Postkassemoro

Man får jo ikke mer moro enn det man lager selv, men i det siste har det faktisk dumpet et par ting ned i postkassa nesten helt uten min hjelp.


Anne Kari med bloggen QuilteFia har vært så snill å sende meg et hespe av Kampes entråds-garn. Det er 600 meter på 100 gram kjennes som et veldig godt garn. Jeg gleder meg til å prøve det, det må vel bli et sjal av et eller annet slag. Det var bare det å bestemme seg for hvilket som er fint nok.

I tillegg har jeg vært så heldig å vinne en liten premie fra Mitt litt om mere også.


En fin heklet eplefrisk bit som passer akkurat på et nøkkelknippe. Foreløpig har den havnet i den litt slunkne settekassen jeg kjøpte i fjor.

Den sikreste måten å få overraskelser i postkassen på er selvfølgelig å bestille noe selv. Da Pickles hadde portofri dag var jeg ikke vanskelig å be. Siden sønnen har bestilt lue hadde jeg jo også en god unskyldning.


Abuelita-garnet er veldig velegnet til luer, veldig mykt og kløfritt. Tre hesper er kanskje litt i meste laget til en lue, men det er jo alltid godt å ha litt på lager når det ubønnhørlig går mot kaldere tider. Garnet til venstre er det nye garnet til Pickles: Cash kid. Supermykt med 85 % kasjmir og resten kid-mohair. Lurer på om det ikke må bli pulsvanter etterhvert.

Ikke nok med det, men jeg har også fått en forsendelse fra Holst garn.


Jeg trengte to mørkegrønne nøster til et pågående prosjekt, og da er det jo lurt å fylle opp tollkvoten. Så da har jeg også  bestilt flere 25 grams nøster i forskjellige farger. Det skal bli en stripejakke etterhvert. Garnet kom i går og nå har jeg drømt om stripejakken i hele natt, så nå har jeg bestilt flere små nøster i forskjellige farger, så jeg kan få startet opp.

Det ble mye til sammen når jeg startet å ramse opp, så da teller vel nesten ikke det jeg har kjøpt i butikk?


To nøster av sokkegarnet Sandnes fantasy og et 50 grams hespe av det nydelige Manos lace, innkjøpt i garnbutikken på Lambertsetersenteret. Jeg ble så begeistret over å finne lace-garn at jeg ikke kunne gå hjem uten. Sokkegarnet har jeg allerede strikket sokker av, to stykker også faktisk. Altså to sokker, ikke to par.


Mønsteret heter Nemesis og er et gratismønster. Mine to nøster Fantasy hadde samme farge og innfargning. Likevel var de ganske så forskjellige og jeg føler virkelig at jeg har fått to ulike sokker. En med striper og en uten. Det er mer forskjell i virkeligheten enn på bildet også. Jeg pleier ikke å være så nøye når det gjelder sokker, men dette irriterer meg litt. Note to self: sjekk fargene bedre i butikken.

Nå siste forsendelse fra Holst kommer i hus, er det nok kjøpestopp for en stund. Det er gjerne sånn det blir her i huset med perioder med og uten innkjøp av garn. Å ha litt garn på lager er viktig, jeg vet jo aldri når jeg får inspirasjon til et nytt prosjekt og da er det veldig praktisk å ha litt å velge i og få startet raskt.

Har du et stort garnlager eller kjøper du inn til spesielle prosjekter?

Her er det visst begge deler.

Ha en fin uke! :)


Kommentarer

Pillan sa…
Jeg har et altfor stort garnlager, men jeg blir ikke stresset av det, og det stopper meg ikke fra å kjøpe mer. Jeg nyter garnet jeg har, lagt det i hyller på loftstuen og ser og ikke minst kjenner på det av og til.
Kjempefine sokker du har lagd, litt kjedelig hvis de blir veldig forskjellig. Jeg har kjøpt i det samme garnet men i lilla farge, blir spennende å se hvordan det blir.
Mye lekkert garn du har fått i hus, blir spennende å se hva det blir.
Ha en fortsatt fin dag!
Pernilla
Berit sa…
ble helt matt jeg : )) alt det flotte garnet.. jeg aner ikke noe om garn.. jeg bare kjøper de nitriste nøstene som ligger i de 4 utsalgene vi har her i byen.. standardsortiment.. ikke slik som dine nøster.. de så spennende ut..

striper er visst inn.. likte den Liselotte strikket.. men jeg er ikke så flink på slikt.. å sette sammen farger.. og vite hvor bred stripene skal være.. så jeg beundrer andre sine : ))

lykke til med din ! og ha en flott dag : ))
Det var mye fint garn!
jeg har et stort garnlager. Det har liksom bare vokst av seg selv over lang tid. Men nå er det nok - det er fullt! Så jeg har sluttet å kjøpe garn og strikker av det jeg har en stund fremover. Men - for ikke å få abstinenser, kjøper jeg nok litt nytt garn i ny og ne .....
Hagen din blir så fin!!! Er nok nesten litt misunnelig. Ha en fin uke!
Tovepia sa…
Oj, her var det flott garn og flotte faerger!!
Jeg har myye garn liggende, mest tove-garn;)
Gleder meg til å se jakka di, for den tror jeg blir lekker.
Slike overraskelser i posten er kjempegøy:)
Det var mye fint nytt garn til deg her.
Jeg har mye garn i skuffer og skap, og er jeg innom en garnbutikk kommer jeg aldri tomhendt ut - det er komplett umulig.
Min unnskyldning er at det blir jo til noe som noen har bruk for og kan ha glede av en eller annen gang :)
Her var det jo mye fristende, som vanlig :) Og du vet jo hvilket forhold jeg har til garn: Jeg handler til både konkrete prosjekter og til en regnværsdag, i tillegg til alt jeg soper med meg av restegarn fra venner og familie.

I dag har jeg for øvrig gjennomført min første handel over tollgrensa: Tre hesper pashmina og et med tosh sock - over hundre dollar... Så nå er jeg spent på hvor mye det blir i moms og toll og tull! Men jeg måtte bare ha det - jeg har drømt om det i ukesvis og om genseren det skal bli.
trinemamma sa…
Jeg vil også ha en slik postkasse...
Quiltefia sa…
Hei!! Nå ser det ut som du er sikret strikketøy for et par uker fremover....... Så mye fint garn!!:-) Jeg liker det at du kan få 25gramsnøster...... Artig ide med stripejakke. Jeg strikket i det garnet fra Malsen og Mor, er ikke de to typene ganske like?? Jeg liker min så godt, bortsett fra at knapphullene er litt store så jakka går opp hele tiden!? For et problem....... Jeg har jo kjøpestopp, men du frista meg...... Bare for 200,- kanskje?? Håpløst tilfelle..... Ha det fint!! AnneK:-)
BodilE sa…
Det var mye fint garn! Jeg er nok som deg, handler litt når jeg kommer over noe fint, kjekt å ha, men også til spesielle prosjekter. På en eller annen mystisk måte har garnlageret vokst sakte men sikkert, så innkjøpet har nok vært høyere enn forbruket.