Torsdag og snart trekning

Dagene flyr avgårde her, og i morgen er det trekning i blogglotteriet mitt. Det er altså fortsatt mulig å hive seg med. Nå ligger begge sjalene pent til ny-blokking på hobbyrommet, så de blir klare til avsending etter trekning i fredag.


Begge sjalene er som nevnt i Wollmeise, og det er faktisk fullt mulig å bruke garnet til noe annet enn det jeg har strikket for de som foretrekker det. Det går jo an å ta en spansk en som jeg gjorde da jeg konverterte Herbivore-sjalet til et Frangipani-sjal tidligere i sommer:


Ellers så er det stort sett bare småting og ingenting morsomt på pinnene for tiden. Ingenting ferdig å vise fram har jeg heller. Det eneste jeg har gjort som jeg har fått ferdig er å skifte knapper i to kjøpeputer. Fra bling-knapper til forskjellige gamle knapper fra Mormors syskrin.


Ikke helt min stil med disse blanke knappene, men putene var fine og på salg attpå til.


Det var bedre. Forskjellige gamle knapper passer bedre "takras"-stilen som det er mest av hjemme hos oss. Litt herfra og litt derfra og det meste er gammelt.

Nå skal jeg ut og sjekke om sommeren har kommet tilbake, slik som meterologene så generøst lovet i går. Sola skinner hvertfall, så det ser lovende ut! Ha en fin dag! :)

Kommentarer

BodilE sa…
En sånn enkel detalj som knapper har utrolig mye å si for uttrykket. Veldig lurt å skifte dem ut når alt annet stemmer. En fin måte å gjøre designet til "sitt" også.
Jeg skal også ut og sjekke om sommeren kommer med ekstranummer her i Son. Det ser lovende ut!
Berit sa…
putene ble flotte med nye knapper ! og nå er de mer personlig : )) er ikke heller så glad over bling-bling ting : )

ønsker deltagerne lykke til i trekningen !

ha en fin dag : )
Sylvia sa…
Heisann. Er nettopp kommet hjem fra Strikkefestival og København. Og så rekker jeg å få med meg lotteriet ditt i morgen.
Jeg har også nettopp strikket ferdig et sjal (som skal bli en julegave) i Wollmeise, og for et lekkert garn!!! Eneste negative var at trådene slet da jeg nøstet det opp med nøstemaskinen, så det er flere tråder som må festes.
Grattis med ferdig stripejakke! Så lekker , og du kler den jammen så godt også. Jeg har flere nøster Holst-garn liggende (i orange og rød, of course) og litt rester her og der. Kanskje jeg skulle?......;)
Ruth sa…
Utrolig hvor mye knapper har å si, fra fine puter ble de designerputer. Jakken din ble skikkelig lekker den med og den passer deg så utrolig bra.
karin sa…
Så mye finere og mer personlig med dine egne knapper da!
Og så er jeg spent på trekningen;))
Åkke som; ha ei fin helg!
Renathe sa…
Knappene gjorde susen på de putene! hadde jeg vunnet et sjal hadde jeg aldri i livet brukt garnet til noe annet :p
Grete sa…
Jeg krysser fingrene for at et av sjalene havner hos meg! Og sommeren er definitivt på besøk i dag. Etter noen timer på syrommet sammen med ei venninne, gikk vi en times skogstur. Skulle hatt shorts og singlett på...... Avsluttet sommerdagen med stitchery på verandaen. Slike dager vil vi ha flere av!
God helg!
Bente sa…
Så stor forskjell det ble på putene! De ble skikkelig fine etter knappebyttet.
Det blir spennende i morgen! :-)
Tovepia sa…
Jeg liker det grønne!! Herlig farge!
Knapper er virkelig prikken over i'en, så den varen får man aldri nok av;)
Nyt helga som kommer, klem fra meG;)
Innestemmen sa…
Håper veldig på å få litt vinnerlykke, kjenner jeg =)
Ha en fortreffelig aften,
klem Siv
Judith sa…
Smart å bytte knappr, det er ikke alltid det er mer som skal til.

men å oppfordre til reirkulering av så flotte sjal da, det er å gå for langt...
sipusa sa…
Flotte sjal ja!
Og putene ble ypperlige i takras-stil:-D Me like!
Nydeleg det grønne sjalet!! Putene vart ekstra fine med nye knappar.