Ishbel - sjal nr 8830

Jeg syntes det hørtes mer inponerende ut med sjal nr 8830 enn nr 2 av 11.

Ravelry er det faktisk over åtte tusen som har strikket Ishbel, og jeg er ca 8830 i rekken. Som vanlig er jeg ikke tidlig ute, men jeg er hvertfall sikker på at mønsteret er gjennomprøvd etter så mange strikkete sjal. Dessuten over åtte tusen kan vel ikke ta feil om at det er et fint heller?


Sjalet ble påbegynt på Thailand-ferien, men ble lagt til siden til fordel for vesken i forrige innlegg. Nå har jeg imidlertid fått gjort det ferdig, og dette er et ganske enkelt og lettstrikket sjal. Mønsteret lærte jeg meg aldri utenat, men det gikk ganske fort likevel.


Dette sjalet kan strikkes i flere størrelser, og jeg valgte å bruke den største oppskriften på den glattstrikkete delen og den minste på lace-delen. Jeg har planer om å strikke en ny Featherweight-jakke i resten av garnet, så da ville jeg gjerne ha igjen litt av hespet, så jeg har 2 hele pluss litt for sikkerhets skyld.

Skulle jeg plutselig få det for meg, kan jeg faktisk legge ut på skitur med matchende sjal og ski!
Sjalet er strikket i Wollmeise 100% i fargen Lila Ludmilla, og det må være en av mine absolutt yndlingsnyanser av lilla. Hvis det er mulig å velge i det hele tatt da....

Fakta:
Mønster: Ishbel
Størrelse: Stor glattstrikk, liten lace
Pinnestørrelse: 4
Garn: Wollmeise 100% Lila Ludmilla
Åpen prosjektside på Ravelry

Kommentarer

Kort og Søm sa…
Du blir helt klart den stiligste i skiløypen...*ler*..
Men for et nydelig sjal, i et veldig fint garn!
God lørdag :O)
Åhhh! Kjempelekkert! Og Featherweight i den fargen kommer til å blir veldig stilig. God helg videre!
Ulla-Bella sa…
Kjempeflott sjal, og det er jo viktig at skia står i stil:)
Nydelig sjal, har kikket på det mange ganger og har det vel under favoritter også!
Likte veldig godt vesken din under..., den står skikkelig i stil til sajlet!

Go'kveld.
Jane sa…
Fantastisk lækkert sjal :-)
Sylke sa…
Det ble et flott sjal - ser luftig og lett ut. Ha en god helg!

Klem
karna sa…
Så nydelig sjal, lekker farge. Artig veske og fint det andre sjalet også, men katten var absolutt ALLER finest ,-)
Håper dere fikk en fin tur og ha ei fortsatt fin helg
Lisbeth Bula sa…
Helt lekkert! Ha en fin helg videre!
Quiltefia sa…
Hei!! Det er aldeles nydelig!! Fantastisk farge!! Du er flink!! Jeg skal si ifra, når jeg får hodet over vann igjen mht jobb. Jeg vil gjerne strikke med deg!! Vi begynner med opptak om en uke, men når ting går seg til, får jeg tid!! Fortsatt fun helg!! Annek:-)
Judith sa…
Nydelig farge. På skia og;-)
Nitus sa…
Kjempelekkert sjal i en nydelig farge og garn.
Bodil sa…
Så nydeleg, og så flott farge :)
Tebasile sa…
Lekkert sjal i herlig farge. Og det er jo stas å ha ski og sjal som matcher.
Sylvia sa…
"Berre lekkert!" og jeg har et sånnt Ishbel sjal selv, men strikket av en venninne. Og jammen har jeg ikke et sånnt garn liggende også, fått av den samme venninnen.......
Har planer om å strikke dette Ishbel sjalet jeg også, men nå er det HAKKING som er så gøy!!!
karin sa…
vakkert!! Så er jo Wollmeise-garnet utrolig flott også da:))
Liker så godt tvinninga på det..og fargene da! Jeg ble ferdig med mitt sjal jeg også, takket være deg. Tusen takk igjen:))
Så flott!!! Og herlig farge!
Jeg har også strikket Ishbel - men det har datteren fått, og jeg vil ha et selv også, så det får bli ett av årets prosjekter.
Ha en fin søndag!
Gitte sa…
Utrolig flot! Ikke så sært at der er så mange, der har strikket det.

Smukt mønster, smuk farve.
Moan sa…
Det ble nå bare lekkert!
Marianne sa…
Nydelig sjal og nydelig farge! Jeg har strikket Ishbel jeg også, men det er gitt bort. Kanskje jeg må strikke et til meg selv også?