Årgangsgarn til den siste julegaven

Da er den siste strikkete julegaven i boks. Forbausende nok flere dager før jul, så da skal jeg prøve å ikke komme på noen "siste liten gaver" heller.


Jeg tar sjansen på å vise den siste julegaven, da jeg tror mottaker ikke snoker rundt på bloggen. Mønsteret til  disse pulsvantene heter Susie's reading mitts og det er et gratismønster. Veldig kjapp og enkel strikk som nesten gikk unna på en dag.


Garnet jeg brukte til disse pulsvantene er både jubileumsgarn og årgangsgarn på en gang. Når jeg i tillegg har vært så heldig å arve det, nærmer det seg veldig kinderegg her.


Jubiletta er et garn som Dale fikk laget til hundreårsjubileet i 1979. Det har dermed over tredve år på baken, og jeg synes det er skikkelig morsomt å få brukt så gammelt garn. Heldigvis er det 100% ull som er ganske lodden og myk og fargen er fin melert rosa.

Resten av garnet jeg arvet var mer av typen mohair og annet effektgarn som var så populært for noen tiår siden. Tror nok jeg skal få presset kreativiteten til det ytterste for å få brukt opp en del av det.

Her i huset har det blitt dårlig med "å vaske gulv og bære ved" før jul. Heller ikke har vi satt opp "fuggelband", men pynte tre har vi faktisk gjort. Vi har et ganske lite tre og tenåringene gikk berserk med julepynten, så vi har tidenes mest overpyntete tre. Det tror jeg at jeg skal komme tilbake til i neste blogginnlegg med bilder av herligheten.

Ha en fortsatt god førjulstid og husk at det blir jul uten at alle skap er vasket før jul! :)

Kommentarer

Sylke sa…
Garnet passet veldig godt til pulsvanter - de ble flotte! Her har det også vært sparsommelig med julevasken - men det kommer, det kommer... i alle fall litt :)

Ha en fin kveld! Klem fra meg :)
Ulla-Bella sa…
Nydelige pulsvanter:)
Ruth sa…
Mohair er da vel tingen det. Jeg strikker masse i det jeg. :)

Håper du får en fantastisk jul. Kos deg av all makt.
Wow! Garnet er jo nesten like gammelt som meg! Det er nok mye av det jeg har arvet også, men det er ikke merkelapper på så mye, så jeg aner virkelig ikke hva det er...

Godt å høre at du er ferdig i tide og klarer å la skapene være i fred! Ha en fin uke videre!
Helena sa…
Hva skjønne og myke de ser ut at være. Mohair er et bra garn at strikke med, holder på med en hals akkurat nå.
Jag har akkurat begynt min blogg, velkommen på besøk.
Quiltefia sa…
Hei Vibeke!! Så fine pulsvarmere du har strikket! Morsomt med gammelt garn!! Heldigvis er det ikke datostempling på garn. Her går livet sin skjeve gang. Jeg har hatt noen litt virrete dager. Igår klarte jeg ikke å komme på koden til bankkortet mitt!! Men idag jobber jeg hjemme og da får jeg konsentrert meg bedre. Er nsten ferdig til jul, heldigvis!! God jul til deg!! klem fra Annekari:-)
Det var veldig fine pulsvarmere - gøy å få brukt årgangsgarn :-) Kult at du lenket til oppskriften!

Ønsker deg en riktig god jul!
Anonym sa…
Hi, i just want to say hello to the community
Hei! Jeg er innom for å ønske deg og dine ei riktig god jul!! Håper du får gørfine dager! Klem fra meg:)