Jakkekrisen er avblåst

Det er mulig jeg krisemaksimerte en liten smule i innlegget der jeg hadde vasket Honeybee-jakka mi, men den virket altså gigantisk i våt tilstand.

Jeg er ikke morsk, jeg bare myser mot solen!
I tørket tilstand har den heldigvis tatt seg litt sammen bokstavelig talt. Den er blitt 6-7 cm lengre, men i grunnen så er det mer passe lengde nå. Den har også blitt litt videre, og det er jeg veldig glad for, siden den ellers ville vært for trang. Nå tror jeg den er ganske passe, det vil jo vise seg når jeg får tak i knapper.


Det jeg er minst fornøyd med er halskanten, som snurper. Derfor bestemte jeg meg for å gjøre det på nytt og plukke opp flere masker. Som sagt så gjort, og resultatet ble at den snurper like mye, hvis ikke mer! Så nå angrer jeg jo selvfølgelig at jeg gjorde det om igjen.

Nå får jeg bare leve med snurpingen, siden jeg ikke har tro på at det blir bedre hvis jeg gjør det enda en gang. Jeg skal prøve å presse litt med strykejern og se om det har noen effekt.

Der tok vinden tak i jakka...
Siden jeg fortsatt er alene hjemme, må jeg ta bildene selv. I dag satte jeg opp stativ ute på gårdsplassen. Selvfølgelig var naboen ute, og jeg følte meg ganske toskete der jeg løp fram og tilbake og tok masse bilder av meg selv.

Fakta:
Mønster: Honeybee-cardigan av Laura Chau (Ravelry-lenke) 173 stk har strikket denne.
Garn: Wollmeise twin i fargen Frosch
Forbruk: 2 hesper á 150 gram inkludert prøvelapp. Kun noen få gram til overs.
Pinner: Harmony wood nr 3,5
Tidsforbruk: ca to uker.
Prosjektside på Ravelry

Ellers så kommer familien tilbake i kveld og det skal bli veldig koselig. Det betyr også at det er en del å gjøre i dag. Det må ryddes og bakes og middag skal de jammen ha også. Det er best jeg setter meg ut i sola litt, mens jeg har tid.

Ha en fin dag! :)

Kommentarer

Så bra med lykkelig slutt på påskekrimen! Selv om halsen snurper seg (ikke at jeg ser det på bildene, men?) Kjempestilig er den!
Brit sa…
Jeg er dypt imponert over denne vakre jakka. Gratulere med flott produkt og jeg håper du får stor glede av den:) Fortsatt god påske:)
Puh! Det var jammen godt, må innrømme at jeg har vært bekymret for at den fine jakka ikke skulle passe til deg.
Det gjør den heldigvis, ikke bare passer, den er kjempestilig! Syns halsen ser veldig fin ut i fra mitt sted, og mønsteret er nydelig! Gratulere med nytt fint plagg! Du er jammen flink som både baker og lager middag til de som kommer tilbake fra utlendighet.. Spennende å se om de har med bygaver!
klem og ha en fin dag!
Helle sa…
Hei Vibeke, her var det både mye fint og inspirerende. Jeg har lagt meg til som følger av bloggen din for her har jeg lyst å komme tilbake på besøk. fortsatt god påske :)
Kludemutter sa…
Sikke en sød og feminin trøje.
Farve spillet i den er super flot.

yt
Kort og Søm sa…
...*ler*...ja, nabo`n lurte nok litt på hva du drev med.. :O)
Har hatt samme opplevelse her, med bildetaging på felles gressplen..*ler*..flere nysgjerrige naboer som littet litt ekstra!
Nå syns ikke jeg at snurpen i halsen sys så godt jeg, og jakken har en utrolig flott farge!
Godt krisen ikke ble så stor som først anntatt!
Skulle ønske jeg var like flink som deg, som tryller frem det ene etter det andre fine strikkeprosjektet!
God søndag,
klem Fredrikke
LivM sa…
Jeg synes jakken ble utrolig flott. Ergerlig med den halsen (men jeg ser det jo ikke!). Kanskje du kan strikke på noen omganger, eller hekle?
Damasken din ble lekker.Den ligger i køen min! Ha en fortsatt fin påske!
karna sa…
Jakka ble lekker!! Og er bare rå til å strikke jakker ,-) Godt en fortsatt ikke er voksen når en driver og tar bilder omtrent som en fjortis. Kos deg i sola men du kan, klem
Nå sitter'n som støpt, vettu! Og fargen er herlig.

