Maraton

Denne sokkedillen jeg er med på nå, er nok det nærmeste jeg kommer et maraton i overskuelig framtid. Jeg har strikket sokker til jeg omtrent har sett mannen med ljåen. Mønsteret til sokkepar 2 ble publisert fredag ca kl 17 og jeg fikk startet omtrent 2 timer senere.


Jeg strikket vel til rundt kl 22 på fredag og da jeg stod opp lørdag, ganske tidlig var de første allerede ferdige. Aner ikke hvor de får disse turbopinnene sine fra, men de må i hvertfall ha tatt natten til hjelp. Lørdagen ble derfor ikke overraskende brukt til sokkestrikking.


Planen var først å bli ferdig på søndag, men jeg forstod ganske raskt at jeg måtte bli ferdig på lørdag hvis jeg skulle ha noen sjanse til å være blant de førti som gikk videre. Klokka ti på kvelden kastet jeg pinnene og da var jeg nr 27 til å bli ferdig. I dag morges/natt ca kl fem var alle førti plassene fyllt opp. Maken til raske strikkedamer!


Tror kanskje jeg skal kaste inn håndkle etter denne runden for et sånne strikkemaraton er nok ikke helt lurt å ta for mange av etter hverandre. Jeg ble litt sliten av nistrikkingen for å si det sånn. Fredag starter neste runde, så jeg satser på at jeg klarer å la være å kaste meg på, for det er moro å være med på samstrikk med så mange ivrige strikkere.

Sokkene er strikket i Sterk fra Du Store Alpakka på pinne nr 3. Mønsteret var enkelt å memorere heldigvis, så det var ikke nødvendig å følge med på det hele tiden. Så vidt jeg har skjønt blir sokkemønstrene publisert når sokkedillen er over.

Prosjektside på Ravelry

Jeg vandrer selvfølgelig ikke rundt i hagen i sokkelesten. Jeg har jo på meg mine elegante 15 år gamle "hagesko"!

Kommentarer

Pillan sa…
Kjempefine sokker!
Jeg tørr ikke å si hvor mye tid jeg bruker på alle mine prosjekter. Glà jeg ikke meldte meg på dette, vil ikke ha så mye press på meg. Men det er kjempeartig og følge med på dere alle som strikker om kapp. Heia, heia!!!
Pernilla
Sommertid sa…
Kjempefine sokker, og som du selv sier..slike "maraton'er " er nok ikke laget for de som liker å kose seg med både garn og strikkepinnene...

Av div. grunner så måtte jeg melde meg ut av sokkedillen...og nå ser jeg at det var bra jeg ikke ble med...klarer ikke slik nistrikking.

Ha ei go uke :)
gyldenkron sa…
Så flotte de var. Og jeg er som deg, tror nok neste runde går meg hus forbi. Eller, jeg skal jo strikke de, men jeg nistrikker ikke for å bli ferdig neste gang. For jeg vet at jeg ikke blir blant de 20 som går videre. Men moro er det :) Og flotte sokker blir det
Innestemmen sa…
Oi...
Imponert over racerpinnene, og det vakre resultatet =)
Klem Siv
Flotte sokker i fænsi sko :)

