Klar for langtur

Den ganske nyervervede iPaden er hvertfall klar for langtur.


Ipaden har fått et ulltrekk (selvfølgelig), strikket i en rest Wollmeise 100% merino i fargen Taube WD. Det gikk bare med 45 gram til denne herligheten.

Oppskriften er enkel: Jeg la opp 100 masker på pinne 2,5 og for anledningen lærte jeg meg Judith's magic cast on. Det er en oppleggsmetode som brukes til tå-opp-sokker også, og det blir ingen "skjøt" nederst.

Det ble det magisk nok ikke nede på iPad-etuiet heller. Etter å ha lagt opp, var det bare å strikke rundt på rundpinne til trekket var langt nok også avsluttet med ca 3 cm ribbestrikk på pinne 2. Hele lengden er ca 28 cm.


Det er imidlertid ikke bare iPaden som skal utrustes for langtur, mannen og jeg skal også få være med. I morgen går reisen til Thailand for to uker, vi skal på (veldig) forsinket bryllupsreise.

Jeg gleder meg mest, men gruer meg litt også pga svingende form og lang reise. Planen er å ta det med ro, så sjansen er stor for at det går bra.

Jeg må si jeg føler meg veldig urutinert med å pakke til mer enn en ukes tur. Attpåtil er det min første reise utenfor Europa. Trenger jeg virkelig å ha med alle klærne i sommergarderoben? Haugen jeg har funnet fram tyder på det. I tillegg klær for ikke så varme dager, ullsjal og ulljakke.

Sko til hver anledning må til selvfølgelig og hvor mye garn trenger man egentlig for to ukers ferie i 30 varmegrader. Erfaringene sier at strikkingen blir laber når det er så varmt, men tenk om? Ergo må det med nok garn for sikkerhets skyld, og det blir jo noen nøster.


Bøker må selvfølgelig med, tenk hvis vi ikke gjør annet enn å lese. Den store skrekken er å gå tom for lesestoff. Det må ikke skje, så minst tre bøker må med.

iPaden er også lastet opp med strikkeoppskrifter, spill, magasiner og jeg bør vel kjøpe en e-bok også, sånn for alle tilfelles skyld.

I tillegg kommer også alle de lure tingene som må med til en slik tur, ladere, adaptere og en hel rekke andre ting.Yr.no har for sikkerhets skyld varslet regn i en uke, så paraply er sikkert lurt. Selv om jeg er sikker på at Yr varsler feil! Regn du liksom, makan!

Kofferten ser ikke overraskende litt liten ut i forhold til tenkt mengde reiseutstyr. Jeg pakker så man ikke skulle tro det var mulig å kjøpe noe dit vi kommer. Dessuten blir det jo  ikke plass i kofferten til å kjøpe med noe heller så det blir jo selvoppfyllende.

Viktige problemer som må løses i heimen her i dag med andre ord ;-)

iPaden skal som sagt med og det er internettilgang på hotellet visstnok, så kanskje det blir et blogginnlegg underveis også. Hvis ikke så sees vi om to ukers tid! :)

Hei så lenge!

Kommentarer

Ulla-Bella sa…
Så flott trekk til Ipaden:)
Quiltefia sa…
Supert trekk til i-paden!! Min kjære har blitt utrolig glad i sin!! Men han har ikke strikket trekk:-) Ha en fantastisk ferie!! Ikke ta med deg veldig mange ull jakker!! Antagelig er det bare på flyet du trenger det!! Du trenger de tynneste sommerklærne du har!! Vi norskinger skjønner ikke at det er varmt om natta også!! Kos deg masse!! Vi skal passe på snøen til du er tilbake!! Jeg ble typisk syk da ferien var ferdig, så nå sitter jeg å synes litt synd på meg selv..... Men det er bare en ganske alminnelig forkjølelse..... Klem AnneKari:-)
Heldig, du, med både iPad og ferie i varmen! Det blir sikkert finfint! Det gjelder bare å huske å sette seg ned når man har sjansen, og la mannen holde plassen i køen :)

Jeg har funnet ut at tynne sommerklær er så lette å skylle opp og tørker så fort i varmen at litt resirkulering er vanligvis mulig.

Ellers holder jeg med deg i ullplaggene - satt på Kreta i over 30 varme med ullsokker på i høst, jeg :) Og strikket på et par til...

Riktig, riktig god tur!
Moan sa…
Da er iPaden klar for tur, og håper dere også er det!
God reise!
Ruth sa…
Fin Ipad. Guri såspennende med langtur. Jeg har aldri vært der og er derfor veldig misunnelig. Hvis jeg strikket makan trekk til meg selv kan jeg få bli med da? Ikke det nei - vel, bare vær sånn du. :/

Jeg får si som mannen min alltid sier til meg når jeg pakker; Det er sikkert butikker der også hvor man får kjøpt ting. Ta med deg bankkortet.

Kos deg helt utrolig masse.
Lisbeth Bula sa…
Å, du blir borte, jo! God tur og ha det kjempeflott, men blir jo hyggelig hvis du kommer med et blogg innlegg mens du er der :-)Fint IPad trekk. Høres ut som du har husket det "essensielle"!
mimouna sa…
Fint trekk! I grunnen er det en lur kamuflasje også, for det røper ikke hva som er inni og frister dermed ikke folk med litt for lange fingre.

Ikke pakk for mye! Du kommer garantert til å trenge plass til nye innkjøp i kofferten hjem igjen, og du finner mye fint og billig der du skal. Det viktigste er ladere, kamera og andre uunnværlige duppeditter. Og kanskje et lite strikketøy... ;)

God tur!
Vil ønske deg en riktig god tur!

Fint trekk - og så fint at du lenket til oppskriften på sømløst opplegg. Det må jeg prøve!
Nei makan - det duppedittetrekket der var helt konge Vibeke :) For et reiseantrekk!! Og med din garderobe av lekkert stikk, blir nok du et like lekkert syn!!
Som jeg håper turen blir fin!!
Ønsker deg vidunderlige dager og riktig god tur!!
Varm klem fra Lokki
strikkedilla sa…
Flott trekk. Kjekt å passe litt på den og beskytte den.
skb sa…
:D Det høyrest ut som du pakkar for å reise på ferie på ein plass der det ikkje er butikkar. Det som trengs til ein slik ferie er nokre få klede ( du kan alltid levere til vask ) og pengar ( det du ikkje har med kan du kjøpe ).

Eg håpar ferien er toppers!