Garnhell

Der laget jeg visst et nytt ord for anledningen, kanskje jeg bør tipse Nytt på Nytt også? ;-)

Det er lenge siden jeg har hatt hell med meg i blogglotterier og give aways i blogglandia. Nå har jeg aldri vært utstyrt med så store porsjoner vinnerlykke uansett, så det har ikke vært noen uvant situasjon.

Desto hyggeligere var det derfor da jeg fikk beskjed om at jeg hadde vunnet garn  i Trinemammas give away. Ikke hvilket som helst garn heller, for Trinemamma var så raus at hun delte ut ikke mindre enn tre hesper med Wollmeise til glade vinnere.


Da jeg kom fra ferie, lå dette nydelige hespet Wollmeise i fargen Feldmauschen og ventet på meg. Veldig anvendelig farge som er fin alene og også kjempefin å kombinere med de sterkere Wollmeise-fargene. Tusen takk Trinemamma! Denne skal få ligge litt å godgjøre seg, til jeg finner et passende prosjekt.

Jeg er jo kanskje litt i overkant glad i dette garnet, men siden vi var i butikken i sommer og bunkret opp en del garn, har jeg klart å la være å kjøpe mer siden det. Det vil si nesten, rett før jul dukket det "overraskende" opp to hesper til i postkassa.


To vakre hesper i fargen Igor, og jammen passer de ikke godt sammen med Feldmauschen også.

2011 blir nok året hvor jeg skal bestrebe meg på å bruke garn fra lageret. Det var stor tilvekst i fjor, så nå er det på tide med litt kjøpestopp en stund. Unntaket er garn til et par sjal som jeg skal gi bort. Det skal bli artig å se hvor lenge den selvpålagte kjøpestoppen varer.


Kanskje det blir kattegarn hvis behovet blir for stort etterhvert? Det er litt å ta av her ser det ut som.

Ha en fin dag! :)

Kommentarer

torirot sa…
Ja, garnhell kan man absolutt kalle det - nydelige farger!
Quiltefia sa…
Så fantastisk!! Det var en veldig fin farge du vant!! Med de to andre som du hadde kjøpt, slapp du toll?? Det er også en fin farge.... Er det rart man får lyst på det garnet, når det er så vakkert og utilgjengelig???Jeg har meldt meg på noe som heter 12 i 2011 på Ravelry. Det går på slanking av garn.... Se på det. (Jeg kjøper garn litt ofte for tiden, senest igår) AnneK:-)
Quiltefia: Nei, jeg måtte pent betale toll. Har aldri sluppet unna det når det gjelder Wollmeise eller garn fra utlandet generelt. Virker som de er ekstra påpasselige med garn av en eller annen grunn?
Kort og Søm sa…
Dette var fint garn du har vunnet, heldige deg!
Klem :O)
lise sa…
Jeg hadde kjøpestopp i fjor, og det ble nesten til strikkestopp også... I år har jeg allerede kjøpt en del, og kommet i gang med strikkingen har jeg også.

Ideen med å bruke det man har, er virkelig god, men det hjelper jo ikke noe særlig når strikkingen stopper helt opp...

Bedre lykke til deg!
Judith sa…
Nydelige farger!
Hilde C. sa…
Velkommen tilbake til gamlelandet. Jeg håper jetlaget er begynt å gi seg. Garnet ser rett og slett vakkert ut, akkurat som pusen :-)
Supert! Fine farger som helt sikkert blir til finfine ting. Hyggelig at du vant!
Snakkes ja! Klem
Ulla-Bella sa…
Gratulerer med flott premie. Det må ha vært en drøm å være i den butikken i Tyskland:)
Åh, så lekre! Blir spennende å se hva de blir til. Jeg skal til Projo på Skarnes i morgen, og kommer nok til å la meg friste til mer Malabrigo, er jeg redd...

Og fine pusen har hår nok, ja! På Skarnes er det faktisk en dame som selger hundegarn, kanskje hun kan lære oss å spinne kattehår?
Bodil sa…
Gratulerer med supert garn :)
Moan sa…
Sukk! Nydelig :-)
Nydelig!

Jeg har klart å komme nesten gjennom første måned med å kun strikke fra lageret, men nå rykker det i shoppingtastaturet, siden jeg ønsker meg en genser til sønnen, og vil helst ha den ensfarget (=vanskelig å få til med lageret som har ørti forskjellige farger)
Sylke sa…
Gratulerer med gevinsten, garnet ser spennende ut!

Klem
gyldenkron sa…
Gratulerer så mye med garnlykken. Og puselykken, for en herlig katt.
Må ærlig innrømme at når jeg leste overskriften, så tenkte jeg ikke på hell som i lykke, men den engelske versjonen av hell, der det sies å være veldig varmt, hehe.
Anlen sa…
Å, så deilig garn! Du fortener jo å vinne litt, da... Eg har vel motteke noko frå deg ein gong, trur eg?
karin sa…
Hei;)
Heldige du som har så mye vakkert Wollmeise liggende! Jeg begynte å strikke et sjal i Feldmauschen, men så ble det litt for lite, må vel rekke opp tenker jeg..og strikke et mindre. (hvis ikke du vil bytte med meg da, og få en annen farge i Wollmeise?) Jeg har også gått berserk på den lille garnbutikken midt ute i ingenmannsland i Tyskland, for en lykke:))
Gleder meg til å se hva du lager:))
Ha ei fin uke:)
Ruth sa…
Det var da skikkelig vinnerlykke også. Meisegarnet er jo nesten like sjeldent som fugletenner. Jeg har et par nøster jeg også, men jeg har nesten ikke råd til å bruke dem.

Klart det må bli litt kjedelig etter at du har hatt en sånn praktferie. Og jetlag er noe dritt. Har du prøvd Melatonin? Det hjelper i hvertfall meg.

Jeg strikker Herbivore jeg også. I et av mine siste meiser. Jeg ble så inspirert at deg. Lekkert sjal da.
skb sa…
Igor var ei nydeleg farge. Det vert spanande å sjå kva du bruker garnet til