Sokkedille og travle pinner

Det er ikke jeg som har fått dilla på sokker, før faller vel himmelen ned i hodet på meg antagelig. Nei, det er en gruppe på Ravelry som heter Norsk Sokkedille 2011, og den går kort sagt ut på å strikke et par sokker så fort som mulig, så man kommer videre til neste runde. For hver runde blir det færre som komme med til neste omgang.

Jeg meldte meg på i våres og tenkte at det kunne kanskje være en fin måte å få strikket sokker på, også glemte jeg hele greia. I så stor grad at jeg faktisk nylig strikket et par sokker helt på eget initiativ og tenkte at nå ble det ikke flere sokker herfra på en stund.


Da Sokkedille-mønsteret dumpet ned i mailboksen, bestemte jeg meg først for å ikke bli med. Så studerte jeg mønsteret litt nærmere og det var fint og med striper atpå til. Jeg så en mulighet til å få brukt opp de få sokkegarnrestenen jeg hadde og kastet meg på likevel.


Første paret er ferdig og jeg klarte å komme videre til neste runde. Jeg brukte tre døgn og at jeg langt fra er en av raskeste sokkestrikkerne ble tidlig klart og det spørs nok om jeg kommer videre etter par nummer to.

Jeg har uansett fått et par nye sokker, som jeg ble overraskende fornøyd med, det odde restegarnsutvalget tatt i betraktning. Jeg kan gå så langt som å putte de i kategorien yndlingssokker. Her er det garnrester i Fabel, Fantasy, Noro og Impulse of Delight. Sokkene har passende nok fått navnet Salig blanding.

Ellers har jeg strikket fingervanter eller pulsvanter til sønnen etter oppskrift fra Anne på landet.


Disse er strikket i Abuelita tykk merino  fra Pickles, i fargen gråpus. De ble utrolig myke og behagelige på. Et par av disse står høyt på ønskelisten min også, siden jeg har konstant kalde hender fra september til april. Det spørs bare når jeg får tid, nå er det nemlig veldig tett på strikkeplanen en tid framover.

Mannen (eller Tor som han insisterer på å bli kalt) fyller snart rundt år og i den forbindelse skal han for første gang få hjemmestrikket genser fra mine pinner. En Brownstone fra Brooklyn tweed er på gang, men det er fortsatt mye igjen på den. Ikke noe å vise fram foreløpig, bare en halv bol i mørkegrønt garn.

Ikke nok med det, men nå har datteren nokså uventet også bestilt en genser. Siden det er en sjelden foreteelse og hennes mor gjerne ser at hun kler seg i ull, var det bare å slå til på den. Det blir også en genser fra Brooklyn tweed: Bedford. På denne er det mye vrangmasker, så jeg er spent på hvordan det slår ut på tålmodigheten. Det får jeg se når jeg får startet opp.

Ellers så holder jeg på med et skjerf, et evighetsprosjekt antagelig og har i tillegg medlt meg på KAL (knit along) på Ravelry på ett til.

Ryktene sier også at neste mønster i Sokkedillen kommer tidligere enn planlagt, og jeg har ikke sokkegarn som passer. En tur til garnbutikken står dermed på programmet i dag og ellers ser det ut til å bli en travel helg.

Ha en fin helg dere også! :)

Kommentarer

Jane sa…
Kjempefine sokker. Og de pulsvantene har jeg akkurat strikket meg og, og er kjempegode!!
Klarte selvfølgelig ikke la vær å klikke på linkene dine til Brooklyn Tweed, og der var det jammen mye fint...
BodilE sa…
Her var det mye fint! Likte veldig godt fargene i sokkene, og pulsvantene så kjempedeilige ut. Og alt fra Brooklyn tweed frister veldig!
Quiltefia sa…
Morsomt tiltak!! Hvor lang tid brukte du egentlig?? Mye fine ting på gang har du!! De pulsvantene så fristende ut!! Ha en fin helg!! Annekari:-))
Grete sa…
Ser ut til at du rekker mye! Så mange prosjekter på gang og flere under planlegging! De pulsvantene ser deilige ut. Så kjekt med vrangbord som kan brettes ned og varme fingrene også. Stå på og strikk et nytt sokkepar hver uke, ser ut til at du har kapasiteten i orden!
God helg!
Innestemmen sa…
Å, de var raffe, de sokkene der, pulsvarmerne også =)

Klem Siv
Kort og Søm sa…
Det var fine sokker, skjønner det er en favoritt :O)
Høres ut som om du har nok å strikke fremover!

God helg,
klem :O)
trinemamma sa…
Nydelig sokker, flotte farger. Får litt høstlyng følelse.
Hvilket strikkeprogram du legger opp til. Men skjønner godt at slike bestillinger må bare utføres. Gleder meg til å se de ferdige produktene :-)
Ulla-Bella sa…
Nydelige sokker. De pulsvarmerene ser gode og varme ut, og frister til å prøve selv. Mye spennende du har på lista nå:)
Ruth sa…
De sokkene var da skikkelig fine. Jeg har ustyrtelig mye restegarn liggende, jeg burde sette igang og bruke noe av det.

Du har mye flott på gang ellers også du. Du er så flink til å strikke "store" ting. Det er ikke jeg selv om jeg burde begynne på genseren DH skal få i julegave. Jeg får titte på linkene dine en gang til tror jeg.
Helle sa…
Tror ikke jeg hadde kommet lengre enn første runde på slik akkordstrikk. Grattis med deltagelse i runde 2.

Har du forresten strikket med garnet fra Brooklyn tweed? Jeg har forsøkt å bestille garn derfra, som jeg fortsatt venter på da den første pakken ble borte i posten. Det ser ut til at sending nr 2 er bedre stilt, selv om jeg fortsatt venter.. Mønstrene deres ser veldig spennende ut. :)
Sokkene ble kjempelekre! Jeg tør ikke hive meg med på konkurranser og kal-er og sånt, jeg, litt fordi jeg er kresen og for liten til vanlige mønstre, og litt fordi konkurranseinstinktet tar overhånd...

Jeg får følge med på dere andre i stedet!