Damask er ute av huset - omsider!

Nå er heldigvis ikke Damask navnet på et av barna eller kjæledyrene, de er ikke kastet ut enda. Damask er som sikkert mange vet navnet på et sjal designet av Kitman Figueroa. Mitt Damask-sjal ble ferdig i februar og det er ikke bokstavelig talt kastet ut, men gitt bort som gave.

For en gangs skyld har jeg kjøpt fin gaveeske istedenfor å rote i skuffen etter en rest av noe innpakningspapir.

Endelig fikk jeg gitt bort sjalet til søsteren i anledning jubileet hennes, som egentlig var for over en måned siden. Hun ble veldig fornøyd heldigvis. Jeg har skrevet om sjalet tidligere, og det ser altså slik ut:

Strikket i en tråd Fin fra Du store Alpakka og en tråd Silk Lace fra Hedgehog Fibres
Jeg har altså ikke sittet alene hjemme i dag, men vært i selskap og fått servert deilig mat og drikke. Været har vært helt utrolig fint her på Østlandet. Vi har sittet ute og spist og kl 21 var det fortsatt nesten 18 grader!

Ellers har jeg vært flink og ikke startet på nye prosjekter, men fortsatt på genseren. Det har lønt seg, for nå er faktisk bolen ferdig.


Den ble ganske ettersittende, men den vider seg nok litt i bruk så da går det seg til regner jeg med.

I morgen blir det prøving av Honeybee-jakka, så da blir det spenning i heimen her.

Ha en fortsatt fin påske! :)

Kommentarer

Quiltefia sa…
Hei!! Det sjalet er det vakreste som kan strikkes tror jeg!? Jeg har mønsteret men når??????
Du gambler igjen på at genseren vier seg ut i vann!?:-))
Du er en optimist det skal du ha, eller så er du utrolig dyktig på beregning!! Dvs en god strikker!! Fortsatt god!! Påsk....... AnneK:-)
Nena sa…
WOW, det var sjalet var nydelig, utrolig flott arbeid :-) Fortsatt god påske :-)
karin sa…
Vakkert! For en gave!
Heldige den som fikk det:)
Ha ei fortsatt god påske.
amylin sa…
Nydelig sjal og den genseren ser ut til å bli flott også!
Kludemutter sa…
Et meget fint sjal ;)
Måske man skulle købe mønstret til samlingen.

Fin æske at pakke det i, så kommer der rigtigt til sin rette.

Yt.
Kort og Søm sa…
For en fin gave, et nydelig sjal!
Vi satt også ute til langt på kveld i går, nesten sommertemperatur :O)

God påskeaften,
klem Fredrikke
Tovepia sa…
For en flott gave!!..sjalet var nydelig! Litt av en jobb dette.
Genseren sitter jo som støpt på deg, den blir direkte lekker!
Her har påskekiloene rast på, så jeg må ha hatt denne adskillig større rundt midja:O)
Kos deg videre i påskehelga, og klem fra meg;)
Merete sa…
Stort arbejde, du har lagt i det fine og imponerende flotte sjal. Fortsat god påske.
Det er fremdeles et av de vakreste sjal jeg vet! Utrolig flott, og vakkert presentert i gaveeske.
Sjalet er fantastisk flott, jeg lurer stadig på om jeg skal strikke ett til. Heldig søster!

Genseren ser da veldig lovende ut? og jeg venter spent på jakkeføljetongavslutning i morgen!

Her blir det tidlig kveld i dag, tror jeg - tog, storstilt mathandling og familiehygge tar på! Og ikke fikk jeg strikka stort heller... Men det skal jeg nok få tatt igjen de neste dagene!

Kos deg videre i finværet!
Sylke sa…
Stadig nye prosjekt fra deg :) Sjalet ble kjempefint. Ha en fortsatt god påske!

Klem
Knitgirl sa…
Det er det nydeligste sjalet jeg noen gang har sett!!!