Helt umystisk

Sånn er det jo gjerne etter at mysterier er løst, da er det ikke så mystisk lenger. Jeg har løst sokkemysteriet til Bittami og har nå fått ferdig sokkepar nr 2 i vår. Det går jo nesten inflasjon i disse sokkene her, med tanke på at det har vært null par de siste 20 år.

Hva er det du driver med egentlig? Tråkker du på en stakkars søvning katt?
Fine og blå ble de, med stadig økende antall fletter nedover. Det er en høyre- og venstresokk, men det ser jeg kan bli en utfordring for jeg har de på meg feil i dag ser jeg, men på bildet er de riktige. Egentlig så er de like fine begge veier, så jeg tror jeg bare sier det er variasjon.

Er det mulig å få sove litt snart? Jeg har faktisk vært ute i hele natt!
Det eneste jeg kunne tenke meg anderledes med sokkene, var at de var litt lengre oppover leggen. Jeg kunne strikket lenger vrangbord, men siden jeg er sokkestrikkenovise tok jeg ikke sjansen på at jeg hadde garn nok. Siden det var mysterium, så visste jeg jo heller ikke hvor lange de var i utgangspunktet.

Garnbekymringen var helt unødvendig, det gikk bare med ca 60 gram på pinne nr 2.5. Noen fordeler skal man ha med å ha smale, korte føtter.

Mer på Ravelry.

Ellers, så har jeg startet på Honeybee-cardigan nr 2. Tror det var i et anfall av sinnsforvirring etter det siste mislykte jakkeprosjektet, da jeg følte for et prosjekt med stor sansynlighet for å bli bra. Jeg strikker vanligvis aldri noe to ganger, jeg har nemlig repetisjonsvegring. Første gang er spennende og interessant, andre gangen blir fort repeterende og kjedelig. Så jeg må ha vært litt bevisstløs i oppstartsøyeblikket.


Jeg kjenner kjedsomheten sige på, men heldigvis er jeg blitt ganske sta og utholdende med strikkeprosjekter, så jeg skal nok få  den ferdig. Den strikkes i Wollmeise 100% i fargen Lila Ludmila denne gangen, og fargen er nydelig og inspirerer til å fortsette.

I tillegg kom jeg til å kjøpe litt garn på Drops-salget:


Garnet ble bestilt på Strikkenett.no og de sendte gratis for beløp over 500 kr, så det var jeg jo nødt til å benytte meg av. Dessuten var de superraske til å sende, så det var dagens reklame.

Jeg har konkrete planer for alt garnet og i tillegg er det Amerika-garn som roper på meg, så jeg må bare bite tennene sammen og strikke på Honeybee-jakka, så den blir raskt ferdig.

Hvis noen lurer på hvorfor alle bildene er tatt innendørs i disse vakre vårdagene, så er det fordi det ser sånn ut utenfor hos oss:

Massivt anleggsarbeid er på gang i hagen. Det skal bli veldig bra til slutt, men foreløpig er det ikke til å tenke på å ta med garn og strikkeprosjekter ut i jord og gjørme.

Her i huset skal den yngste tenåringen konfirmeres i morgen, men selskapet skal ikke holdes i hagen heldigvis.

En god helg ønskes til alle som er innom! :)

Kommentarer

Pillan sa…
Her var det bare og ønske lykke til med både hage, konfirmasjon og nye strikkeprosjekter. Dine mysteriesoker blev kjempefine, selv er jeg ikke helt i mål enda.
Ønsker deg en riktig fin helg videre!
Pernilla
Ruth sa…
De sokkene er skikkelig fine. Jeg har sett dem flere steder og skjønner jo nå at jeg må følge bedre med på hva som foregår på strikkeforaene.

Jeg liker mønsteret på jakken også, men jeg syns du er steintøff som strikker noe så stort to ganger. Imponerende. :)

Den hagen der egner seg nok ikke til hageselskap enda nei, men det skal bli spennende å se hordan det blir til slutt. For du legger vel ut bilder?

Kos deg i helgen. Masse.
Der var dine mystiske blå sokker ferdige også! Jeg tror vi glemmer det med hva som var høyre og hva som var venstre sokk, da blir det så slitsomt å ta de på når en må tenke hver gang :D
Den Honeybee jakka er så lekker, men det ser ut til å være mye arbeid!
Lykke til med konfirmasjon!
Så fine sokker :)
Godt at du har alternativt oppholdssted inne, selv om det meste går fint - merkelig nok (erfaringsbasert..).
Hagen ser ut som alle gutters/menns drøm, særlig bruk av maskiner.. Det skal endevendes hage her også, og jeg tror enkelte( ikke meg) i heimen ser mer fram til gravingen enn andre.