Jeg heier fra sidelinja, konkurranser er moro, men jeg valgte å stå i heiagruppa istedet for. Jeg suger på alonger, plutselig var alt annet mer fristende, uansett hvor fristende det var i starten.
Helle sa…
Wow, for en turbofart. Gratulerer med videre plassering. :)
Line sa…
For et morsomt prosjekt!
Og så fikk du deg noen lekre sokker også, da!
Quiltefia sa…
Hei!! Imponerende!! Bra det er litt pause mellom slagene!! Det høres litt stressende og krevende ut-men sikkert kjempegøy også!! Får dere mønster og beskjed om hva slags garn du må bruke?? Alle detaljer!:-)
Ha en fin oppladningsuke:-) AnneK:-)
jannelea sa…
Jeg gikk ikke og la meg klokken ti nei! Satt mye lenger!
Dine ble fine!
Mona sa…
Jeg følger litt med denne dillen fra sidelinja, som flere andre, og vi lar oss imponere! Så flotte de ble! (Håper mønstrene blir tilgj for andre etterhvert, disse vil jeg nemlig ha :))
Renathe sa…
Høres intenst ut! men så har du jo fått noen nye nydelige sokker da!! :)
Sylke sa…
Sokkemaraton passer vel for deg :) Så fine sokker du har strikket!
Det var nogle rigtig flotte sokker du fik strikket.
og sjov ide med et sokkemarathon
mvh Moa
trinemamma sa…
Utrolig lekre sokker, selv om det var hageskoene som fanget blikket mitt på siste bilde :-)
Jeg har veid luksus-halsen og jeg brukte på min vekt 98 g Wollmeise, strikket med dobbel tråd.-)
Judith sa…
Så flotte sokker, både disse og det forrige paret. Må si jeg er imponert over farten. Selv har jeg visst gått glipp av hele dillen, kanskje like greit, jeg ville dette av med det samme. Men håper mønsterene blir tilgjengelige etterhvert, for de var lekre.
Jatte sa…
Så fiiine sokker♥

Ha en fin ny uke -
Klem Jatte :)
BodilE sa…
Imponerende innsats og fine sokker! Skjønner ikke at det er mulig å strikke så raskt, her er det nok noen garvede strikkedamer ute og går!
Selv har jeg brukt flere måneder på et enkelt par tå opp sokker. Har rundet hælen på begge, men det er akkurat som om alt mulig annet er bedre å strikke på enn disse sokkene, sokke mojoen min er bortevekk.
Ruth sa…
Flotte sokker. Jeg får nok vente til mønstrene blir lagt ut på vanlig måte. Jeg fikser rett og slett ikke sånne maratonstrikk. Jeg har vært med på en eneste sånn KAL og da greide jeg ikke strikke sokker på flere måneder etterpå. Men jeg syns det er motto å følge med da.
Skautrollet sa…
Dette hørtes nesten slitsomt ut. Men veldig flotte sokker ble det i hvert fall. Har dilla på Sterk om dagen selv jeg, og holder på med samme fargen....
Berit sa…
flotte sokker men sånn maraton hadde ikke jeg kunnet være med på : )) rekker opp for mye : ))

lykke til videre !
Sylvia sa…
Fy søren, for noen lekre sokker du har nistrikket, Vibeke. Disse likte jeg, og fikk nesten lyst til å strikke sokker igjen, men bare nesten.... hi hi.
Åhh, de er bare så flotte... :O)
Så utrolig kjapp du har vært..., gratulerer med at du har gått videre... :O)

Klem
Kjempefine!
Lykke til med alle dine prosjekt!
Klem
Å herligheden for en fart!!!
Det skal nerver og styrke til for å holde det tempoet over tid - ikke noe for meg. Jeg angret litt på at jeg ikke hadde meldt meg på, men nå er jeg jammen glad:) Det hadde blitt for mye stress.
Det var en god nyhet at sokkemønstrene blir publisert, for dette mønsteret kunne jeg godt tenkt meg. Jeg liker Sterk og jeg likte disse sokkene - supre var de!
He, he, ikke så greit når konkurranseinstinktet tar overhånd :) Imponert over at du hang med så lenge, jeg, og det er jo godt å vite at du kunne vært med lenger hvis du ville! Sokkene var nå uansett riktig flotte, og bærer ikke preg av hurtigstrikking :)
Kort og Søm sa…
Utrolig fine sokker!
Og for et strikkemaraton,
kan fort bli litt sliten i strikkemusklene :O)

Klem Fredrikke
Haha, så flink du er! Tror noen av disse sokkedamene strikker noe faderlig fort ja - skjønner ikke hvordan de greier det. Hadde blitt stressa av et sånt kjør jeg, tror jeg. Men lykke til - jeg heier på deg!