2års-dag med navneforandring og gibort!

I dag er det to år siden jeg skrev mitt første litt nølende blogginnlegg. At jeg skulle holde på såpass lenge som jeg har gjort hadde jeg ingen forhåpninger om den gang. Da visste jeg jo heller ikke hvor mange hyggelige folk som fantes i bloggverdenen og som har gjort hverdagen lysere med koselige kommentarer og fine, inspirerende blogginlegg.

Da jeg startet visste jeg heller ikke helt hvilken retning bloggen ville ta når det gjaldt innhold. Siden jeg egentlig er ganske opptatt av miljø, kalte jeg den "Vibekes lille grønne". Når jeg skriver egentlig, er det jo fordi  ikke på noen måte har kommet til uttrykk i denne bloggen. I stedet har det blitt stadig mere ull, garn og strikking. Derfor synes jeg i grunnen det er ganske naturlig å omdøpe bloggen til Vibekes lille ullne i anledning dagen.



Når det er bursdag, så må det jo være gaver også. Bloggen har jo allerede fått seg en liten make-over med nytt navn, så da er det hyggelig med en liten gi-bort til dere som er innom og leser og skriver hyggelige kommentarer også.

De siste to årene har jeg strikket flere sjal enn jeg greier å bruke selv, så derfor vil jeg lodde ut to av de. De er så og si ubrukt og vil selvfølgelig være nyvasket og nyblokket når de sendes.

Det første er Saroyan-sjalet strikket i Wollmeise 100% i fargen Rahbarber:


Det andre er Clothilde i Wollmeise 100 % i fargen Frühling:


Trekningen blir neste fredag, altså 30. september. Legger du igjen en kommentar får du ett lodd, og lenker du til blogg-lotteriet fra din egen blogg blir det ett lodd til. Hvis du vil lage lenke, kan du bruke det øverste bildet til det.

Hvis du bare vil være med på trekningen av ett av sjalene, så skriv det også i kommentarfeltet.

Ellers er jeg slett ikke ferdig med forkjølelsen, immunforsvaret jobber virkelig på lavgir her. Tilstanden er utover vanlig slapp og det har derfor ikke blitt så mange kommentarer på deres blogger i det siste.

Jeg kommer sterkere tilbake, også håper jeg at mange vil være med på blogglotteriet mitt! :)

Kommentarer

torirot sa…
Gratulerer med to år!! Tror jeg har fulgt med nesten fra starten, jeg :-)
Og for noen flotte premier du gir bort! Jeg vil gjerne vinne et sjal!

(Skal se om jeg får linket på bloggen min snart, skal si fra i så fall.)
Anonym sa…
Gratulerer så mye Vibeke med 2 år! Det er mye jobb å blogge og jeg setter veldig pris på bloggen din!

Sjalene er jo nygelige og du er skikkelig gavmild!

Håper at du blir fort frisk igjen. Det er kjedelig greier å være syk.
hilsen Emily
Berit sa…
Gratulerer så mye med jubileet. Mange flotte sjal du har laget. Jeg blir med. 2 lodd på meg.følger,kommentar og link. Ha en flott dag
Tovepia sa…
Gratulerer med to-årsdagen på bloggen! Passende navn på deg:O)
Nydelige sjal, så jeg blir gjerne med!
Ønsker deg virkelig god bedring!!
klem fra meg;)
berit.. sa…
Gratulerer med dagen : ) flott header du har laget deg.. men visste du at du kan endre navnet på bloggen din ? under instilling og publisering kan du skrive inn det nye bloggnavnet : )

jeg er ikke med i trekning men ønsker deg riktig god bedring !
Sylvia sa…
Grattis med 2 års dagen, Vibeke! Jeg har netopp feiret 1 års dag her på Blogspot selv (hadde jo blogg et annet sted tidligere) Og grattis med nytt navn også.
Jeg blir med på lotteriet ditt, vet du, for man får jo aldri nok sjal!
I morgen reiser jeg til Køben, siden jeg skal på Strikkefestival på Fanø, så det blir litt stille inne hos meg en ukes tid. Men jeg rekker såvidt hjem til du skal ha trekning. Gleder meg!
God bedring, klem.
BodilE sa…
Gratulerer med dagen! Trodde den het Vibekes lille grønne fordi du er så glad i grønt jeg :) Men det nye navnet passer nok litt bedre! Så fine sjal du lodder ut! God bedring til deg :)
karna sa…
Gratulerer med jubileum, navneendring og blogg-lotteri!! Det ble kinderegg og sånn har jeg blogget om det, se her

http://hobbyhule.blogspot.com/2011/09/blogg-lotteri-jubileum-og-navneendering.html

Nydelig sjal og fint nytt navn, krya på deg. Klem
Sukkerspinn sa…
Jeg trodde nok også du var ekstra glad i grønt - men liker det nye navnet ditt:)

Jeg vil gjerne være med i trekingen med 1 lodd:)
Ulla-Bella sa…
Superfint her! Klart jeg vil være med på feiringen:) 1 lodd:)
gyldenkron sa…
Gratulerer med dagen, og navnebyttet. Jeg tar gjerne ett lodd :)
Wenche/chawo sa…
Gratulerer med 2 års dagen og navn byttet.tar gjerne 1 lodd jeg.
to vrange sa…
Gratulerer med toårsdag og navnebytte!

