the DVD cover, the masks were amusing. I must say that I don't like Norwegian music, however your film industry is great. Hava a nice week.

Love,T
Anonym sa…
Todd, you're really missing out on something! Our music is like a 100 times better than our film inudstry :)
Anonym sa…
Hei Idunn!
Flott blogg. Håper du fortsetter å blogge.
Inger Johanne
Sylvia sa…
Det var et heidundranes gøyalt blogginnlegg, og du må si til moren din, Vibeke, at det var snilt av henne å la deg slippe til!
Forøvrig har vi to lik musikksmak, og jeg hører alltid på p-3, selv en dame i min alder, får`n si!
Håper prøva gikk bra. Du hadde jo øvd veldig, da!
Hils mamman din, og si at genseren var kjempefin til deg.
Ranveig sa…
Enig med godeste Sylvia, dette var heidundranes morsomt! Jeg skratter og jeg ler! Idunn, du er virkelig en uslipt perle det får'n si! He-he. Sjølv syns jeg Kaizers er et heidundranes morosamt skranglerock band, men jeg er itte så glad i de såkalte "kubjellene" gjør seg best på kua de , he-he!

Strikkeguru Ranveig! *strikker dagen lang, he-he*