Fotokurs: liv og lære...

Jepp, så har man vært på fotokurs og skal vise hva man har lært.

Bare synd at de uteglemte det punktet  om hvordan man lærte opp fotoobjektene slik at de var tålmodige og velvillig innstilt til klønete og fomlete fotografer. At fotomodellen, som i dette tilfellet var sønnen, kun hadde to minutter til rådighet hjalp i grunnen heller ikke.


I hvert fall, på bilturen hjem fra fotokurset fikk jeg ferdig denne lua, som sønnen hadde bestilt. Den er strikket i  Abuelita tykk merino i fargen gråpus. Mønsteret var en modifisert utgave av Jacques Cousteau Hat. Jeg la opp 90 masker og strikket på pinne 5. Det gikk ikke helt opp i fellingen, men resultatet ble greit. Abuelita-garnet er utrolig mykt og veldig behagelig til luer, siden det ikke klør på de fleste.

Ellers var det en utrolig lærerik helg på fotokurs. Kurslederen Olav E. Storm var veldig kunnskapsrik, engasjert og flink til å formidle på en forståelig måte. Kurset ble holdt på fjellet, nærmere bestemt Venabu, så omgivelsene var det ingenting å utsette på.

Det var et innholdsrikt og hektisk kurs, som varte fra tidlig til sent. Det ble for hektisk for undertegnede, så jeg måtte melde meg ut inn i mellom. Jeg ble derfor heller ikke med på den felles fotoekskursjonen. Så mens de andre fikk anledning til å ta bilder på samme sted som Harald Solberg malte Vinternatt i Rondane, sullet jeg bare rundt utenfor hotellet.

Jeg fikk likevel skryt fra kursleder for bildet under, så da ble jeg fornøyd likevel.
Det var i det hele tatt mye nytt å lære for meg hvertfall, så nå er det bare å få satt det ut i praksis på hjemmebane.

Stripejakken var ikke med på tur. Nå er bolen ferdig og jeg tenkte jeg skulle få festet noen tråder før jeg strikket videre.


Plutselig var det ikke så morsomt med striper likevel, men må man så må man... 

Ha en fin ukeslutt! :)

Kommentarer

Grete sa…
Sønner er sjelden tålmodige når mødre skal lære - og praktisre - noe som har med elektronikk å gjøre, er min erfaring. Men han ble da fin med ny lue! Og flott naturbilde!
Berit sa…
DET bildet har du all grunn til å være stolt av.. NYDELIG !!

flott lue.. synes han kunne spandert litt mer tid som takk for den : ))

lykke til med trådene.. jeg liker også å ta det underveis, slik at jeg slipper alle etterpå : )

ha en fortsatt fin dag..
Nydeleg bilete! Du har fanga norsk natur på sitt beste.
Lisbeth Bula sa…
For et fantastisk bilde!!
Pillan sa…
Flotte bilder du har tatt åde på sønn med lue og natur.
Men skrekk og gru hva mange tråder du har å fest, huff.
Ha en fortsatt fin kveld i sofakroken, for det er vel der du befinner deg med stripene dine, hi hi.
Pernilla
For et flott fjellbilde!
Og fin lue også.
Og fin hage!
Mye flott på en gang.

Fotokurset hørtes gøy ut! Jeg går på kurs i Oslo i høst - syv kvelder. Har nettopp begynt, og det er mye nytt å forholde seg til. Jeg er litt treg teknisk, så det tar laaang tid for meg å forstå alt. Nå har vi i hjemmelekse å ta bilde av "fart". Hjelpes. Så det blir nok foto, ikke strikking på meg i helgen...

Ha en riktig fin helg! Kos deg med de fine stripene!
Ulla-Bella sa…
Kjempeflott og tøff guttelue:) Så gøy det må være å gå på et slikt fotokurs. Ditt naturbilde er vakkert!
Flott sønn, flott lue og flotte bilder :) Kurs høres kjempespennende ut, godt du fikk vært med på nok til at du fikk utbytte av det! God helg!
Ruth sa…
De var nå flotte da, både lua og sønnen. Og bildet ditt var nydelig. Jeg syns du er utrolig flink til å være kreativ og positiv og utnytte de kreftene du har til det ytterste. Det står det virkelig respekt av. Og på toppen av det hele så blir jeg i godt humør av innleggene dine og det er jaggu et mirakel for tiden. :)
BodilE sa…
Fin lue og kjekk sønn! Og fantastisk natur! Fotokurs høres moro ut, gleder meg til å se resultatet på bloggen din fremover! (Ikke meningen å legge press på deg nå altså ;))
Ha en riktig fin helg!
trinemamma sa…
Skjønner godt at du fikk ros for bilde. Det var utrolig fint. Sender over litt trådfeste energi, men ikke så mye for det er ikke det jeg heller er mest glad i :-)
Renate sa…
Hei! :)

Jeg er ny her på bloggen. Så mye flott du lager! :)

Ja, det naturbildet er jo bare lekkert! Skjønner godt at du fikk skryt for det!

Jeg skulle gjerne ha vært på både fotokurs, og -blitt medlem av en fotoklubb, men det tillater ikke formen, enn så lenge. (M.E.) Så da blir det pusling hjemme, på egenhånd, med kameraet. :)

Det er så lurt at du bare gjorde det du hadde overskudd til (og kanskje litt til?), på kurset! Det står det respekt av!

Ha en god dag! :)