Skumle planer

I helgen var jeg på kurs. Det var ikke sykurs, selv om det kan se sånn ut på bildet under. Det var et kurs som heter: ESP I: Fra magefølelse til målrettet selvutvikling og det ble holdt av Deborah Borgen fra Unique mind ESP. Et veldig morsomt og interessant kurs, som ga jordnære verktøy til bruk i hverdagen. Kurset varte i ti timer både lørdag og søndag og jeg er fortsatt i sjokk over at jeg klarte å gjennomføre det og endatil ha relativt godt med energi i dagene etterpå. Det kaller jeg skikkelig påfyll og kan anbefales!

Gulvbilde på mørkt rom gir definitivt også mørke bilder!

En bivirkning av kurset er at jeg har fått overskudd til å finne fram en gammel lappeteppe-UFO. Sist gang jeg sydde på dette tror jeg var i 2007. Sying har krevd for mye energi, men nå har jeg faktisk skumle planer om å få det ferdig.


Grunnen til at det har blitt liggende, er at jeg ikke har orket å lage nok lapper til å få sengeteppestørrelse på det. Planen nå er å sy sammen de lappene jeg har og ferdig med det. For å unngå et stort teppe som må fores og quiltes til slutt, så skal jeg lage 3-4 deler som jeg gjør ferdig for seg og så syr sammen.

Alt skal skje i et rolig og pent tempo, så det er derfor meningen at det skal ta den tiden det tar.



Ellers er dette uka for ferdigstillelser. Endelig har Buttercup/Grapevine-hybriden min blitt ferdig. Den har blitt liggende langt bak i køen og har lenge bare manglet litt på det andre ermet. Skal prøve å  få tatt bilder med meg inni, men først må jeg ha noen til å ta bilde også må det slutte å regne.

Tror jeg skal prøve å hekle litt rundt halskanten, for den er litt vid. Dessverre er den ikke vid rundt magen, der er den heller litt trang. Jeg får satse på utvidelse ved bruk, eller det mindre sannsynlige alternativet slanking.

Kommentarer

Spennende! Deilig med sånne oppturer, og med verktøy som kjennes praktisk og fornuftig (som i "makes sense", ikke som i snerpete).

Teppet blir kjempefint, bra å ha skumle planer! Her er det også(amatør)quilting på gang - nøyaktighet krever konsentrasjon, og var ikke min sterkeste side da jeg var frisk heller.

Genseren ser også fin ut, og den blir sikkert videre etter hvert. Eller du blir tynnere, det er vel ikke så usannsynlig nå som det er sommer og du har skumle planer?
Quiltefia sa…
Hei!! Så fine lapper!! Bravo!! Så flott at du har funnet dem frem!! Genseren ser også kjempefin ut!! AnneK:-)
Tovepia sa…
Så flott å få påfyll på denne måten.
Jeg har blitt ferdig med en tunika i wollmeise i kveld, og gjett om jeg er glad:O)) Ille når ting blir liggende lenge;)
Genseren så fin ut!
Her skal magen ned, går snart bare i omstendighetsklær:O))
Nyt kvelden, klem fra meg;)
Kort og Søm sa…
Nydelig farge på genserne din, og det er veldig kjekt å få gjort ferdig ufo`er... :O)
farmormor sa…
Ingenting er så tilfredsstillende som å få ferdig en ufo. Jeg "holder tommelen" for deg og gleder meg til å se ferdig resultat. Hilsen Heidi
Så fint det teppet ditt er!
Jeg har noen tepper liggende jeg også. De har ligget noen år nå, helt siden jeg ble syk. Nå håper jeg å få overskudd nok til å gjøre dem ferdige:) kanskje jeg skulle vært på et slikt kurs som du har vært på?

Jeg kom over bloggen din inne hos Huset i midten og jeg liker det jeg leser og ser. Jeg legger meg til som følger og setter deg på blogglista mi.
Ulla-Bella sa…
Høres ut som et flott kurs du har vært på. Teppet blir fint, og det var lurt og gjøre det ferdig i etapper.
Bodil sa…
Herleg flott gensar du har strikka, og kos deg med teppet framover :)
karna sa…
Artig teppe og så koselig å lese om helga di, klem
berit.. sa…
symaskinen og jeg har aldri vært venner.. ikke blir vi det heller.. men jeg imponeres stadig over andres verker : )) lykke til med teppet og genseren : ))

god natt !
Sylvia sa…
Så spennende, da!!! Et sånnt kurs kunne jeg også tenkt meg.
det blir gøy å se det ferdige resultatet av "ENERGI-teppet" ditt.
Og den lilla jakka di, ble kjempefin. Du kledde den så bra!!!
trinemamma sa…
Så hyggelig at du har overskudd til "skumle" planer :-)
Spennende! Jeg gleder meg til å se fortsettelsen!