En litt for rustikk vest og hageoppdatering

Tiden flyr og jeg lurer litt på om jeg mentalt har tatt sommerferie, selv om vi ikke har forflyttet oss så mye som en meter enda. Det er også mindre motiverende å blogge merker jeg, når det som skal vises fram er litt mindre vellykket enn ønskelig.


Linvesten er ferdig, det var i grunnen en rask strikk på pinne nr 5. Dropsmønsteret var ikke innviklet som fryktet, men tvertimot enkelt. Litt for enkelt egentlig, jeg savnet litt mer gjennomtenkte løsninger. For det første var hele vesten i glattstrikk. Jeg har jo litt erfaring, så jeg burde vel skjønt at det ville føre til at alle ender og kanter ville krølle/rulle seg innover. Det liker jeg ikke spesielt godt, så nederst strikket jeg en kant i rillestrikk.

 Videre heklet jeg rundt ermåpningene og plukket opp masker hele veien rundt foran og i nakken og strikket på noen runder med rillestrikk der også. Nå ruller den seg i det minste ikke lenger.

Jeg synes også det er veldig sparsommelig med "stoff" foran over brystet. Helst ville jeg kunne lukket den med en nål eller lignende, men det er ikke sjans i havet. Skulle jeg strikket den igjen, ville jeg nok økt mye mer foran. Nå ble den jo grei nok, men ikke noen stor hit tror jeg. Vesten skal få en sjanse gjennom resten av sommeren, så får vi se om den får leve eller om det blir kjøkkenkluter av den i steden.

Perfekt kamuflasjevest mot murvegg! Her vist bakfra.
Mønster: Asymetrisk vest fra Drops design
Garn: Drops Lin som gikk overraskende greit å strikke med.
Prosjektside på Ravelry

Det går fremover med hagen, og nå er det nesten bare utedboden som mangler og det gjør også snekkerne som skal lage den - foreløpig hvertfall. Jeg tenkte jeg skulle vise fram et bilde før og etter av inngangspartiet for å illustrere at en liten oppgradering var sårt tiltrengt.

Før: Oppkjørsel med innlagt bølgeeffekt og trapp med to særdeles høye (og ødelagte trinn). Stødig plassering av hagemøblene var umulig uten ekstra klosser under bena.

Etter: Rett oppkjørsel og trapp med jevne trappetrinn! Hvilken lykke!
Trenger jeg si at vi er strålende fornøyd over forbedringen! Litt småting skal på plass, som gelender. Det meste av plantene er også plantet, selv om det ser litt glissent ut nå før det gror til. Nå må vi bare prøvesitte litt rundt for å finne den beste plassen.

Ha en fortsatt fin uke! :)

Kommentarer

Tovepia sa…
Sitter ute og strikker på en kjole i bomull-lin fra Drops og er spent på resultatet. Vesten din ble fin, men skjønner at du ville ha hatt "mer"...men den blir jo herlig å slenge utenpå en topp slik som du har her.
Nydelig inngangsparti du har fått!!
Nyt dagen, kem fra meg;)
Quiltefia sa…
Hei!! Det er befriende at du blogger om noe som ikke ble helt vellykket, selvom jeg utmerket godt skjønner frustrasjonen!! Det ligger tross alt noen timer arbeid bak!! Gratulerer med ny trapp!! og resten av hagen!! Jeg strikker på damask sjalet- ikke mye snikk snakk ved siden av, fukk konsentrasjon!! AnneK:-)
Helle sa…
Alt går vel litt på lavt gir i sommermånedene, men veldig ergerlig med strikketøy som ikke lever opp til forventningene.

Skjønner nå hva folk mener med telehiv, og hvorfor husbonden måtte grave i en evighet før han mente det var "trygt" i oppkjørselen.
Skjønner godt at dere ble fornøyd, for det var en virkelig oppgradering!
trinemamma sa…
Synd at vesten ikke ble helt optimal, men den ser fin ut. Hagen blir jo bare sååååå BRA!!
Synd at du ikke ble 100% fornøyd med vesten, men lin er jo en hit uansett.
Bli ny-trappa di ble virkelig fin! Gøy å gjøre om når det blir så fint.
Ha en fortsatt fin uke!
Vel, den SER i hvert fall fin ut! Jeg har en evig tendens til å falle for plagg med fasong jeg enten ikke kler eller ikke fikser å gå med, sånn som jakker med åpen front...

Og hagen! Vi har en liknende verandatrapp, som på før-bildet, altså. Skulle gjerne hatt en tilsvarende make over, ja!
Lisbeth Bula sa…
Dumt at du ikke ble heeelt fornøyd med vesten. Da hjelper det ikke at andre sier den er bra heller. Du får se om den blir mer inntagende ved gjentatt burk eller ei.. Hagen ser i hvertfall kjempebra ut !!
Mette sa…
Jøss, så flott det vert i hagen din. Veldig artig å sjå slike før og etter bilete. Det er då ein verkeleg skjønar kor vellukka og rett det har vore å få jobben gjort. Synd du ikkje er nøgd med linvesten, men den sit fint på.
Felisi sa…
Gratulerer med nytt uteområde, det ser flott ut!
Jatte sa…
Vesten ble ihvertfall veldig fin da:) Helt meg egentlig! Så kanskje noe jeg kan klare også?

Ha en god helg,
Klem Jatte♥
BodilE sa…
Synd du ikke ble fornøyd med vesten, den er jo litt slapp og "casual" i uttrykket, og hvis man ikke trives med den stilen kan jeg forstå at du ble litt misfornøyd, men vesten ble jo fin!
Så utrolig mye det gjør seg med et ryddig inngangsparti, det var litt av en oppgradering! :)
karna sa…
Fin vest og takk for gode fakta opplysninger. Jeg har bare heklet i linet. Så fint inngangspartiet har blitt, håper det blir flere fine dager å nyte der. Klem
Kort og Søm sa…
Inngangspartiet ditt var blitt veldig fint!
Og jeg likte vesten din jeg, men om den ikke svarte helt til forventningene dineskjønner jeg att du ikke er helt fornøyd.

Forsatt god sommer,
jeg er i sommer modus.. :O)
Ulla-Bella sa…
Så fint det har blitt ved ditt inngangsparti. Vesten ser fin ut synes jeg - selv om den er enkel.
Sylvia sa…
Wow, det ble en stooor forandring!! Kjempeflott ble det, og jeg fikk lyst til å sette meg på trappa di og ta en kaffe.
Vesten ble fin, og det var godt du nevnte "stoffet foran", for "storbysta" meg hadde nok ikke sett så lekker ut i denne. Folk hadde nok lurt på hva jeg hadde slengende på ryggen. hi hi
Men på deg så den veldig fin ut, synes jeg.
Forøvrig hekler jeg på pledd, en ser alle mulige prosjekter som jeg bare MÅ begynne på....sukk!
Vanella sa…
Gratulerer med kjempefin fornying.
Av en eller annen grunn elsker jeg å se slike før/etterbilder. Tenker det er il daglig glede, ja!

Ha en fin sommerhelg!