Ramsalt

Havet her i Thailand er ramsalt. Det unngikk vi ikke å oppdage da brenningene slo over oss med stor kraft, da vi kastet oss ut i de ville vover.


Vannet er varmt og fint, og dermed kan selv en frysepinne som meg være uti lenge og leke i bølgene.


Innimellom all ferieringen, har jeg faktisk fått tid til å fullføre Herbivore-sjalet. Litt krøllete i ublokket tilstand.

Dette sjalet skal kunne brukes av menn, og siden fargen også er ganske militærgrønn håper jeg på å få avsetning på dette hos den mannlige delen av familien. Det blir ikke mannen, det har han sagt klart i fra. Kansje sønnen er tøffere?


Et nytt sjal er allerede påbegynt, dette skal bli et Ishbel-sjal. Det har først et glattstrikket felt, også er det en lace-kant nederst. Lenking blir det først når jeg kommer hjem til pc-en igjen.


Ellers koser vi oss så godt vi kan, og jeg synes vi begynner å få teken på det nå.

Posted using BlogPress from my iPad

Location:Kamala, Thailand

Kommentarer

Merete sa…
Fine ting du strikker på. Der ser dejligt ud ved stranden i Kamala.
Ulla-Bella sa…
Nydelig sted dere er på:) Skjerfet ble flott.
Jon Lahlum sa…
Her er det sur sno og lett snø. I morgen meldes sju varmegrader. Kos dere i saltvannet dere!
Sylke sa…
Kos deg i varmen med bading og strikkeprosjektene dine! Det lilla sjalet blir sikkert kjempefint!

Klem
Det vannet så nitrist ut, vet jeg!

En eller annen mann bør være tøff nok til det sjalet, det er jo kjempestilig!
Å så herlig, og så heldig du er som kan nyte sol, varme og bading:) Kos deg!
Skautrollet sa…
Ser ut som om dere har det supert. Her snør det igjen og er 6 kuldegrader. Men jeg liker i grunnen vinteren jeg :))
Koselig med strikketøy på ferie også. Har alltid med meg håndarbeid på ferie.
Ruth sa…
Nei nå altså. Jeg vet ikke om jeg vil legge igjen noen kommentar i det hele tatt. Leke seg i bølgene!!! Hrmpf!! Så da kan vi andre bare sitte her i pøsregn og tåke med is på veiene da liksom? Nei! Jeg har bestemt meg, jeg vil ikke legge igjen noen kommentar. Jeg vil ikke si at jeg syntes sjalet ble lekkert heller.

Jeg skal rett og slett overse hele blogginnlegget. Leke seg i bølgene. Pøh!! Bare vær sånn du.
Maria sa…
Så utrolig koselig med reisebrev. Her sitter jeg i Trondheim med noen få plussgrader og regn,men det har sin sjarm det også.

Kos dere videre i varmere strøk,det gjør godt for kropp og sjel.
Sukk, ser deilig ut...!
Vi har varmegrader her i dag også, men bare noen få stykker. Og det er fortsatt is på sjøen...
Flotte sjal! Kos dokker!
Nei du makaløse - SÅ moro å få være med på ferie!! Så flink du er Vibeke!! IPad blogging - du milde bølgeskvulp altså :))
Kos deg en hel haug og ha det BONG :))
God ferie videre - alt godt ønskes deg!!
Varm turklem fra Lokki
skb sa…
Ser ut som ferien er toppers :)
Moan sa…
Det er rart at guttene ikke vil ha skjerf som ikke er rektangulære.
Hva er galt med Herbivore? Fint er det, kult er det, og varmer gjør det!
Selv skal jeg strikke Clockwork til Mannen... :-)