En liten sjalstim...

Det ser ut til at jeg har kommet ut i en aldri så liten sjalstim. Nok et sjal er ferdig, det vil si det har vært ferdig en stund, men ikke blokket og fotografert.


Rock Island av Jared Flood er ferdig, strikket i Drops Lace. Det er i likhet med sjalet i forrige innlegg fjærlett, kun 63 gram garn gikk med og sjalet er ganske stort.


Jeg likte ikke å strikke med Drops Lace. Garnet var tynt som en tråd, lite elastisk og litt "dødt". Det var liksom ikke mulig å få noe tempo på pinnene, til tross for at det var mye rettstrikk. Garnet passer imidlertid godt til mønsteret, siden det ikke krever så jevn strikking og nesten er finere jo tynnere garn som er brukt.


 Resultatet derimot ble jeg veldig fornøyd med. Sjalet er lett og samtidig varmt, et perfekt sommersjal med andre ord. Det blir nok en stund til jeg strikker med Drops Lace igjen, men utelukket er det ikke, siden jeg liker sjalet så godt.

Prosjektside på Ravelry med mer info for spesielt interesserte.

I hagen er ingen planter kommet i jorda foreløpig. Det er visst mandag som er den store dagen.  I mellomtiden vanner jeg etter beste evne, og håper nesten at det ikke skal bli alt for fint og tørt vær.


Som bildet viser er det fortsatt et stykke igjen til hagen er ferdig, men det går framover og i løpet av juli skal det meste være gjort forhåpentligvis.

Og på pinnene? Et nytt sjal naturligvis... :)

Kommentarer

berit sa…
du må ha turbopinner !! du tryller jo frem det ene sjalet etter det andre : )) helt nydelig dette også !!

når det gjelder hage må man ha tålmodighet.. ikke noe man gjør på en dag.. selv ikke gartnere klarer det : ))

ha en fin søndag : )
Helle sa…
Det ser virkelig ut som om dere "ommøbelerer" hele hagen i løpet av en sommer. Selv om det er utrivelig med graving og alt det der, må det være godt å kunne få det meste ferdig på en gang.

Vi har som sagt en 5 års plan, og budsjettet for 2011 er ved å ta slutt. mye av plantene kommer derfor i 2012. - men vi tror det kommer til å bli fint til slutt.
Quiltefia sa…
Hei!! Jeg er imponert!! Lace var for tynt å strikke med bare en tråd synes jeg, men det ser fantastisk ut!! Jeg sitter å strikker på et sjal i bilen hjem fra bryllup! Nå er det ferie!! Annek:-)
Tovepia sa…
Jeg er også imponert,det var direkte nydelig!
Jeg har strikket et sjal,men problemet er at jeg bruker det ikke, så jeg har bestemt meg for ikke å strikke flere;O)
Jeg er et typisk Bactus-menneske;)
Nyt dagen og hagearbeidet, klemfra meg;)
Ulla-Bella sa…
Som du tryller frem! Vakkert sjal dette også, og fin farge. Kan godt tenke meg garnet er litt vel tynt å strikke med. Lykke til med beplantningen:)
Christina sa…
Nydelig sjal. Stort og deilig.
Ulltulla sa…
Kjempeflott sjal, eg beundrer deg som har klart å strikke i så tynt garn!!

Litt av ein jobb de har foran dykk i hagen, men det kjem til å bli kjempeflott tilslutt! Lykke til med jobben :)
trinemamma sa…
Nydelig sjal:-) mener å huske at garnet oppførte seg som en vaksefille :-( så godt at resultatet ble så bra.
Så flott hagen kommer til å bli!!
Fantastisk! Du tryller frem det ene fine sjalet etter det andre. Får lyst til å strikke litt sjal igjen jeg også.
Så spennende med hagen! Har dere røsket opp hele hagen, eller er det et nyanlegg?
Ha en finfin uke! Godvær er bestilt!
LilleAsk sa…
Så nydelig sjal du har strikket. Det ser jo så deilig ut.
Det blir flott hage hos deg. Jeg bestiller fint sommervær for nye hager, med sol om dagen og regn om natten.
Sylke sa…
Når man først begynner med sjalproduksjon, er det ikke så lett å slutte... ;) Sjalet ble kjempefint.

Klem
Lisbeth Bula sa…
Nydelig sjal! Og hagen kommer til å bli flott! Ha en god søndagskveld!
Så mange fine sjal du har strikka! Om ikke Drops Lace garnet var godt å strikke med, ble ihvertfall resultatet helt nydelig. Og hagen vokser fram den også, selv om det ikke går like fort som strikkepinnene :)
Gitte sa…
Meget smukt, let og lækkert sjal. Utrolig smukt.

Spændende med haven.
Kjempelekkert sjal - og dette har jeg jo sett i levende live, så jeg vet at bildene ikke lyver :) Planlegger drops lace-sjal til svigermor til jul, på tide å komme i gang med snart, kanskje?

Hagen ser fortsatt lovende ut - blir spennende å se den etter planting!
Skautrollet sa…
Dette sjalet var ordentlig lekkert. Har sett på det men synes det så vanskelig ut. Også har jeg et nøste av Drops Lace liggende.
Tror dette blir neste prosjekt jeg.
Judith sa…
Lekkert igjen:-)
BodilE sa…
Jeg må si du imponerer med det tempoet ditt på sjalstrikking! Nå har jeg kjøpt dette mønsteret jeg også, og skal straks sette i gang. Jeg har et nøste Lornas Laces, som jo er det garnet han har brukt, så det passer jo bra :)
Synes ditt ble helt nydelig!
karna sa…
Så nydelig sjal, du inspirer til å strikke her å. Men nå er det best å kjøre symaskin. Skikkelig hageprosjket, blir nok fint.
Mette sa…
Nydeleg. Eg er imponert.
Sylvia sa…
Lekkert, lekkert sjal!!! Ser du også har rukket endel sjal i det siste, bla Camomille også (velkommen i klubben ;) )
Jeg har dilla på LACE-garnet, og har netopp blitt ferdig med en liten bolero-jakke med dobbel tråd. Og lurer fremdeles på hva annet jeg kan strikke/hekle av dette garnet, som er superdrøyt!
Det blir flott i hagen din etterhvert. Bare tenk deg en soldag under parasollen der, med strikketøyet lett tilgjengelig. Ja, jeg må bare si deg jeg er litt misunnelig (på den gode måten....)
Dette ser veldig lovende og fint ut! Det ser ut til å bli en fantastisk uteplass med spennende hage!
Og sjalene dine - jeg har bare ett ord: Makeløst! De er såå nydelige.

Jeg tør snart ikke å gå inn på bloggen din lengre, jeg holder på å bli smittet av sjalstrikkebasillen... Og så jeg da, som tenkte at jeg ikke skulle begynne å strikke igjen...

Klem og lykke til med resten av arbeidet og turbopinnene dine!!