Klart jeg vil være med, det blir 1 lodd på meg :)
byLivA sa…
Gratulerer med 2 år! kjempe koselig blogg! 1 lodd til meg :-99
Retrobaby sa…
Gratulerer med dagen!! Jeg har lenket fra bloggen min og tar to lodd. :)
Tante B sa…
Gratulera med nytt namn og 2 årsdag :) Eg vil gjerne være med på to lodd :)
KLEM frå TanteB
Hurra for bloggbursdag! Og for fint, nytt navn! Og for fine premier! Ikke så hurra med forkjølelse... God bedring!
Pillan sa…
Gratulerer med jubileum, nytt navn og utseende på blogg.
Ja, du strikker mye sjal, kjempefine som du har til premie. Dette vil jeg givetvis bli med på.
Jeg legg meg like godt til som følger i samme slengen for jeg liker godt å komme på besøk til deg.
Jeg tar to lodd.
Ønsker deg en fortsatt fin uke!
Pernilla
Innestemmen sa…
Oi oi oi, hurra for to år, og trekker to lykkelodd. (Kryssekrysse armer og bein)

Klem Siv
maje76 sa…
Gratulerer så mye med to-års jubileumet, og nytt navn. Nydelige sjal du skal gi bort, tror rabarbra sjalet smeltet mitt hjerte:-)
To lodd på meg. Skal skrive ett innlegg i bloggen når barna er lagt:)
Bodil sa…
Gratulerer med 2 år og "ny" blogg :) Heilt nydelege sjal du skal gje bort. Det blir eit lodd på meg.
Ha ein fin kveld :)
Gratulerer med 2 år og nytt navn! Jeg stussa litt da jeg leste navnet på kommentaren, men skjønte det jo da jeg gikk til bloggen din :)
Jeg vil gjerne være med på feiringa di, selv om jeg strikker sjal selv så kan jeg ikke motstå sjansen til å vinne så nydlige sjal :)
Koselig at du ville være med på min gi-bort også. Ha en fin uke og god bedring!
2 lodd på meg!
Gratulerer med 2 år og nytt navn! Jeg stussa litt da jeg leste navnet på kommentaren, men skjønte det jo da jeg gikk til bloggen din :)
Jeg vil gjerne være med på feiringa di, selv om jeg strikker sjal selv så kan jeg ikke motstå sjansen til å vinne så nydlige sjal :)
Koselig at du ville være med på min gi-bort også. Ha en fin uke og god bedring!
2 lodd på meg!
Solveig sa…
selvfølgelig vil jeg bli med ... flott blogg og fin omdøping ;-) Jeg tar et lodd og krysser fingre og tær :-)

PS : Har en liten give away jeg også ...
reSIRIkulert sa…
Gratulera så mykje med namneskifte og 2-års dag!
Eg vil gjerne vera med på give away'en din, og legger link frå bloggen min ;)
Og ønskjer deg til slutt 'god bedring'.
Siri
StrikkePia sa…
Gratulerer med 2 års jubileum. Slikt står det respekt av. ;-)

Jeg ønsker deg alt godt videre, og håper du kommer deg fort fort. ;-)

Blir spennende å følge med bloggen din videre. Lykke til fremover. ;-)
Iryl sa…
Gratulerer med 2 års blogging! Tar 2 lodd, jeg - og vil gjerne være med i trekningen om Clothilde
Sylke sa…
Gratulerer med jubileum, jeg blir gjerne med på trekningen og tar 1 lodd! Synes at begge sjalene er fine :)
Quiltefia sa…
Hei!! Klart jeg vil være med på lotteri!! Foreløpig et lodd, men det kan være jeg får linket, men da gir jeg beskjed!! Fint navn!! AnneK:-)
Grete sa…
Gratulerer med 2 års blogging! Du har mye fint å la seg inspirere av på bloggen din.
Jeg vil gjerne delta i trekningen om et av de to lekre sjala, har nok klær som de passer flott til! Skal prøve å linke i bloggen min også, men om jeg får til det, legger jeg inn en kommentar til.
Eva sa…
Gratulerer! Og jeg er med - 2 lodd :D
Laila Vikane sa…
Hei. Gratulerer med 2 års blogging:)
Har vært inne på bloggen din med jevne mellom rom, koselig blogg du har. Ønsker å være med i trekning om et av de flotte sjalene dine:)1 lodd.
Hege sa…
Gratulerer med 2års blogging!
Nydelige sjal og jeg er gjerne med i trekningen av ett :)
Gratulerer med jubileum og nytt navn! En link skal bli, det gjør jeg mer enn gjerne til din fine ullne blogg!

