Innevær

I dag blir jeg innendørs med tekoppen og det stripete strikketøyet mitt.


Utenfor regner det i bøtter og spann og det har det gjort kontinuerlig det siste halvannet døgnet.

Rart at det skal være så vanskelig å fotografere hvor mye det egentlig regner!
Og til meterologene som er usikre på hvor de store mengdene med regn kommer til å falle:


Et av stedene er i hvertfall rett utenfor husdøren her!

Ellers skal jeg fordype meg i Dr. Sarah Myhills artikkel/bok: Diagnosing and treating Chronic Fatigue Syndrome (CFS).  Det er veldig interessant å lese hennes teori om at dysfunkskjon i mitokondriene (cellenes drivstoff) er årsaken til mange av plagene ME-pasienter har. Det er første gang jeg leser en logisk forklaring på hvorfor man er utmattet når man har ME og jeg synes mange puslespillbiter faller på plass. 

Det tar bare litt tid å lese seg gjennom ca 140 sider på engelsk med medisinske uttrykk, men dette er så interessant at det skal jeg klare.

På tide å hvile hodet litt nå, med mer stripestrikking.
 Ha en fin ukestart, med eller uten regn! :)

Kommentarer

gyldenkron sa…
Så fine striper du strikker. Og lykke til med lesinga, jeg må bare gi opp når det blir for komplisert. Hodet orker ikke få det med seg.
Quiltefia sa…
Hei!! Fine striper!! Jeg ligger i senga å pleier forkjølelsen min, dvs jeg sufer på nett...... Jeg synes du er tapper!! Klem AnneK:-)
Pillan sa…
Nydelige striper du lager.
Boken virker veldig interessant, lykke til med all lesing.
Ha en fortsatt kreativ dag!
Pernilla
Berit sa…
jeg synes du skal ringe meteorologene og si at du har funnet regnet.. de trenger ikke undre seg mere over hvor det er ; ))

tror det der kan være interessant for flere med autoimmune syndrom.. skulle bare ønske artiklene ble oversatt.. jeg har litt problemer med å forstå alt..

stripeprosjektet ser helt herlig ut.. holder på med et selv.. tok et lite dykk i alpakka-garnet jeg har liggende : )

ha en trivelig kveld.. regn eller ikke.. du får tenne litt ekstra stearinlys : )
LilleAsk sa…
Fine striper du strikker.
Lykke til med lesingen av artikkelen/boka.
Ha en fortsatt fin uke og forhåpenligvis så blir det en uke med litt mindre regn.
Sylvia sa…
Å, herligheten for noen fine fare-striper du strikker på nå! *sikle*
Strikk en stripe, les et kapittel, strikk en stripe les......
Lykke til, Vibeke
Tebasile sa…
Regnet er hos meg også, i bøtter og spann.

Moro å strikke striper, særlig når det er så fine farger som du har vlagt.
Så fint at du leser den, så kan du fortelle meg om den etterpå :) Neida, men jeg har gitt opp foreløpig. Men mitokondrier var faktisk det første jeg tenkte på da jeg fikk diagnosen, jeg ble så overrasket over at ingen hadde forsket på det enda. Men nå er de jo omsider på gang :)

Stripene ser deilige ut! Sånn passe mye som skjer på en regnværsdag :) Her kom det i hvert fall mye mer enn de trodde det skulle...
Sylke sa…
Så fine farger det er i garnet du strikker med! Og det er mye regn her også...
karin sa…
Fiine farger i det stripete garnet ditt! Heldigvis har vi i Trøndelag unngått de verste syndeflodene i det siste. Her er det varmt og godt akkurat nå :)