Sjal 1 av 11 i 2011

Jepp, jeg er med i år også på 11 shawls in 2011 på Ravelry. I fjor var det ti sjal i år er det 11 siden det er 2011. I blant lurer jeg jo på om det har rablet for meg, og nå er sannsynligheten større enn noensinne for at det er tilfelle. Hva i all verden skal jeg med elleve sjal, jeg strikket jo ti i fjor?

Til mitt forsvar må jeg si at medlemskapet på fjorårets along, automatisk gikk over i årets along så jeg er passivt påmeldt hvis det kan være en unnskyldning.

Årets første sjal har jeg så vidt vist fram før, for det er fortsatt Herbivore-sjalet vi snakker om, det er ikke lynstrikking her i huset for tiden.


Dette sjalet gikk ganske raskt og greit unna. Mønsteret er logisk og greit bygd opp, så jeg klarte meg rask uten oppskrift. Noe jeg synes er veldig deilig. Vridde vrangmasker var litt plundrete, men det gikk greiere etterhvert som jeg fikk øvelse.

Størrelsen på dette sjalet er sånn at det er greit å slenge rundt halsen, som et litt stort skjerf.

Jeg var spent på om sønnen ville ha dette sjalet/skjerfet og det viste seg at det ville han ikke. Muligens var det fordi jeg kalte det sjal i steden for skjerf, og gutter bruker ikke sjal. Den militærgrønne fargen hjalp ikke, det var ikke for menn etter hans mening. Han fikk også god støtte fra mannen i den saken.


Så da blir det vel til at jeg må ofre meg å bruke det selv, eller putte det i gaveboksen, som forøvrig ikke finnes.

Fakta:
Mønster: Herbivore av Stephen West (Ravelry-lenke)
Garn: Wollmeise 100% i fargen Vorsters Glück (Garn fra lager, flink jente :))
Garnforbruk: 105 gram
Pinnestørrelse nr 4
Åpen prosjektside på Ravelry

Sjal nummer to er på pinnene, men det har ligget pent pakket ned siden flyturen hjem. Nå er det andre prosjekter på pinnene. Forhåpentligvis blir likevel snart sjal to av elleve ferdig før alt for lang tid har gått. Videre har jeg planer om tre sjal som skal bli gaver, så da er vi oppe i fem. Da er jeg nesten halvveis, og da er vel resten bare strake veien?

Det blir nok ikke et stort nederlag om jeg må kaste inn håndklet eller pinnene i denne alongen i år, men foreløpig er det jo fortsatt januar så hvem vet?

Ellers er det veskestrikking som er på tapetet her for tiden, i litt odde farger. Det blir spennende å se om det blir brukelig, bilder følger etterhvert.

Jetlaget begynner også å gi seg, og i dag sov jeg helt til 04.45, noe som faktisk så utrolig det enn høres ut er enn stor framgang. Kveldene er fortsatt lange, og trøttheten siger på sånn i åttetiden og resten av kvelden går med til å holde seg våken. Energien er likevel bedre enn før turen, så jeg skal ikke klage så veldig masse.

Ha en fin kveld! :)

Kommentarer

wims sa…
Knallfint sjal. Og for en herlig grønnfarge :O)
Ruth sa…
Jeg er omtrent haklveis i Herbivore. Det er jo skikkelig lekkert -jeg har så sansen for West sine sjal. Og mannfolk er rare. Barnet går rundt med Clockwork, men det er kanskje fordi jeg kalte det skjerf. ;)
Sylke sa…
Sjalet ditt ble fint! Har jo latt meg smitte litt av sjalene dine - bare at jeg hekler dem istedenfor å strikke. Men så mange som du kommer jeg nok aldri til å lage ;)

Ha en fin kveld! Klem
Quiltefia sa…
Hei!! Jeg er imponert over at du går på 11 nye!! men sjal er veldig brukelig da!! Enig med sønnen din!! Heller et grovstrikket sjerf!! Jeg selger inn Ravelry for alt det er verdt!! Men det er mange som synes det er skummelt med mønster på engelsk!? Vi har faktisk et gansk morsomt forum når det kommer til strikking på jobb, selvom vi sitter jo ikke der å strikker.... Det skulle tatt seg ut. Men på lange vakter i helgene og sånn, er det tid. Er det ikke deilig at dagene blir lengre?? Jeg venter på vår!! AnneK:-)
Quiltefia sa…
Jeg glemte å si at dette sjalet var kjempefint!! AnneK:-)
Judith sa…
Kan man få for mange sjal?
Dette var veldig fint!
Pfft - feige menner! Men(n) sånn er det, og sånn er min også... Fint var det, uansett! Er lysten på å prøve et Stephen West-mønster.

Og 21 sjal på to år er vel bra? Det er i hvert fall veldig velkomne gaver (til rett person/kjønn), siden det er lite sånt å finne i butikkene.

Godt å høre at formen er bra etter ferien, tross jetlag! Lykke til med neste hestekur!
Ulla-Bella sa…
11 sjal er mange, men flotte gaver er det jo. Ditt grønne du viser her er kjempefint:)
Moan sa…
Er jo litt Stephen West-fan, så jeg liker det godt!
Hjelper det ikke å si at det er kult å være tøff?

Ha en flott helg!
Nydelig sjal! Nei, de gutta har sine meninger om hva som kan brukes av strikkesaker! Jeg har nettopp et Stephen West sjal ferdig jeg også. Tror ikke jeg tør satse på 11 sjal, men det blir nok noen fler fra meg også i løpet av året. Sjal er så morsomme å strikke.
Skautrollet sa…
Menn vet ikke alltid sitt eget beste. Tenk å si nei til et så fint sjal (skjerf) da.
Jeg fikk et Herbivoresjal til jul av en venninne. Det har jeg brukt mye.