Klem fra tingelingeling
LeKaQuilt sa…
Å så flotte premier! Jeg er gjerne med, jeg :o)
Legger en link på min blogg.
Siena sa…
Gratulerer så mye med jubileum og fin blogg! Jeg har fulgt den en stund og kommer til å fortsette med det, selv om jeg har tatt en pause fra egen blogg. Du lager mye fint!
Anna A. sa…
Hei! Jeg vil gjerne være med i lotteriet ditt. Nydelige sjal det der :)
Ellers er bloggen din stadig inspirasjon til nye strikkeprosjekter. Har til og med turt å prøve meg på Vitamin D jakke i Wollmeise (nydelig rosa/lilla melert garn). (Det er bare 2.gang jeg strikker etter engelsk mønster, men det går jo ganske så bra.)Vennlig hilsen Anna A.
2ne sa…
Gratulerer med jubileèt.
2 lodder på meg, har linket i min blogg. Ønsker deg en strålende dag.
karin sa…
Så fiin bloggen din ble!
Håper du snart føler deg bedre, forkjølelse er no schweinerei!
Jeg tar to lodd på de flotte sjalene dine! (Wollmeise da gitt!)
Bente sa…
Så glad jeg er for å tilfeldigvis snuble over bloggen din. Ikke nok med at du gir masse inspirasjon - du har blogglotteri også! Nydelige, nydelige sjal. Jeg tar to lodd! :)
Grattis med 2 år i bloggverden!! Vil gjerne ha 1 lodd hos deg!! Flott blogg du har:))
Mette sa…
Gratulerer med to år. Slettes ikkje verst. EIn av dei bloggane eg er fast innom og koser meg med er det i alle fall. Eg trudde grønt hadde noko med fargepreferansar å gjera :-).
inga sa…
both are beautiful ♥ ♥ ♥ I hope all the best
my favorite is the green :)
2 lodder
http://inga2010.blogspot.com/
Baddie sa…
Leser bloggen din via google reader, og blir alltid glad når jeg ser oppdateringer fra deg, fordi du har en inspirerende og koselig blogg. Tar gjerne et lodd. Synes jammen du er raus!
Stort tillykke :-)
Jeg vil gerne være med, med et lod.
Majbritt
Renathe sa…
Gratulerer med to år!! :D Er gjerne med jeg.. :D
sysleglad sa…
Gratulerer med to år! Enig i navnebytte - fint blir det :)
To lodd på meg :)
torirot sa…
God morgen, og takk for hyggelig kommentar! Da blir det to lodd på meg også:

http://torirotsstitches.blogspot.com/2011/09/september-shawls.html

Ha en fin dag!
Gratulera!! Eg vil gjerne vere med og tar to lodd.
Linda sa…
Heisann. Gratulerer med 2 år. blir gjerne med, og tar 1 lodd :-)
Linda sa…
Gratulera med 2 år i bloggland. Eg tek eit lodd.
Lena sa…
Hejsan!
Ett stort grattis från mig i Sverige! Det är underhållning nästan varje kväll när jag tar en titt på din blogg. Vilka underba saker du gör!
Jag vill gärna vara med i utlottningen på de fina sjalarna.
Kram från Lena i Örebro, Sverige
Anne Lise sa…
Gratulerer med 2 år som blogger. Vil selvfølgelig henge meg på denne burtsdagen, legger også en lenke på bloggen min, 2 lodd på meg altså.
Ha en fin helg!
Gratulerer med bloggbursdagen!! Og for et flott gibort. Takk for at jeg får være med!!! Glad jeg fant bloggen din - kom via Tori!!
Jeg husker godt at du begynte å blogge! Dette blir spennende, tenkte jeg, og det ble det. Gratulerer med 2 år og gratulerer med nytt navn - HURRA!!!
lapappilon sa…
wow! congrats
please enter my name

