Knapp(e) lykke!

For en stund siden skrev jeg om babyjakken jeg har strikket til mannens første barnebarn. Jeg var litt frustrert fordi jeg hadde funnet tre fine knapperi syskrinet, men trengte selvfølgelig fire.


Da jeg endelig kom meg ut døra på ekspedisjon til Knappehuset, hadde jeg ingen forventninger om å finne en knapp som var lik nok til å kunne brukes. Jeg tok bare med meg knappen for å vite hvilken størrelse jeg skulle kjøpe fire nye knapper i.

Vel framme på min langferd med både buss og trikk, spurte jeg bare etter skinnknapper og konstanterte at de som forventet ikke hadde imiterte slangeskinnsknapper. Tilfeldigvis viste jeg fram knappen og ekspeditøren tok straks til å lete i en boks fra lageret.

Undere over alle undere så kom hun fram med en prikk lik knapp! Det kaller jeg hverdagslykke, jeg ble hvertfall superglad.


Her er jakka med knappene sydd på. Det er noen små fargeforskjeller, men de er helt ubetydelige.

Skulle jeg gjettet, ville jeg satset på at det var den nederste knappen som var ny siden den er litt lysere. Det er ikke den, det er den nest nederste.

Hurra for Knappehuset, der har de et kjempeutvalg i knapper og også litt av hvert i bokser og esker i tillegg.

Ha en fortsatt fin førjulshelg! :)

Kommentarer

Sylke sa…
Så bra at du var heldig :) Datteren min lette i syskrinet mitt her om dagen etter at vi så forgjeves etter passende knapper i sybutikken - hun trengte 8 store og 8 små, og de hadde ikke nok! Da var det bra jeg hadde noen på lur :)

Ha en fin helg! Klem
Quiltefia sa…
Hei!! Så flott!! Noen ganger er det fint å ha litt flaks!! Jeg var faktisk på Knappehuseet på torsdag. Skulle jobbe på Litteraturhuset, og da er det bare et steinkast unna..... Men jeg var på jakt etter bitte små swarovsky krystaller. Det er mye gøy der!! Jeg husker det lå nede ved David Andersen. Bra at noen driver tradisjonen videre!! Jakka er kjempesøt!! Jeg har et snev av juleangsten min, men nå skal den sløres av litt akevitt....ha n fin helg!! AnneK:-)
Så utrolig bra! Og perfekt match mellom mønster, garn og knapper!
Hurra for hverdagsgledene som knapper og fine butikker med uante skatter! Vi blir jammen råflinke til å finne de positive sidene av livet, det er det slett ikke alle som får dreisen på!!! ;)) klem og gode ønsker! Vi "snakkes"
Så bra..., og så heldig... :O)

Flotte knapper, jeg ville også trodd det var den nederste som var ny. Hele jakken, med knapper, ble kjempflott...

Ønsker deg en fin kveld!
Ulla-Bella sa…
Slike ting blir man glad av:) Så godt at det ordnet seg.
Der hadde du flaks! Og jakka ble både tøff og klassisk.
Ha en finfin søndag!
mimouna sa…
Så flott! Og jakken ble fin den! :o)

Vi hadde en sånn liten håndarbeidsbutikk med "rotekasse" her også, men den ble dessverre nedlagt. Der fantes det meste, veldig greit når man ikke fant det man skulle ha andre steder.

Ha en fortsatt god helg!
Ruth sa…
Det var flaks det. Jeg syns foresten av den lillefargeforskjellen gjorde hele jakken mere spennende. JEg har litt sansen for sånt jeg. :)

Håper du får en fin uke.
skb sa…
Jakka vart skikkeleg fin. Godt at det endå finns butikkar som har så godt utvalg.
LivM sa…
Nydelig jakke og jammen var du heldig som fant en lik knapp.
Bodil sa…
Ein tøff og flott strikkajakke du har laga, og så heldig du var som fann den rette knappen :) Ja, ein knapp er nok til å bli glad av her i bloggverda, og det er så kjekt :) Heldig han som får så tøff jakke :)
Hilde C. sa…
Det er kjekt når man kan ha så flaks ~ jakka er kjempeflott :-)
God jul!
trinemamma sa…
Vel fortjent flaks :-)
Kul jakke, med knapper som prikken over i-en