Honeybee cardigan nr 2

Utrolig nok er jeg allerede klart å bli ferdig med jakke nr 2 til tross for min repetisjonsvegring.

Fototur til Botanisk hage i mangel på egen brukbar hage for tiden.

Lange ermer denne gangen, litt variasjon må det jo være tross alt. Siden det ikke er lenge siden jeg strikket den første Honeybee-jakka, så trodde jeg at jeg skulle huske det meste av hvordan den ble strikket.

Selve bie-mønsteret husket jeg sånn cirka, så de var det fort gjort å memorere, men da jeg kom til det punktet hvor ermer og bol skulle settes sammen var det blankt. Ikke sånn å forstå at jeg strikket uten oppskrift, men jeg husket lite av hvordan jeg gjorde det med den første. Så mye for å strikke to like ting rett etter hverandre altså.

Turen ble veldig kort, da vi ble overrasket av regn straks vi var innenfor porten!

Det jeg fikk fikset opp litt i forhold til sist var halskanten. Denne gangen plukket jeg opp flere masker rundt halslinningen før jeg strikket I-cord, og dermed fikk jeg halsåpning uten snurping denne gangen.

Vi søkte ly under et tre, før vi løp til bilen og ble skikkelig våte!
Jeg strikket en størrelse større, siden Wollmeise 100% er litt tynnere enn Wollmeise twin som jeg brukte sist. De virker like store, men det vil jeg finne bedre ut av når jeg får tak i knapper og får kneppet den igjen. Jeg er veldig fornøyd, og synes denne modellen blir kledelig på. Jeg lurer på om det skyldes elasiteten som lace-mønsteret gir, slik at den liksom former seg om kroppen, samtidig som det er litt å gå på til knappingen.

Fakta:
Mønster: Honeybee cardigan
Garn: Wollmeise 100 % merinoull i fargen Lila Ludmilla
Pinnenr 3.5
Garnforbruk: 185 gram - rett under to hesper.
Tidsforbruk: Tre uker
Prosjektside på Ravelry

Kommentarer

Helle sa…
jakken ble kjempefin. :)
Øvelse gjør mester, er det ikke det man sier. Forstår din repetisjonsvegring, men fordelen ved å gjøre det 2.gang er at man får rettet opp alt småplukk man irriterte seg over første gangen.
Pillan sa…
Nydelig jakke, og for et herligt garn. Det må jeg si, og strikke en jakke to ganger, det hade jeg ikke klart.
Selv har jeg bestemt meg og prøve flere av Bittami sine sokkmønster, artig!
Ønsker deg en fortsatt fin uke!
Pernilla
trinemamma sa…
Utrolig lekker jakke, nydelig farge :-)
Åh, den ble fantastisk! Fargen er nydelig, og den sitter veldig pent. Og du har blitt brun! Synd med høljetordneværet i dag, men sommeren kommer vel tilbake, får vi håpe.

Jeg pleier å si at fordelen med teflonsilhukommelsen min er at jeg kan lese bøker om igjen og om igjen, for jeg husker ikke noe av dem, så kanskje det er verdt å prøve å strikke ting to ganger likevel?
Smarie sa…
Lekker jakke i nyydelig farge ;o)
Bodil sa…
Nydeleg jakke, og for ein lekker farge :)
Quiltefia sa…
Hei!! Gratulerer den ble kjempefin!! Morsomme bilder også!! Ikke lett å være modell når regner begynner og hølje......AnneK:-)
Ulla-Bella sa…
Litt uflaks med været:) Men, jakken ser kjempefin ut, og den blir du nok glad i:)
Nydelig jakke, garn og ikke minst mønsteret i jakken... :O)
Denne ble fin! Flott passform og nydelig farge. Og så rask du er!
Får håpe den ikke krympet i regnværet. Ha en fin tirsdag!
Utrolig nydelig jakke. For et flott arbeid!
berit.. sa…
fy søren : ) her har jeg problemer med å holde tunga rett i munnen på perlestrikk.. tør ikke tenke på det mønstret der på pinnene : ))

Jakken ble nydelig !!
Ruth sa…
Den ble helt nydelig 9og fargen er lekker, men jeg får litt fnatt av å tenke på at noen orker strikke samme jakke to ganger. Jeg tar virkelig av meg hatten.
karna sa…
Nydelig jakke!
karin sa…
Så fin jakken din ble, jeg er sikker på at den er veldig god å ha på, ikke for tykk og ikke for tett. Nydelig farge også:o)
Mette sa…
Nydeleg. Liker godt det hølmønsteret i ermefellinga
Gitte sa…
Det er en ualmindelig smuk trøje, så jeg kan godt forstå, at du måtte igang med nr. 2.
Skøn farve også.
Ikke verst å strikke to så nær i tid, når du har repetisjonsvegring! Vel blåst og flott resultat.
Bebiane sa…
Meget smuk trøje, jeg kan godt lide det kønne mønster, der er hele vejen rundt.
skb sa…
Staseleg jakke!
Felisi sa…
Fin, fin, fin! Kan jeg spørre hvilken str du har strikket? Jeg må nok ha en str større enn deg, men da har jeg ihvertfall en viss peiling. Ligger midt mellom to str når jeg måler nemlig...