Jetlag

Alt har en ende, også fine ferier dessverre. Etter to uker måtte vi pent pakke koffertene og begi oss ut på den lange flyturen hjem igjen.

Tusen takk til alle som har kommentert underveis på mine iPad-bloggeforsøk. Det var ikke så lett å kommentere tilbake underveis, men jeg skal prøve å ta igjen det tapte nå som jeg er tilbake til pc-en igjen.

Det er fristende å trekke fram noen høydepunkter fra turen, for de var det heldigvis mange av. Først restauranthøydepunktene:


Solnedgang over Kamala. Bildet er tatt fra restauranten Rockfish, som hadde den beste maten vi spiste under oppholdet. At den i tillegg lå i gangavstand (etter min målestokk også til og med) fra hotellet var heller ikke noe minus.


Hotellet hadde en restaurant med den mest romantiske spiseplassen og utsikten jeg har opplevd. Det var en flott opplevelse å spise middag her i solnedgangen.

Den litt enklere restaurantvarianten, men også her var romantikkfaktoren faretruende høy. Middag på sandstranden med utsikt over sjøen, igjen mens sola gikk ned.

Alle gode middagene, kombinert med kald øl på stranden og varme lunsjer har ikke uventet ført til at badevekten fikk seg et aldri så lite sjokk ved hjemkomst. 

Kald øl i stråhytte på Kamala Beach. Livet er levelig!  
Hvis vi var tidlig ute om morgenen, kunne vi oppleve de lokale fiskerne på stranden.

Dykkermaske er ikke det mest flatterende tilbehøret!
 En av de store opplevelsene var snorkling i vannet rett utenfor stranden. Med innkjøpte dykkermasker og flytende på bademadrass, ble det en flott opplevelse som i  ikke krevde så mye energi. Noen av fiskene skulle man tro var utlånt fra Disney. De var nesten litt klisjeaktige med sine gule og hvite striper. Det var også fint å se at korallene var på vei til å vokse ut igjen etter tsunamien, som visstnok rammet Kamala hardt.

Alt i alt har dette vært en helt super ferie. Energien har vært bedre enn på lenge, og jeg tror at bare det å oppleve fjorten dager i god temperatur uten å fryse gjorde underverker.

Jeg hadde planer om å ta med meg den gode energien hjem til vinterlandet, men det ser ut som jetlager setter en effektiv stopper for det. Thailand ligger seks timer foran oss, så dermed tror kroppen fortsatt at det er natt når klokka er 17-18 her. Så etter å ha gått i svime hele kvelden, så kolapser jeg i 21-tiden for så å våkne igjen kl halv to av at kroppen tror det er morgen igjen. Jetlag er en ny erfaring, som jeg i grunnen godt kunne klart meg uten.

Nå er som ferien er ugjenkallielig slutt, skal det også bli litt mer strikkeblogg her igjen etterhvert også.
Ha en fin uke! :)
 

Kommentarer

Quiltefia sa…
Hei!! Det høres ut som dere har hatt det fint!! Bra det var romantiske omgivelser, dere var da på en smule forsinket bryllupsreise!? Det så helt utrolig fint ut..... Nå er det bare å ta på ull igjen...Ha det fint!! AnneK:-)
Kort og Søm sa…
Ferie..ja, det hørtes veldig godt ut...*smiler*...
Kjempe fine bilder du viser frem!
Ha en fin uke, håper du kommer tilbake i vanlig rytme snart!
Klem :O)
Godt å høre at dere hadde det fint! Noen ganger er en liten pause verdt smellen etterpå - det er i hvert fall det jeg forteller meg selv... Håper du kommer deg raskt!
Ruth sa…
Jetlag kan være skikkelig ille,men det gir seg som regel etter nen få dager. Og etter bildene å dømme så må dere ha vært på et drømmested. Noe så lekkert.

(Jeg er fortsatt uhyggelig misunnelig, jeg har bare tatt meg sammen litt)

Velkommen tilbake, det blir vel snart vår her, tror du ikke?
Velkommen tilbake! Det så fantastisk fint ut! Håper du snart kommer tilbake i normal tid.. Klem og ha en fin ( tidlig) kveld...
Gitte sa…
Sikke nogle skønne billeder - der bare oser af afslapning og varme.

Jeg er kommet til et punkt, hvor jeg tror at sommeren aldrig kommer!