http://lapappilon.blogspot.com/
lapappilon@gmail.com

Hugs
Eva from Serbia
Diddi sa…
Gratulerer med to år på bloggen! Sjal er noe jeg ikke har turt å begi meg ut på ennå, så dette vil jeg også være med på. To lodder til meg, har linket, og kommenterer her :) diddis.blogg.no
Flotte sjal! Vil gjerne vinne et til min mamma, så jeg er helt klart med på dette!:) 1 lodd til meg
Anonym sa…
Kjære deg,
sender deg en stor klem. Du er helt i en egen klasse når det gjelder sjal! :)
Med ønske om en snarlig bedring.
Klem Gro, Tromsø.
LilleAsk sa…
Gratulerer med 2 års jubileet. Du har en flott blogg jeg titter innom jevnlig. Jeg må jo bare kikke på alle de fine tingene du strikker og er svak for sjalene dine.
Vakkert sjal som jeg gjerne vil vinne!!!!! Det er første gang jeg er her inne og likte bloggen din veldig godt! Kommer nok tilbake hit nå når jeg har blitt klar over dens eksistens! Jeg linker !!
Merete sa…
Tillykke med jubilæet og dit nye blognavn.
Kigger altid med stor glæde på din blog!
Uhh jeg vil gerne være med på 2 lodder.
Ruth sa…
Nydelige sjal. Forelsket meg i det grønne. Hvis jeg ikke er så heldig å vinner det, ønsker jg å vite hvor du har fått tak i oppskriften. Nydelig.
Hilsen Ruth Dørum
tesha sa…
Gratulerer med 2år OG navneendring! Lekre sjal! Hvem ville vel ikke eie et slikt et!?!
Anonym sa…
Gratulera med 2 årsdag og navneendring. Nydelige sjal så eg er gjerne med å tar eit lodd ;-)

Helsing
Dati på uformeldt
Two sa…
Gratulerer med flott jubileum. Det er flotte ting du har laga, så dette blir en spennande dag! Kanskje er det eg som får eit vinnarlodd??
Y`s design sa…
Gratulerer med bloggjubileum.
Såå nydelige sjal du lager.
Her må jeg bare bli med i trekninga-blir ett lodd på meg.
Hei.ÅÅÅ dette var fint.Varmt og godt til vinteren.Gratulerer med to års dagen.Eg er ny i bloggverden,velkommen innom.Kommer nok innom deg igjenn.:)Vil gjerne ha ett lodd ja:)Ha en super uke.Stor klem fra meg.
Mona sa…
Hei. Så fine sjal og gratulerer med dagen. Kaster meg med i konkurransen :)
Merete sa…
Gratulerer med to år! Kjempeflotte sjal, skulle gjerne hatt et sånt :o)
Lilang sa…
Nice gift! :)
please enter my name
I will post on my sidebar.
Blog: http://lilangkrea.blogspot.com/
marit´s,,, sa…
Så fine gaver , her må jeg bli med.
2 lodd på meg og god bedring, Marit.
Gratulerer med jubileet - to lodd til meg takk, på det knallgrønne sjalet.
Ruth sa…
Gratulerer. Jeg vil jo også bli med, selv om jeg kommer i siste liten. Jeg strikker jo sjal jeg også, men de jeg strikker selv er jeg jo lei av i det de faller av pinnene, da er det andre har strikket mye finere.
Hipp hurra! grattis med to år!
knitnetty sa…
Gratulerer med 2 års blogging! Bloggverden er en fantistisk ting. Tenk at vi kan lære av hverandre og inspirere og bli inspirert på kryss og tvers uten å kjenne hverandre i "virkeligheten" ;)
Gleder meg til å følge bloggen din i mange flere år.
Og selvsagt vil jeg gjerne være med på utloddingen av de flotte sjalene.
Hilsen Wenche
Vanella sa…
Gratulerer med to år og flott ny bloggoverskrift!
Vil veldig gjerne være med i loddtrekningen! Jeg, som
ikke strikker selv: et slikt sjal skulle jeg veldig gjerne vinne. 2 lodd til meg, takk!
A-I sa…
Gratulerer med 2årsdagen i bloggverdenen! Flotte premier du lodder bort, de føyer seg jo bare i rekken av flotte ting du lager! Jeg vil gjerne være med og prøve lykken med 2 lodd.
Elin sa…
Gratulerer med flott navnebytte og så fine premier du gir bort! Jeg forsyner meg med ett lodd og ønsker deg masse god bedring!
Judith sa…
Gratulerer med jubileum. Har fulgt deg ganske fra starten, og liker stilen din, du strikker masse flott. Fortsett med det:-)
sonja sa…
tillykke med dagen, sikke nogen skønne sjaler:)
trinemamma sa…
Tusler kanskje for sent inn og håper på et lodd.
Jeg stortrives med bloggen din .-)