Sjalet i forrige innlegg er også imponerende. Det burde nesten brukes sammen med rosa rose - det var virkelig prikken over i-en!

God påskeinnspurt!
Tovepia sa…
Jakka så perfekt ut!!
Synes av og til det er vanskelig å strikke til seg selv, men de brasene er du virkelig god på!!
Nyt hjemkomst og siste del av påska; klem fra meg;)
Beate sa…
Jakka er kjempe flott! Må vurdere å lage meg ei sånn en gang :) Mye fint nedover her også. Takk for titten, jeg kommer nok snart tilbake!
Hanne sa…
Den jakka var bare sååå kul altså. Du kledde den kjempe godt :D
Sylke sa…
Wow, så flott den ble! Jeg ville ikke tenkt så altfor mye på halskanten - det synes i alle fall ikke så godt på bildene at den snurper ;)

Ha en fortsatt god påske. Klem
Arielle sa…
Jeg synes jakken din ble bare utrolig flott.
Du kledde fargen.
Den ble jo helt nydelig da!
Den ble jo helt nydelig da!
Mette sa…
For ei flott jakke. Den snurpinga ser ikkje eg, men det kan vera irriterande nok å vita det sjølv. He, he, ser deg og naboen for meg.
Ravenhill sa…
Den ble jo såååå flott!!! Du er utrolig flink og raskt! Det var gøy å få sett deg i gang med armene førrige uke og nå ferdig! Gratulerer! Det ser veldig pen ut på deg. Gleder meg å se hva du finner på neste og tror at jeg ble inspirert av deg til å lage en honeybee genser også. :)
Emily
Nyyydelig!
Den sitter som støpt til deg og fargen er super :-D
Quiltefia sa…
Hei!! Jakka ble helt super!! Jeg liker også fargen kjempegodt!! Nå blir det spennede å se om du får noe gøy fra Amerika!? Jeg lo litt for meg selv av den fotograferingen. Men hva skal man vel gjøre. Jeg tasser også rundt her i nabolaget med noe under armen som må tas bilder av, men de får bare lure........ Nå er jeg hjemme i Oslo. Satser på å få ryddet i hagen imorgen!! AnneK:-)
sipusa sa…
Synes halskanten er fin jeg, tror den ville blitt slaskete hvis den hadde vært for løs? Se på bildene! Den ser ypperlig ut, som resten av jakka:-D Kjempefin ble den!
Lisbeth Bula sa…
Jakka ble veldig bra ser det ut som! Passe lang også. Snurpingen kan jeg ikke se på bildene. Og blås på naboen som ikke forstår seg på blogging og hva man må gjøre for å tilfredstille strikkevenner på nett (:-D )
Pillan sa…
Har nettopp mld meg på mysteriesokkene på hobbyboden og kom da innom bloggen din.
Nydelig jakke!
Denne sitter kjempefint på deg og fargen er herlig vår.
Må se meg litt rundt på bloggen din på allt det andre fine du har laget.

Ha en riktig fin påskeslutt!
Pernilla
Sylvia sa…
Jakka ble kjempefin!!! Og godt for deg at den krympet til riktig strs også! Bra jobba, Vibeke.
Torunn sa…
Nydeleg!! Den sit utruleg flott og ein kjempeflott farge.
Hilde C. sa…
Gratulerer med ferdig jakke! Jeg syns den ser lekker ut, og sitter helt perfekt på deg :-)
trinemamma sa…
Så bra at den passer:-)
Har sendt mage positive tanker.
Lekker ble den! absolutt!
Gitte sa…
Det var da godt at krisen er afblæst, for det er en super sød trøje. Jeg er vild med mønsteret.
Og farven er skøn.
På billedet ser kraveb også helt perfekt ud.
Vanella sa…
Den må du være fornøyd med, ja!
Du er så fin i den at!
jannelea sa…
Fiiiin ble den!
Krisen avverget med glans!
Jeg syns fargen er flott!
strikkedilla sa…
Den jakken var nydelige. Du kledde den godt. Sjalet under var også nydelig.
Strikkelise sa…
Så bra den tok seg sammen! Den ble jo kjempelekker på.
berit.. sa…
helt nydelig !!!! skulle ønske jeg fikk til slike mønster..