Rimelig teite...

Vi blir nok som foreldre oppfattet som rimelig teite, når det er dette som skjuler seg i dagens adventskonvolutt:


Praktiske regnestykker til de håpefulle! Det er Tor, far i huset, som har hatt dette som adventstradisjon - til lett oppgitthet hos de unge (og munterhet hos oss). På den annen side har vi satt terskelen skikkelig lavt, så kanskje det går an å oppnå litt begeistring når de oppdager at det faktisk ikke er regnestykker i alle konvoluttene?

Og nei, jeg tror ikke de kommer inn hit og leser dette, for strikkeblogg er ikke prioritert lesestoff av en eller annen pussig grunn.


Den andre tenåringen har kjøpekalender, men den er ganske koselig den også.

Ha en fortsatt fin 2. uke i advent! :)

Kommentarer

Haha, jeg er sikker på at dette er noe av det de vil huske med glede når de om noen år ser tilbake på barndommens (el ungdommens) jul! Syns det var en glimrende ide.
God tirsdag til deg!
Maria sa…
De regnestykkene skulle du ha skrevet ned en plass for oss andre. Jeg hadde med glede tatt de fremhele året for å få både ungdommer og voksne til å tenke.

Tror sannelig det der kunne fått fart på hjernen min også. Vi trenger noen små anderledes utfordringer i hverdagen.
mimouna sa…
Morsomt! Gøy å se ansiktene når de åpner den kalenderen vil jeg tro. *fnis*
trinemamma sa…
Så morsomt, samtidig hadde nok jeg også i en viss alder tenkt mitt. Blir det extra premie om de regner riktig....
Ruth sa…
Huff da. :) Akkurat sånne regnestykker var det absolutt verste jeg visste da jeg gikk på skolen og jeg hatet dem - hett og intenst. Enda bra at ikke alle er som meg. ;)

Det er jo en gøyal ide da og temmelig original.
Ha en fin kveld.
gyldenkron sa…
Hahahaha, synes jeg ser de.
Ulla-Bella sa…
Synd vi ikke får se ansiktet når de åpner konvoluttene:)
Sylke sa…
Tror jeg hadde fått mattevegring om jeg fikk slike regnestykker i adventskalenderen... Det får holde å regne ut hvor mange masker jeg må hekle... ;) Når det gjelder mer avanserte regnstykker, overlater jeg dem gladelig til mannen - som er mattelærer :)

Ha en fin kveld! Klem
For en artig adventskalender!
Herlig!
Ha en fin kveld!
Det syns jeg faktisk var en veldig morsom vri på den tradisjonelle julekalenderen... :O)

Ønsker deg en fin dag!
Moan sa…
En fantastisk god idé som snappes opp umiddelbart!!
Og jeg trodde VI var rare når vi lager matte-quiz ved middagsbordet? (lette oppgaver..) :-)
Nina sa…
Så gøy! JAAA til mer matematikk i hverdagen! Dette synes jeg var helt toppen. Faktisk noe å tenke på kommersielt, dette - ha julekallendere til forskjellige årstrinn :-) Du får sende ideen til din kreative mann!

God helg!

Hilsen Nina
skb sa…
For ein fantastisk idé. Adventskalender treng ikkje vere fyllt med sjokolade for at det skal vere ein god adventskalender.