Et sort får og tilskudd til garnlageret

Etterhvert som jeg har flere prosjekter på gang samtidig, oppstår nye behov for oppbevaring. Strikkekurven er allerede full og begge strikkemappene opptatt. Da var det på tide å ta fram sauestoffet fra Stoff og stil og sy en ny. At en annen løsning på "problemet" ville vært å gjøre noe ferdig, snakker vi ikke om.


Nå er jeg ikke så god på logistikk, og jeg er derfor veldig fornøyd med å få et helt sort får på strikkemappen. Akkurat som sist gang jeg sydde en sånn, brukte jeg Quiltefias gode bruksanvisning, med bilder av de forskjellige trinnene i prosessen.

Etter å ha forsøkt meg på å sy plagg, må jeg si at dette gikk lekende lett i forhold. Så greit gikk det at jeg har sydd litt mer på energiteppet mitt også, men enda er det langt til ferdigstillelse der.



Oppi strikkebagen ligger starten på Miralda-sjalet mitt. Bare en tynn tarm foreløpig, men det blir nok fint etterhvert. Jeg strikker med Kampes entrådige ullgarn, som også kommer fra Quiltefia. Det er litt ujevnt spunnet, men jeg tror det blir en fin effekt på dette sjalet.

Ellers har jeg vært en tur i Lillestrøm denne uka og fått en ny dose av Myers cocktail. Dette var tredje gangen og jeg skal ta det en gang til før jeg gjør en evaluering av effekten. Foreløpig er det ingen entydig, klar forbedring av dagsformen.

På turen var jeg også så heldig å treffe Linda fra Huset i midten. Hun introduserte meg for Lillestrøms garnbutikker. På Mauds garn var det godt tilbud på Evilla, og den sjansen kunne jeg ikke la gå fra meg.


Det ble ett nøste med blå lace 6/1 og to nøster med en angorageit- og ullblanding i 6/2, dobbelt så tykt som lacen. Med en gang jeg kom hjem angret jeg på at jeg ikke hadde kjøpt mer, men sånn er det vel når man er garnavhengig, man kan aldri få nok.

Jeg har også fått garn i posten, et hespe med fint lace-garn fra Sanguine Gryphon:


Mithril heter dette, i fargen Evening star og det er kjøpt uten mål og mening, så det er foreløpig uvisst hva det skal bli, men vakkert er det hvertfall. Det er 100% merinoull og lengden er hele 685 meter på hespet.

Denne nettbutikken skal snart legges ned i nåværende form, så da fik jeg en unnskyldning for å kjøpe et siste nøste.

Jeg venter også på en annen forsendelse med garn fra USA, men det er til et bestemt prosjekt. Det tar gjerne et par uker i posten, lenger hvis det skal innom tollen, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet og strikke videre på prosjektene som fyller opp i kurver og mapper så lenge.

Ha en fortsatt fin uke! :)


Kommentarer

Ruth sa…
Jeg blir rent irritert på dere som kan sette i glidelås. Dere er så overlegent flinke og jeg får det bare ikke til. !!!! (((((((((((sur))))))))))))

Og så blir jeg grinete fordi jeg har garnstopp. Kanskje jeg ikke bør ha det lengre?

Genseren er slettes ikke vanskelig foresten. Strikk den!!!
Kort og Søm sa…
Så mye fint garn,
og fin mappe!
God onsdag :O)
Quiltefia sa…
Hei!! Så hyggelig at mønsteret på strikkeposene blir brukt!! Det er fint med ferie!! Utrolig deilig med varme!! Nå skal vi reise videre for å treffe venner som jeg ikke har sett på 5 år, Tom har ikke sett dem på 11 år! Så det blir spennede. Jeg fant en garnbutikk, men fikk ikke vært der. Håper jeg finner i Sarasota!! Men garn får vi jo tak i Norge også, så du hadde funnet en fin liten fangst:-) AnneK:-)
Sylvia sa…
Hi hi...så deilig å høre at det ikke bare er jeg som har kjøpt garn i dag (...og noen av de andre dagene ;) )
Og det er heller ingen bivirkninger av garn, som med medisin. ;)(en god unnskyldning om noen sier noe)
HobbyMegHer sa…
Herlig garn og mappe! Koselig innlegg! :)
Ingen grunn til dårlig samvittighet for min dårlige form i går - jeg hadde helt sikkert brukt kreftene på shopping uansett. Jeg er god på det. Spesielt på å kjøpe garn - men så slipper jeg å angre på at jeg ikke kjøpte mer! Den hylla med Evilla har for øvrig vært rimelig full i et halvt år nå, så det er sikkert mer igjen neste gang du kommer :)

Den mithrilen var for øvrig nydelig... Og sjalet kommer til å bli fint, tror jeg - men fri og bevare meg for alle de nuppene!

Dessuten så passet det jo så godt til den fine strikkemappa! Jeg har hatt sånne på planen lenge, men kommer liksom aldri i gang... Ikke har jeg sånt fint sauestoff, heller. Men jeg har mange prosjekter i mye annet rart!
Anlen sa…
Det var ein kul sau;)

Du har jammen handla ein del lekkert garn, det blir gøy å følge med på kva det blir til!
Vanella sa…
takk for hilsen på bloggen min!
Super strikkeveske! - hilsen spesialisten :-)
BodilE sa…
Så fint at det sorte fåret fikk sin plass på forsiden, der passet han fint :) Blir så imponert over folk som har sånne strikkemapper, hos meg er det bare en haug med garnposer.
Den evillahylla hos Mauds har jeg også vært borti, mye som frister der!
Bodil sa…
For ei herleg strikkemappe du har sydd, og så mykje lekkert garn du har :)
Innestemmen sa…
Kjenner jo unektelig det verker litt i garnlageret nå.. ;))

- super strikkemappe, da!

Klem Siv
BodilE sa…
Takk for hyggelig kommentar! Jeg svarer her så er jeg sikker på at du ser det :)
Mønster til lue og hals er fra Drops sitt siste mannehefte, jeg har lagt inn linker til Ravelry fra innlegget nå.
Jeg vurderer å strikke sånn til meg selv også, selv om det ble veldig kjedelig å strikke så mye strukturstrikk (prøv å si det fort mange ganger etter hverandre :))
Det var ei stilig strikkeveske. Tror jammen jeg må ta en titt på den linken og forsøke meg. Jeg har en haug med strikkeposer som jeg har sydd og de alle i bruk til strikketøy som er underveis eller bare fulle av garn. Nye poser/vesker er det alltid bruk for. Det nye garnet som er kjøpt uten mål og mening var rett og slett nydelig. Det kommer sikkert noe fint ut av det.
Håper former er stigende:)
God helg!