Du er jammen flink som begynner på ny jakke, kjenner til det det med bevissthet i gjernings(oppstart)øyeblikket. Du står han nok av, jeg har stor tro på din stayer-evner.
Ha ei riktig fin helg!

Lykke til med konfirmasjonen!
Gratulerer hele gjengen!
sipusa sa…
Wow! Du setter i gang med enda en jakke, det er imponerende:-D Fargen er nydelig da, og jakka blir nok bra.

Og så sokkene. Jepp. De er veldig fine. Tror jeg ville forlenget både vrangborden og flettedelen før hælen om jeg skulle lage de, eller bare vrangborden? Nei si det. Fine er de altså uansett.

Garn, ja. Jeg skal prøve lacegarnet til drops, det er sikkert, men jeg får vente til juni.

Lykke til med hagen, det ser litt bomba ut for å være helt ærlig men det kan jo etter hvert bli riktig hærlig;-D
Quiltefia sa…
Hei!! De blå sokkene er kjempefine!! Og jakka også!! Jeg måtte også på en liten hamstretur til Tjorven med 30% tilbudet..... Så spennede med ny hage!! Det ser dramatisk ut!! Og lykke til med konfirmasjonen!! Det er styr mens det står på, men deilig når det er over. Ha en fin helg!! AnneK:-)
Tovepia sa…
Sokkene ble flotte, som alle Bittas mønstre. Nydelig cardigan du har begynt på, men sannelig ser det arbeidsom ut.
Jeg har selv vært på salg og kjøpt Alpakka, ikke sikker på hva det blir til ennå;)
Lykke til imorgen!!
Klem fra meg;)
Jatte sa…
Hei på deg!

Så fine sokker!
Å den fine fargen du strikker cardigan i♥♥ den blir nok kjempe lekker! Lyst å prøve meg på noe slikt etterhvert jeg også, men nå fortiden er det hekling av bestemorruter til oldemorteppe som er i fokus her hos meg :)

Ha en nydelig Lørdag, hit kommer jeg innom for inspirasjon igjen!

Klem Jatte♥
Lisbeth Bula sa…
Fine sokker! Men høyre og venstre? Vet ikke om jeg hadde klart å forholde meg til den sånn en mandags morgen i full fart. Hihi.
Lykke til med konfirmasjonen! Og hagen blir spennende å se. Til slutt
Helle sa…
Så spennende med sokker man ikke aner hvordan kommer til å ende opp som.

Føler det samme rundt å strikke noe 2 ganger. Antageligvis derfor jeg synes arm nr 2 er et ork å komme igjennom. Så dette var sprekt. Fargen var som du sier lekker, så da får vi satse på at det er ispirasjon nok til å fullføre.

Til lykke med konfirmanten i morgen.
strikkedilla sa…
Så fine sokker. Cardiganen ser ut til å bli veldig fin.
Innestemmen sa…
Fin-fine mysterier på føttene der.

- og lykke til med konfirmasjon, sikkert best å ha det innendørs ja, eller et annet sted he he. God helg
Mvh Siv
Iselin sa…
Sukk! Så vakre sokker, nydelig farge! For ikke å snakke om katten din, den var pen den! God helg!
Flotte sokker og morsom Persille!

Fint garn (går nok en bestilling fra meg til uka, ja) og den jakka kommer til å bli kjempefin!

Spennende med totalomveltning i hagen - det skulle jeg gjerne gjort også, men det får holde med mannekraft her foreløpig.

Masse lykke til med konfirmasjon!
berit.. sa…
flotte sokker.. nydelig katt.. den påbegynte jakken likeså.. garnet en drøm.. det blir nok hagen også.. når du får den ferdig : )

De beste ønsker for dagen i morgen !
Ulla-Bella sa…
Flotte mysteriesokker:) Ja, det er jammen godt dere ikke skal ha festen i hagen. Men, om litt tid blir det sikkert en oase der:)
Sylvia sa…
Jammen er du tøff, som begav deg ut på mysteriesokker, hvis du er som meg, og ikke er glad i sokkestrikking ;)
Like tøff er du også med jakke nr 2 i samme mønsteret. men jeg er litt sånn jeg også, skjønner du. Egentlig så sitter jo mønsteret bedre på 2 runden, og er det noe men vil forbedre/forandre på, så gjør man det da.
Har vært på garnsalg, jeg også, men slapp å bestille. Jeg strikker en Camomille (Dansk dille på sjal) av Lace-garnet, sammen med Kid silk. Eneste aberet var å nøste opp 800 meter.........det surret seg også for meg.... :( Men jeg er snart i mål, og sjalet vil bli en favoritt!!! farge? Sort, av alle ting! God søndag!
Torunn sa…
Sokkane dine vart kjempefine!! Mykje flott du har handla på salget og. ;)
Regina sa…
Suas meias ficaram lindas. E seu gato é muito fofo. eh bjsss