Olja lyn

Jeg fortsetter med små prosjekter og denne gangen er det et så lite at det veier mindre enn 15 gram. Overskriften kunne henspilt på at arbeidet gikk raskt unna, men det er faktisk navnet på mønsteret.


Da jeg så mønsteret til sokkene Olja Lyn på bloggen til Pinneguri falt jeg pladask. Siden jeg kan handle raskt bokstavelig talt når det gjelder strikketilbehør, ble mønsteret straks kjøpt inn.

Nå er jo dette et sokkemønster, men som forrige innleg viste har jeg ikke de beste erfaringer med å strikke noe i par.

Siden min nylig ankomne, sterkt forsinkete julepresang-iPhone sårt trengte et etui, var det en fin måte å få prøvd ut mønsterborden på. Det geniale er jo at det er nok med en!


Til dette lille prosjektet fant jeg fram to garnrester i Wollmeise, i fargene Der Letzte Versuch og Frosch.

Oppskriften til selve etuiet, har jeg også funnet hos Pinneguri. Jeg la opp 46 masker, siden jeg strikker løst og ville bruke pinne 2,25. Til opplegget brukte jeg Judith's magic cast on, som er vanlig å bruke til tå-opp-sokker. Da strikkes etuiet nedenfra og opp, og det blir ingen søm nede.

For å få en liten åpning, som iPhonen ikke detter ut av, brukte jeg pinne nr 2 og 2x2 rib i toppen. Det virket fint, mobilen ligger trygt og godt i etuiet sitt.

Hvor praktisk det er i bruk når displayet ikke synes, vet jeg strengt tatt ikke enda. Satser på at det går greit å lirke telefonen ut når det trengs.

Et raskt og morsomt prosjekt var det hvertfall. Nesten gratis også, siden det gikk med i underkant av 15 gram restegarn. Det "verste" er at jeg har det perfekte garnet liggende til å strikke selve sokkene også. Kanskje jeg har et nytt halvårsprosjekt her og kan få nye sokker til vinteren igjen? :)


Prosjektside på Ravelry

Kommentarer

Ulla-Bella sa…
Kjempeflott. Både fint mønster og fargevalg:)
Kort og Søm sa…
Ja, dette var kjempe flott!
God onsdag,
klem Fredrikke
Lunamon sa…
Ja de sokkene til Pinneguri er bare utrolig flotte og dette var en super ide. Fargene er helt i min gate DIGGER dem!
karin sa…
Nydelige farger og nydelig mønster!
Jeg synes du skal driste deg til et par sokker med det samme;)
Wenche/chawo sa…
Den var flott.Herlig mønster og farger.
Quiltefia sa…
Morsom liten sak!! Mønsteret ser fristende ut!! Var det så morsomt at du kan tenke deg å strikke 2!! sokker?? AnneK:-)
torirot sa…
Flotte farger! Og mønster! Jeg vurderer faktisk å strikke et par (!?)sokker... Vi får se.
Torunn sa…
Kjempeflott,- både fargar og mønster.
Stilig! Skulle helt klart strikket sokkene hvis jeg var litt flinkere på å strikke mønster... Men det kan jo du, så da er det vel bare å sette i gang?
berit.. sa…
kjempeflott ! er litt lessen på å prøve meg på slike mønster :)

ha en hyggelig kveld :)
Ruth sa…
Schtilig etui. Det der med sokker er litt rart det - og du bør være forsiktig - plutselig så våkner man midt på natten med en intens trang til å strikke sokker. Det gir seg som regel for en stund når man har strikket en 8 - 10 par på rappen. Men så begynner det på igjen etter en stund. Du har fått tendensene - jeg er helt sikker. :)
Moan sa…
Olja lyn-mønsteret er flott! Og så lurt å bruke det til en SLIK sokk!
Nice!
Sylke sa…
Kjempetøff fargekombinasjon og flott mønster!

Ha en fin dag! Klem :)
Hilde C. sa…
Den ble lekker :-)
Mette sa…
Så utruleg knæsj, vakker fargekombinasjon!!!! Eit blikkfang
Skautrollet sa…
Kjempeflott lite trekk. Har kikket på dette sokkemønsteret og synes det er kjempefint. Men man rekker ikke å lage alt man synes er fint, dessverre....
Fru Tunheim sa…
jeg har sett litt nedover i bloggen din og bobler i glasset utendørs i snøen ser da unektelig trivelig ut...