Si det med bilder 2

Det er jo litt komisk, at det ikke blir bilder hverken i bloggrollen eller i mobil visning, når innlegget heter "Si det med bilder". Jeg vet ikke hvorfor det ikke skjer når bilder hentes fra Flickr og ikke fra harddisken som jeg vanligvis gjør?

Jeg fikk et par spørsmål som jeg skal prøve å svar på. Instagram-appen virker som et mobilkamera, men det er litt flere muligheter til å gi bildet forskjellige uttrykk og utseende enn på det vanlige mobilkameraet. Jeg bruker iPhone 4, og jeg er overrasket over at bildene blir såpass bra, jeg har aldri brydd meg om å bruke mobilkamera tidligere.

Den blå blomsten jeg tok bilde av, er jeg ganske sikker på er Tyrihjelm. Måtte google litt før jeg var sikker.

Da kommer det litt mer hverdag her hos meg:



Dagens outfit: Ishbel-sjalet og stor skinnveske, med plass til alt som trengs til en utfart.


Dagens tur går med tog til Lillestrøm for å få en dose med mineraler og vitaminer intravenøst, en såkalt Myers cocktail. Forrige gang jeg fikk den, sov jeg så utrolig godt om natten etterpå. Tror nok det var Magnesium-dosen som sørget for det.

Med på turen var også Knotty-vantene, som blir brukt daglig hele høsten og vinteren. På kalde dager med votter over. Kanskje på tide å supplere med et par til snart? Lommeboken er fra Paris, fint skal det være.

Lillestrøm kunne også by på Alt om håndarbeides strikkemagasin, som jeg har vært på utkikk etter. Kanskje kommer denne tverrstrikkede ponchoen av Lene Holm Samsøe på pinnene etter hvert. Den ser hvertfall utrolig lun og varm ut!

Dagens blomst er Praktsolbrud. Den har blomstret i ett, siden den ble plantet i juli. Helt fantastisk!



Kveldens strikketøy er Bedford-genseren til datteren. Yndlingssokkene er på og en ny episode av Matador går på Nett-tv.


I dag har jeg konsentrert meg om å bli ferdig med Wayfarer-skjerfet, for jeg begynner å bli ganske lei. Enden er faktisk nær!


Og der var det omsider ferdig! Litt kortere enn mønsteret, men hysj ikke si det til noen. Nå ligger det og tørker etter bløtlegging. Nå mangler bare matchende lue og votter. Jakka som skimtes under skjerfet er Peasy. Fine jakken! Ullklærne er virkelig i daglig bruk her i huset.

Jeg er nok snart tilbake med speilrefleksen, ha en fin uke så lenge! :)

Kommentarer

Spændende med det instagram. Jeg har dowloadet app'en, men har aldrig rigtig brugt det. Deraf spørgsmålet. Og nu idag har jeg netop bestilt iphone 4. Kameraet der er bedre end det meste .. og det blev udslagsgivende for beslutningen. Dine billeder er rigtig flotte og skarpe.
Især billedet af pragtssolbruden.
hilsen Mona
Kort og Søm sa…
Her var det mye fint!
Det sjalet var utrolig flott, nydelig farge på garnet.

Ha en fin kveld :O)
Grete sa…
Du har så mange fine strikketøy gang!
Quiltefia sa…
Hei!! Det blir morsomme bilder!! Jeg har et par foto apper på telefonen min, men ikke den du bruker. Det er litt variasjon fra de vanlige bildene!! Ha det fint!! AnneK:-)
skb sa…
Moro å sjå snapshot frå kvardagen din :)
Pillan sa…
Mye fine bilder. Liker det ishbel sjalet du laget,elsker lilla, nydelig!
ønsker deg en fortsatt fin dag!
Pernilla
Pillan sa…
Mye fine bilder. Liker det ishbel sjalet du laget,elsker lilla, nydelig!
ønsker deg en fortsatt fin dag!
Pernilla
Bodil sa…
Mykje flott strikk i vakre fargar :)
Mette sa…
Skal sjekka ut instagram og skal no også snart til med Matador på nett-tv :-).
Linda sa…
Så mykje fint du held på med. Spennande å sjå når dei vert ferdige.
Jeg holder meg fortsatt prinsippielt unna i-alt mulig, men jeg må tilstå at det frister med noe man kan kjøre instagram-app på... Fine bilder og hyggelig å se!
Helle sa…
Ser veldig spennende ut med dette instagram app-en. har lastet den ned, men ikke tatt den i bruk enda. Får litt hetta hver gang jeg ser at jeg må registrere meg for å få tilgang til et program. Liker ikke dette med å ha mine personlige passord og mail overalt..
Og så glemte jeg å si hvor jeg hadde kjøpt hørselvernet: Det er rett og slett fra Clas Ohlson. Men det er Peltor, som skal være et bra merke, og de har det samme på Hørsel i sentrum, så det bør være bra. Ikke at det på noen måte blir helt stille, men med ørepropper inni hjelper det nå en hel del.
trinemamma sa…
Jeg tror jeg må ta et fotokurs hos deg. Mange fine bilder :-)
Håper "coktailen" har effekt
Elisabeth sa…
Likte godt de vantene dine. Her var mange inspirenende strikkeprosjekter gitt.
Gøy med bilder! Dagens outfit og ull i bruk er like artig å lese om som nye strikkeprosjekter, kanskje enda mer, syns jeg. Så fortsett med Si det med bilder!

Jeg er visst den eneste i verden som ikke har iphone. Den tar sannelig flotte bilder! Men fotografen selv har mest å si - det har jeg lært på fotokurs :-)

Ha en fin dag! Her går det i ullsokker og stearinlys.